Inlägg från: Zocute |Visa alla inlägg
  • Zocute

Mina två änglar

Hej Emma,

Jag har sedan länge velat skicka dig en stot varm BJÖRNKRAM!
    Nu kan jag äntligen det.

Håller fullt ut med om att du är ÅRETS KVINNA!
    Du är fantastisk.

Jag tände ljus på barnens sidor idag...det var skönt att äntligen få ge er något efter denna tragedi, om så bara ett digitalt ljus. Men mina tankar har varit med er sedan mars!

Kraaaaam på dig gumman!

• Zocute

Hej igen Emma,
    Jag skrev tidigare idag o när jag var på väg hem så kom jag tänka på en dikt jag läste när min nära vän gått bort i cancer, 30 år gammal :(
    Jag vill dela med mig av denna dikt, som är skriven av en här på FL. Jag frågade henne då, om jag fick ha den i min pres, för allmän beskådning. Det fick jag, och eftersom vem som helst kan läsa den där så vill jag dela med den till dig också.
    Denna dikt är oerhört fin och stark o hjälpte mig i mitt sorgearbete. Jag vet att det är mycket närmare att mista sina barn och jag hoppas verkligen den ger dig något positivt!

Många kramar till dig Emma...

*¤*¤*¤*¤*¤*¤*¤*¤*¤*¤*¤*¤*¤*¤*¤*¤*¤*¤*¤*¤*¤*¤*¤*¤

Minns mig

Nyss var jag här mitt ibland er
    jag tänkte, jag gjorde, jag fanns liksom ni.
    Nyss var vi nära vi stod mitt i livet
    jag kände hunger och törst, var varm inuti.

Nyss blev jag kallad min stund var över,
    ingen vet vad jag kände och hur det ska bli.
    Nyss gick jag över till landet med evig frid,
    jag väntar med kärlek för hit kommer även ni.

Nyss blev jag verklig och synlig för många,
    när döden hämtar väcks minnen till liv.
    Nyss fick någon en sorg att bära,
    andras ord och tankar ger nytt perspektiv.

Nyss, när var det? Tiden är aldrig stilla
    så glöm inte leva den tid du har kvar.
    Nyss är passerat, du lever i nuet så torka tåren
    och minns mig för den jag var.

*¤*¤*¤*¤*¤*¤*¤*¤*¤*¤*¤*¤*¤*¤*¤*¤*¤*¤*¤*¤*¤*¤*¤*¤

• Zocute
    emmy840508 skrev 2008-10-09 19:52:04 följande:
    Idag har jag vart hos psykologen. Först visste jag inte vad jag gjorde där. Alla sa åt mig att jag borde besöka an psykolog, men jag kännde inte direkt att jag behövde. Men nu, nu vet jag har jag ska utnyttja denna stund tillsammans med henne. Det känndes skönt när jag gick därifrån.När jag vart där åkte jag o sambon till magazinet där vi har alla våra saker.Jag gick igenom barnens leksaker. Jag kunnde intr släppa Max fina krokodil. Den som han altid hadde med sig till dagis för att sova med.Jag hittade även sagas spjälskydd till sängen. Och när jag rotade i en påse så gick en leksak igång med en sång som både Max och Saga dansade till. Både jag och sambon stelnande till. Jag väntade en stund, drog efter andan och satte igång den igen. Denna gången log jag. Jag såg barnen dansa tillsammans på vardagsrumsgolvet.
    Ååh vilka känslor som måste svälla upp när en sådan välbekant låt går igång från en leksak...
    Kram igen lilla gumman..
  • Zocute

YES! Livstid! Det enda rätta!
    KRAM till Emma, Niklas och era familjer!

*¤*¤* Puss o bamsekram till Max & Saga!*¤*¤*

Emma, var vill du att hon ska sitta av det? I sverige eller tyskland, spelar det någon roll för dig? Kram gummsan!

(Själv känner jag väl kanske att Sverige känns bäst, då det känns som att i Tyskland är hon hemma o "tryggare" och sedan vet man aldrig om de släpper henne tidigare när hon skött sig bra några år :-/
    Här hatar ju hela Sverige henne...o i fängelset blir garanterat det tufft!)

• Zocute

Hej Emma....

Jag kom att tänka på en sak.
    Tror du "hon" läser på familjeliv och i din blogg?
    Har du frågat någon som vet det? Får du veta sånt?
    Hon har väl tillgång till internet o allt nu?

Har du någon gång känt att du vill säga henne något eller så?

Jag förstår att det ännu är väldigt tidigt och så länge allt inte är klart så kanske det inte går att tänka så....men jag bara undrar.
    Vill inte trampa på tår.
    Tänker på er...
    Kramar

• Zocute
    emmy840508 skrev 2008-11-26 13:55:59 följande:
    Ja, självklart finns tanken, om hon kan läsa detta el något annat jag skriver på internet. Jag har faktist inte frågat någon än, jag ska göra det nästa gång jag träffar mitt målsägandebiträde. Visst vore det olustigt om det var så... men, jag kan inte sluta leva i rädsla för henne.Jag har faktist skrivit ett brev som publicerats i expressen. Det e ord jag skulle velat säga henne, men inte vågat göra. Här kommer länken till brevet.vasteras.expressen.se/Nyheter/1.1340577/emmas...
    Mycket bra brev...och dikt!
    Så sjuk som denna människa är så skulle jag inte förvånas om hon sitter i smyg o läser om er och händelsen på nätet men när du riktar dig direkt till henne så vägrar hon läsa.

Jag har egentligen ingen aning men jag har en känsla av att du en dag kommer konfrontera henne, det är långt dit, men det känns verkligen så. Du kommer vara så stark vid detta tillfälle och kanske kommer det vara den sista pusselbiten.

Emma, jag har ingen aning och säkert inte du heller:) Och det spelar ingen roll. Jag ville bara förmedla att det känns som om det en dag skulle kunna hända.
    Men vi lever i nuet, eller hur! Så vi tänker inte på det nu :)

Massa kramar till starkaste tjejen i världen!
  • Zocute

Nu är det dax Emma...
    Må rättvisan segra!
    Styrkekramar!!!

• Zocute

Emma!

Vet du vad jag kom på!?

"Hon" har ju tydligen ringt dig i januari.
    (Har hon sagt något då, eller bara lagt på?)

Jag undrar - har du några minnen av att ha fått ett konstigt tel.samtal samma dag som det hemska hände? En tel.försäljare eller någon som ringde fel eller bara lade på eller frågade efter din sambo.

Tänkte om hon ville kolla så att du var hemma och vad hemma utan din sambo?

Jag följer live-sändningarna i VLT.

KRAM!

• Zocute

Emma,

Många, många tankar går till dig nu...
    Mitt uppe i det svåra mitt i denna högtid & rättegången som inte hunnit klart.

Att säga God Jul känns knepigt, men jag hoppas du får det mysigt bland dina nära & kära och hoppas att de här dagarna inte blir vedervärdiga :o/

Jag har länge tänkt fråga dig en sak.
    Jag har två nära vänner som gått bort. Och om jag vill och verkligen tänker på dem innerligt (som du gör med dina barn varje dag) så har jag kunnat drömma om dem. I drömmen vet jag att de är på "andra sidan" och jag frågar dem det jag vill fråga.
    Detta är oerhört läkande o skönt, att få "prata med dem" o att få krama dem.

Har du drömt om Max o Saga? Att du träffat dem fast du vet i drömmen att de är på "andra sidan"?
    En väldigt personlig fråga - o du behöver givetvis inte svara.

Många varma kramar /Liza

Svar på tråden Mina två änglar