emmy840508 skrev 2008-10-09 16:46:29 följande:
ÅÅÅÅ, vad åtroligt fint av dig att se mig som "årets kvinna" jag blir alldeles vart i hjärtat. Jag hoppas jag hjälpt NÅGON där ute på något sätt. Jag hoppas också att jag inte rör upp några känslor genom att vara så öppen med detta. Det hjälper mig något enormt att hantera det såhär.
Ja, förundersökningen, det e helt otroligt att rättsystemet tillåter det. Personummer, telefonnummer, adresser och andra personliga uppgifter finns ute på nätet om i princip alla som vart med i utredningen. Jag tror att människor som setat och tittat på bilderna och läst allt har gjort det för att de vart nyfikna, de vill försöka förstå och skaffa sig en uppfattning om villka vi var. Jag tror inte att de har vart ute efter att såra. Jag hoppas inte det iaf.
Vi är ju en helt vanlig familj, visserligen en familj som gått igenom en skillsmässa, men det e ganska vanligt i sverige numera. Jag tror det är bra att se, att vi var helt vanliga människor, som inte har några hemligheter bakom ryggen.
Att folk har sett hur vi hadde det hemma hos oss gör mig inte så mycket. Men att bilderna på barnen finns med, till allmän beskådning. Det känns hemskt. Och att människor gör så hemska saker med dessa. Det skär ända in i hjärtat. Barnen måste få chans att föra sin talan, även fast de inte finns i livet och även fast de bara var barn. Därför anmälde jag det.
Hejsan Emma!!
Även till er andra som undrar över detta med att det är fritt att tanka ner detta på nätet...
Jag måste tyvärr lägga in ett par rader ang detta, men inte för att såra någon osv.. Denna förundersökning har jag tagit del av, däremot har jag undvikit bilder på barnen för jag "VILL INTE SE" jag ville bara läsa hur det hela utspelade sig o vad de fått in för bevis mot Christine, bara för att bilda sig en egen uppfattning. Detta har inget att göra med att Barnen skadas mer för att detta är ute eller eran familj på något vis. Men ÄRLIGT så är det av ren nyfikenhet hur de lyckas binda Christine o polisens arbete som gör det hela intressant, Men nu kan jag bara tala för mig själv. När så jag sett kant på bilder har jag enklet klickat förbi för att inte se dom..
Men visst jag kan inte tala för andra personer, det jag sett på bild är dom i tidningen & det räcker för mig!!
Men jag håller med HELT att bilderna på barnen skulle INTE varit med!!
Men jag hoppas du får rätt i din sak att vinna mot att dom måste ta bort bilderna på barnens skador osv.. Jag kan tänka att det inte var trevliga bilder för "försättsblad stod Obduktion protokoll o efter stod skadorna" efter det kom bilder.. Men jag försäkrar att jag inte tittat för det är tillräcligt att läsa vad skadorna bestod av..
Men jag ser detta så här..Det är ett sätt att få veta o stilla sin nyfikenhet "HUR" det gått till och framför allt hur Poisen jobbat fram bevis osv..
Emma.. Var stark o jag hoppas verkligen du mår bättre! Jag instämmer att jag tänker på er varje dag o även jag har förlorat närstående, då min Mamma då jag var 8år.
Många styrke kramar till dig o hela din familj!!