Inlägg från: dreamspell |Visa alla inlägg
  • dreamspell

Mina två änglar

Jag tänker på dig, din familj och Max & Saga dagligen. Ofta rinner tårarna, och ilskan, sorgen och frustrationen över vad som hänt känns nästan outhärdlig och det värker i hjärtat. Jag är så glad över att ha hittat den här tråden och dig, och över allt du delar med dig av här. Känns helt galet att att skriva-men du hjälper faktiskt mig i min sorg! I allt mörker som finns på denna jord går du och din familj, med Max och Saga vid er sida och ni skingrar mörkret med ert mod och er styrka och er kärlek till varandra. Vi är många som är djupt berörda av ert öde och er kamp, och vi kämpar med er, tänker på er och kommer aldrig någonsin glömma...
    Många kramar från mig och min Max!

/frida

• dreamspell

Vilka fina minnessidor du gjort till barnen, du visar både genom text & bilder vilka fantastiska barn det är! Dom är så fina!
    Hoppas du får en bra dag idag!
    många kramar

• dreamspell

hihi! Jag kan se Saga framför mig med blöjan till dig i högsta hugg! Dom är för roliga ibland!

• dreamspell

Ikväll läste jag inte godnattsaga bara för min son utan för alla små änglabarn där ute, alla får rum i min soffa och i mitt hjärta! :)

• dreamspell

*iväg med dig och mys lite nu*
    Vi finns kvar här!

• dreamspell

Hoppas ni haft en bra helg Emma! Tänker på er. *kramar om*

• dreamspell

Livstid och utvisning, underbart! Hoppas det håller hela vägen även i hovrätten nu!!

Kram!

• dreamspell

Rättvisa och upprättelse iaf för nu, denna dagen är Max & Sagas framförallt annat. Jag tycker inte vi tänker och tycker mer om "henne" idag!
    Iaf kommer inte jag göra det!

Karm på er Max & Saga, älskade små

• dreamspell

Hej!
    Såg dig i tv 4 intervjun nyss, vad bra den var och så fin du var!
    Skönt att ni kom iväg och fick lite andrum efter allt, hoppas ni hade det bra. Vad roligt att ni ska iväg till London, vilken upplevelse! Trist att du har problem med hörseln, hoppas du kommer fram till vad som skulle funka bäst för dig av alt. du nu har fått!
    Kram på dig!

• dreamspell

Nu var det ett tag sen jag skrev, men jag finns här! Är här och på barnens minnessidor och läser, gråter och ler-varje dag. Tankarna på er alla dyker upp lite då och då-dagligen. Det känns konstigt att man blivit så personligt och känslomässigt involverad i denna händelse och i ert liv. Jag önskar så att jag aldrig hört talas om er, att det här aldrig hade hänt. Det är såå svårt att ta in och förstå..
    Har läst ditt brev till henne, tyckte det var jättebra-hoppas hon läser det och att hon en dag erkänner vad hon gjort och berättar om det så ni kan få svar på era frågor. Läste också om hur barnen har det i kistan, det låter så otroligt fint-dom har verkligen alltid varandra!
    Många kramar!!

• dreamspell

*kramar om och önskar dig en bra dag*

• dreamspell

Läser ikapp i tråden och din blogg. Jättejobbigt att läsa om Max i hallen och avskedet av barnen, kan bara ana vilka tankar och känslor som rör sig hos dig. Jag såg att du skrivit att du inte lägger nån skuld på din sambo i ett tidigare inlägg, men hur känner du själv inför att du var där när det hände-men inget kunde göra? Förlåt om det är en jobbig fråga och snälla säg ifrån om du tycker jag gått för långt.
    Självklart anklagar inte jag dig eller tycker att du gjort nåt fel, men jag kan tänka mig att du känt dom känslorna nån gång även om du säkert innerst inne förstår och vet att du inget kunde gjort!
    Tror det är bra med även jobbiga frågor och att få prata om allt. Även det som är mest jobbigt.

