Inlägg från: Tussan66 |Visa alla inlägg
  • Tussan66

Mina två änglar

Hejsan Emma!

Har följt er kamp hela vägen, DU gör ett underbart jobb att orka med o jag hoppas ni snart får ro med allt!!

Vi kan bara hoppas att "hon" aldrig mera kommer ut så DU/NI får eran RO fr evigt...

Dina barn var väldigt goa o mysiga, inte för att jag träffat er el barnen, men av allt jag läst..

Önskar er all lycka o välmående i era liv, även om det är tungt o svart..

Kram Tussan66
    (är själv 2 barns mamma till tonåringar)

• Tussan66
    emmy840508 skrev 2008-10-09 16:46:29 följande:
    ÅÅÅÅ, vad åtroligt fint av dig att se mig som "årets kvinna" jag blir alldeles vart i hjärtat. Jag hoppas jag hjälpt NÅGON där ute på något sätt. Jag hoppas också att jag inte rör upp några känslor genom att vara så öppen med detta. Det hjälper mig något enormt att hantera det såhär.
    Ja, förundersökningen, det e helt otroligt att rättsystemet tillåter det. Personummer, telefonnummer, adresser och andra personliga uppgifter finns ute på nätet om i princip alla som vart med i utredningen. Jag tror att människor som setat och tittat på bilderna och läst allt har gjort det för att de vart nyfikna, de vill försöka förstå och skaffa sig en uppfattning om villka vi var. Jag tror inte att de har vart ute efter att såra. Jag hoppas inte det iaf.
    Vi är ju en helt vanlig familj, visserligen en familj som gått igenom en skillsmässa, men det e ganska vanligt i sverige numera. Jag tror det är bra att se, att vi var helt vanliga människor, som inte har några hemligheter bakom ryggen.
    Att folk har sett hur vi hadde det hemma hos oss gör mig inte så mycket. Men att bilderna på barnen finns med, till allmän beskådning. Det känns hemskt. Och att människor gör så hemska saker med dessa. Det skär ända in i hjärtat. Barnen måste få chans att föra sin talan, även fast de inte finns i livet och även fast de bara var barn. Därför anmälde jag det.
    Hejsan Emma!!

Även till er andra som undrar över detta med att det är fritt att tanka ner detta på nätet...

Jag måste tyvärr lägga in ett par rader ang detta, men inte för att såra någon osv.. Denna förundersökning har jag tagit del av, däremot har jag undvikit bilder på barnen för jag "VILL INTE SE" jag ville bara läsa hur det hela utspelade sig o vad de fått in för bevis mot Christine, bara för att bilda sig en egen uppfattning. Detta har inget att göra med att Barnen skadas mer för att detta är ute eller eran familj på något vis. Men ÄRLIGT så är det av ren nyfikenhet hur de lyckas binda Christine o polisens arbete som gör det hela intressant, Men nu kan jag bara tala för mig själv. När så jag sett kant på bilder har jag enklet klickat förbi för att inte se dom..
    Men visst jag kan inte tala för andra personer, det jag sett på bild är dom i tidningen & det räcker för mig!!

Men jag håller med HELT att bilderna på barnen skulle INTE varit med!!

Men jag hoppas du får rätt i din sak att vinna mot att dom måste ta bort bilderna på barnens skador osv.. Jag kan tänka att det inte var trevliga bilder för "försättsblad stod Obduktion protokoll o efter stod skadorna" efter det kom bilder.. Men jag försäkrar att jag inte tittat för det är tillräcligt att läsa vad skadorna bestod av..

Men jag ser detta så här..Det är ett sätt att få veta o stilla sin nyfikenhet "HUR" det gått till och framför allt hur Poisen jobbat fram bevis osv..

Emma.. Var stark o jag hoppas verkligen du mår bättre! Jag instämmer att jag tänker på er varje dag o även jag har förlorat närstående, då min Mamma då jag var 8år.

