Inlägg från: unclaf |Visa alla inlägg
  • unclaf

Mina två änglar

Emmy, det finns inte så mycket "bra" att säga. Tröstens ord känns så futtiga i sammanhanget. Men du är en stark människa och för mig en förebild när jag kämpar i livet med svårigheter som är så mycket futtigare än dina. Naturligtvis har du det jättejobbigt, men samtidigt verkar du vara en ljus själ som förstår vad det är som betyder något i livet: familj och vänner.

Kram

• unclaf

Dina barn hade en sån lyskraft. Naturkigtvis är alla barn speciella, men den glädje som lyser ur Max ögon på korten, och den pillemariska envishet som finns i Sagas ögon...Barnens liv var kort ur en vuxens perspektiv, men detta varinget som de märkte av. Minns hur evighetslånga somrarna var när man var lite...Barn lever varje dag som det är ett helt liv, tar vara på varje ögonblick. Dina barn hann leva massor! Hann känna vad kärle och glädje är.

Jag är helt övertygad om att det finns nåt mer än detta "kroppsbundna" liv på jorden, och att dina barn finns med dig i vinden, i vattnet, i ditt hjärta.

Det är så svårt att veta vad man ska skriva, man vill att du ska få tröst av det man skriver, och inte bli mer ledsen.

kram igen..

• unclaf

Alla här inne Emma, och väldigt många andra naturligtvis, vill vara dina vänner i sorgen Emma! Ditt och din familjs öde har berört oss alla oerhört och det glädjer oss alla naturligtvis att du finner tröst i vad vi, personer du aldrig möt i verkliga livet, har att bidra med. Man önskar bara att man kunde göra något mer.

Hoppas du fortsätter skriva här och berättar om hur du mår och hur livet fortskrider. Väldigt trevligt också när du berättar små saker om barnen.

Det låter som om gravplatsen är väldigt fin, och ett ställe som man inte bara besöker hastigt och sen lämnar, utan där man kan sitta och filosofera, sörja, skratta och gråta. Vad härligt med alla ljusen och blommorna!

Hoppas din dag blir ok!

• unclaf
    sixten101 skrev 2008-10-07 21:33:22 följande:
    Therese 1980
    Jag förstod din tanke. Många barn, kansek framföralllt killar, tycker det är häftigt med döskallar (såg en sån himla söt kille som satt i permobil, men istället för vanlig orange "varnsingsflagg" hade han en piratflagga..blev så glad över att de gjorde nåt skoj med nåt som var så kopplat till hans handikapp).

VAd man än säger och gör i ett sånt här läge så är det lätt att det blir "fel". Tänk om man bara visste vad de där magiska orden var för att kunna ge bästa möjliga tröst.
  • unclaf

Emma. Hoppas att det rättsliga efterspelet kommer att bidra till att du och närstående kan komma till mer ro. Men samtidigt så önskar jag att du låter barnens ljus, dina vackra minnen och kärleken från dina nära och kära (och oss andra som följder ditt öde..) bli din ledstjärna framåt i livet, och inte hänger upp dig för mkt på kommande dom. Missförstå mig inte, naturligtvis så är det viktigt att rättvisa skipas rent juridiskt. Men jag kan bara utgå ifrån mig själv: för mig skulle det inte finnas ett straff hårt nog, och JAG skulle lätt fastna i ett bittert ältande, vilket än domslutet må vara. Låt de positiva krafterna vara de som för dig framåt i livet.

Å andra sidan tror jag att du har ett sinne mkt mer motagligt för den kärlek som finns omkring dig än vad jag har. Jag försöker att lära mig något av dig och ändra min inställning i livet.

Hoppas att domslutet blir "bra" för er och att det kan hjälpa er att sätta punkt för just det kapitlet (även om ni självklart kommer att gå tillbaka och bläddra också i dessa sidor av er livshistoria...)

Vilken fin idé med lapptäckena. Önskar att jag också kunde sy... Inte ens ett par byxor kan jag lägga upp, till svärmors stora förskräckelse :).

• unclaf
    emmy840508 skrev 2008-10-21 20:21:07 följande:
    Jag kom på det. Att efter begravningen så berättade hon som har haft hand om allt från Fonus hur det såg ut i kistan. Vi hadde valt kläder som vi visste att barnen tyckte om som vi ville att de skull ha på sig. Max fick ett par finare jeans och en jättefin och speciell skjorta. Strumpor fick de inte tag på eftersom polisen hade huset avspärrat länge. Men när jag var där på "vallningen" med polisen så bad jag innan jag gick ut igen att de skulle hämta ett par dinosarie strumpor på tvättställningen som Max älskade att ha på sig. Så han inte skulle frysa om fötterna tyckte jag. Jag fick inte gå in själv och hämta dom. Men teknikerna hämtade rätt strumpor åt mig. Saga hadde en jättefin klänning och ett par rosa strumpbyxor. Kistan var klädd i tyg på insidan. De fick täcke och kudde, med sängkläder på. Max låg på rygg, men ena amen utsträckt och elefanten under den andra. Saga låg lite på sidan på Max utsträckt arm. med sin dock i famnen. Jag har själv inte vart med och sett detta. Men de berättade det för att jag skulle känna mig trygg. Jag tyckte kistan såg så liten ut. Men hon försäkrade mig om att de INTE hadde det trångt. Det blev en vit syskonkista.
    Så fint du berättar! Som alltid!
  • unclaf
    emmy840508 skrev 2008-10-25 18:03:36 följande:
    Hejsan! ingen fråga är konstigt, Så oro dig inte för det. Huset var ett hyreshus. Så vi sa upp kontraktet med byggnadsfirman och de hjälpte oss på alla sätt och vis. Vi trivdes något enormt i huset, men minnen kommer sitta kvar, så vi kunnde bara inte flytta tillbaka. Grannarna önskade att det skulle rivas. Men rykten säger att det e intressenter på huset redan. Familjer som är intresseade av att hyra det. Jättestarkt och bra att människor kan tänka sig att bo där trots det hemka som utspelats i dess hall.
    Att huset får barntramp och skratt i sig igen kanske är det "bästa". Att det bara skulle stå tomt som ett spökhus låter så ledsamt :(.

Tänker på dig ofta Emma! Du är en inspirationskälla för mig!
Svar på tråden Mina två änglar