Kram

• dreamspell
    emmy840508 skrev 2008-10-28 20:02:30 följande:
    Jag tar inte illa upp alls. Jag hadde nog som utomstående haft massa frågor jag med.Självklart finns tankarna där. Tänk om jag låtit barnen vart hos sin pappa några dagar till. Tänk om jag inte öppnat dörren, tänk om jag lyckats försvara mig. Tänk om jag lagt barnen tidigare. Tänk om, Tänk om. men jag har bestämmt mig för att inte gräva ner mig.Det är meningslöst att gubbla på det sättet. Då får de fina minnena av barnen inte plats. Och det är ju det viktigaste. Att alla som vill, får minnas dom som de var.  Speciellt jag.jag skulle förgöras av skuldkänslor. Den enda som ska ha skuldkänslor är hon. Hon är den enda som har någon som helst skuld i detta.  
    Hej Emma!
    Tack för ditt svar, och jag kan självklart bara hålla med dig om att det bara är hon som bär skuld i denna händelse! Känns skönt att du tänker så tycker jag, många hade nog "grävt ner sig" och grubblat för mycket. Du har en sån fantastisk inställning och förmåga att försöka komma framåt och vidare i det här och dela med dig av dig själv och dina underbara, fina barn. Jag är så glad över att du låter oss vara med dig genom det här!
    Ska titta på dig på tv4 ikväll, spännande!
    Önskar er en supertrevlig Londonresa, ta hand om varandra!

Kram!
  • dreamspell
    Tuttie skrev 2008-10-29 10:26:19 följande:
    Vilken tid är det ?
    Kl 22:40!
  • dreamspell
    lillamuan skrev 2008-11-13 15:24:51 följande:
    hur vet man att max rört sig i hallen?
    Teknikerna som varit på platsen har kommit fram till det, förmodar att det gått att utläsa av att det funnits blodspår från Max på mer än ett ställe i hallen.
    Rätta mig om jag fattat fel Emma!
  • dreamspell

Skönt att ni slipper en omgång till i Tingsrätten förresten, blev så glad när jag såg det på nyheterna igår kväll att jag ropade YES! jättehögt, sambon inne i datarummet tittade konstigt på mig och undrade vad jag höll på med. ;)
    2-1 till er!

Ha en underbar kväll!

Kram

• dreamspell

Nä..Nu skrev jag fel. 2-0 menade jag ju!

Var inne och kikade på bilderna på din sida innan, vad konstigt det var att se dig med långt hår eftersom man bara sett dig i kort hela tiden. Jag tycker som många andra att du klär i både kort och långt hår men kan absolut förstå att du vill ha det långt. Jag vill också vara långhårig,har alltid varit det, det skulle inte riktigt kännas som jag annars.. Kan också tänka mig att det var jobbigt att bli av med håret så,att det inte var nåt du valde själv, plötsligt var det bara borta.
    En skitsak i sammanhanget egentligen eftersom det ändå bara är hår, men ändå blir det en väldigt stor grej kan jag tänka mig. Kanske ytterligare en väldigt fysisk påminnelse om vad som har hänt?

Jag tycker Max är jättelik dig, det tänkte jag på med en gång när jag såg på "långthår" bilden-samma varma, snälla, glada ögon!

Ni verkar haft det härligt i London, jag skulle gärna vilja gå på Dirty Dancing också. Den slutscenen är såå bra! ;)
    tror absolut barnen var med och träffade Schrek och Spindelmannen också, klart dom inte missar en sån grej!

Nu ska jag göra lite nytta på jobbet, gokväll och återigen en KRAM!

• dreamspell

Ville bara lämna ett avtryck som visar att jag är här, fast jag inte så ofta skriver..
    Jag tänker på er mer än vad jag egentligen orkar med känns det som ibland, men det går inte låta bli. Det är så underbart att läsa om hur du och din familj kämpar på och att ni har varandra. Max och Saga kommer alltid att finnas och leva vidare genom er och allt ni delar med er av om dom.
    Skickar all min styrka till er inför den kommande rättegången och önskar av hela mitt hjärta att det går som det ska så att den biten åtminstone får vara avklarad tillslut.
    Många kramar till er alla och önskan om en trevlig kväll!

• dreamspell

Tänker på er hela familjen, hoppas ni haft en bra helg och kunnat samla kraft & styrka för fortsättningen nästa vecka. All min styrka till er!
    *Många kramar*

Svar på tråden Mina två änglar