Många styrke kramar till dig o hela din familj!!
  • Tussan66
    JohannaMatt skrev 2008-10-10 11:11:50 följande:
    Jag personligen skulle inte vilja varken läsa eller titta på bilderna från förundersökningen, det är ingen text som är till för oinsatta, människor som laddar ner och tittar är inte utbildade för sånt här. Bättre tycker jag är att titta på bilderna på minnessidorna och minnas barnen som de var. Den händelse som beskrivs i FUP:en består av 10 minuter, jag koncentrarar mig hellre på de 4 år som Emma haft barn och hör henne hellre berätta om de lyckliga stunder de upplevt under dessa åren!Finns det nåt vi kan hjälpa dig med där, Emma? Protestlista? Massmaila?Hoppas ni alla har en fin dag. Tänker på er alla änglaföräldrar/anhöriga, Johanna
    Hejsan!!

Här har jag förmodligen svarat för många andra som tankat ner detta..

Men OINSATT anser jag INTE att jag är, även om jag inte känner Emma el Togge samt femiljen. Tilläggs att jag har arbetat inom Polisen förut o anser inte detta fel OM man läser den på rätt sätt!!!

Åter till att det är mycket jag inte läst, det som varit intressant i detta är ALLA Bevis mot Christine och som jag sa tidigare, det räcker med det man läser i Tidning o media osv..

Många av er DÖMER för snabbt ang FUB o dess nedladdning - JAg UPPLYSER själv att det är FEL att bilder är med i detta och har INTE tagit del av det själv.. Något jag unnar slippa se..
    Jag anser oxå att dessa bilder skall plockas bort!! Dom som är intresserade av självast läsningen..ok! Men ta bort bilderna... Vem vill se sådana skador?? Det kan jag bara säga att dom som vill se det är själva "skadade".

Jag har upplevt mycket genom mina år o är det något som är tragiskt o brutalt vill man INTE se bilderna..*tro mig*
    Efter att jobbat inom Polis o Vård samt mycket mer så undviker man gärna sådana saker.. Men det finns folk som inte är friska o vill "gotta" sig i annan olycka, tyvärr..

Jag hoppas du fick svar så det räckte? Men klandra INTE ALLA för det du tänker ang alla som läst förundersökningen..okey?!!

Förlåt Emma att detta dras upp här..

Ni som vill kommentera detta ang FUB osv, skicka ett mess direkt till mig, eller håll det utanför diskussion här på detta Forum.
    Det hör liksom inte in här.. eller hur?
  • Tussan66
    JohannaMatt skrev 2008-10-10 11:50:12 följande:
    Precis. Det hör verkligen inte hemma med sånt här. Ledsen om jag upprörde någon med mitt inlägg. Tyckte bara jag delgav min syn på saken, det var absolut inget påhopp, och jag har inte dömt ut någon, bara skrev vad som poppade upp i mitt huvud efter jag läst Emmas inlägg. Låt oss hålla en vänsklaplig ton här på sidan.
    Jag håller helt med dig i detta, men min Ärlighet tog över och jag ville enbart framföra sanningen..Men många dömer för snabbt bara för att dom ser att någon vill i sin välmening vara ärlig :o

Jag är helt säker på att fler vågar sig fram och berätta att de läst detta efter att jag skrivit om det.

Till Emma så önskar jag att NI fått en mysig helg o att jag instämmer med att du är Årets kvinna!! Önskade man hade din styrka många gånger..
  • Tussan66
    emmy840508 skrev 2008-10-12 18:36:17 följande:
    Det som är mest jobbigt, förutom att bilderna är ute för allmän beskädning är att det är en människa som har setat och gjort ett bildespel över deras bilder. El att någon har ritat ett jokeransikte på Max ansikte och skrivit elaka komentarer.
    Finn det verkligen ingen lag som förbjuder sådant?
    Fy vad tragiskt att någon skall göra så.. jag ser det inte som att man skall ha "kul" på andras olycka..
    Jag önskade att detta INTE var en offentlig handling innan domen är ställd, men tyvärr är det ju Sveriges rikeslags bestämmelser och det är svårt att ändra på dom.

Anmäl den sidan som gjort det eftersom detta är en privat person så kan ni säkert få denne fälld för det, OM det är det du vill!?

Ang att du skrev att skicka pm till dig, det har jag gjort och jag förstår mycket väl att du får många pm/mail osv.. ta den tid du behöver att svara, mitt pm var inte kort!

Många kramar til dig & ta väl hand om sambon o övriga familjen!!

Ps. Ljusen brinner varje dag för er..
  • Tussan66

Lycka till i morgon o hoppas allt går bra!! Mina tankar finns hos dig o de dina att ni får en upprättelse med allt..

Många varma kramar

• Tussan66
    Wishmaster skrev 2008-10-13 22:18:49 följande:
    Ne tänk om du kunde det, så himla mycket enklare det hade varit då!! och självklart ville vi ha dom leksakerna! Det är en ära att bara bli tillfrågade om vi ville ha något som har varit Max och Sagas. Och imorgon blir en heldag framför radion för att få höra ordet man längtat efter i snart 7 månader! Tänker på er hela dagen!
    En fråga, vilken kanal är det på radion? (Västmanlands radio?)
    Eller är det någon annan?

Tacksam för svar..
  • Tussan66

Grattis till att domen är klar o att det blev Livstids fängelse!!!

Styrke kramar till er o hela er fam

• Tussan66
    Rastafairy skrev 2008-10-14 11:18:20 följande:
    livstid räcker inte..borde vart dödstraff tycker jag!!!!
    JO kan tyckas, men Livstid är alltid en början, hon kommer inte få det lätt i Fängelset efter detta ändå..
  • Tussan66
    emmy840508 skrev 2008-10-20 19:25:57 följande:
    www.expressen.se/Nyheter/1.1340577/emmas-brev...Länk till mitt brev till Tyskan....
    Hejsan Emma!!

Jag hoppas du mår bra och att ni haft många härliga dagar sedan domen kom, ni har ju hunnit med att fira sambons födelsedag och haft en liten semester som ni är mer än väl behövda båda två. Jag hoppas även det går bra för Niklas o önskar dem Grattis till den lilla i magen :)

Nu är det länge sedan jag skrev här inne, det beror på att jag mått dåligt själv. Men mina tankar är med dig o barnen hela tiden och jag har läst o läst i denna tråd varje dag, då flera gånger per dag..Du är helt otrolig Emma, vi är många som beundrar dig o helt klart är du årets kvinna!!!

Brevet du skrivit var så underbart skrivet, hoppas bara du får ett svar från henne som talar om hur & varför? (det är inte för mycket begärt)

Jag skickar all min kraft o styrka till er, massor med kramar till dig o din familj
  • Tussan66

Jag tror Emma menar blooggen på Barnens Minnes sidor..

Hej Emma!!

Jag hoppas du mår bra o att du fått vila riktigt på din "semester"!?

Många styrke kramar Åsa

• Tussan66
    flisansma skrev 2008-10-27 10:04:07 följande:
    var hittar man din blogg ?
    Hejsan!!

Emma skrev tidigare i ett inlägg att när den var klar skulle hon lägga ut länken så alla här inne kunde läsa hennes blogg.. Men vi får vänta tills Emma är klar med den :)
  • Tussan66

Hejsan Emma!!

Nu är det länge sedan jag skrev här inne..
    Jag hoppas du mår bättre nu, för som jag läste var det tungt med alla tankar mm..

Idag tänker VI extra mycket på er och det kommer lysa massor av ljus för er och för min Dotter som fyller år idag, men jag lovar att när vi alla tillsammans och samlade skall hålla en tyst minut just för er :)

Många kramar från hela vår familj

• Tussan66

Ja jag är oxå med om det är ok för Emma!?
    Kram

• Tussan66

Vill bara säga att här lyser en massa ljus för er idag, som så många andra dagar!

Emma ni kommer vinna även denna gången, det är skönt att hon inte fick det upskjutet pga vittnen som befinner sig i Grekland.

Du ger så mycket Emma som jag inte ens tänkt innan, det är en ära att få vara här inne o läsa o ta del av allting..

Många styrkekramar till dig o hela din familj!!

//Åsa

• Tussan66

Kämpa Emma!!!

Vi finns här med dig o du vet extra mycket vilka som är med dig :)

Lycka till nu med allt o starta en NY tråd innan denna stängs ned pga lång tråd!

Massor med styrke kramar till dig o hela din familj!!

//Åsa

Svar på tråden Mina två änglar