Inlägg från: elinville |Visa alla inlägg
  • elinville

Mina två änglar

Har följt dig och din familj sen dag 1 i tidningar och annat, ibland har jag dock fått titta bort, det har blivit mig övermäktigt. Då har jag nästan skämts....jag kan blunda och titta bort från allt det hemska, men du får leva med den oehörda sorgen alltid. Det jag känt är förmodligen bara en nanodel av vad du känt och känner...
    Jag vill iaf beklaga er sorg, och samtidigt leende meddela att dina barn är bland det sötaste jag sett!

Maja 070703
  • elinville

Hej Emma,
    nu har jag också varit och tänt ljus på minnessidorna
    Kan du inte berätta mer om barnen? Du/ni måste ha många fina minnen
    Varför fick Emma dropp? Fin tanke att tänka på barnterapin på sjukhuset tycker jag!

Kram

Maja 070703
  • elinville

Jag har funderat och funderat över max och sagas öde och kan inte överhuvudtaget förstå hur en människa kan skada två så små oskyldiga barn. Jag tittar på min dotter som ler åt alla människor hon träffar, tänk att någon skulle göra något sådant hemskt mot henne...det går inte att föreställa sig! Har "hon" överhuvudtaget kunnat ge en förklaring till hur hon kunde ge sig på er? Och framförallt Max och Saga?? Eller hon nekar fortfarande till anklagelserna? Det hela är så grymt! Det gör ont i hela mig när jag tänker mig scenariet, inte bara psykiskt ont utan det gör fysisk ont också att tänka pådet!

Maja 070703
  • elinville
    pojkmamma790421 skrev 2008-11-02 22:55:47 följande:
    När en blomma bryts av i sin vackraste blom då blir marken så trist och så fruktansvärt tom. Men kanske ändå att det någonstans finns en äng eller undangömd skreva, dit blommor som brutits för tidigt får komma och fortsätta växa och dofta och leva... Inte kan väl den blomman förvandlas till stoft som av himlen har fått både färger och doft? Men kanske ändå att det någonstans finns en kärlek som allt kan förklara: att Den som har gjort den blomman en gång nu vill ha den tillbaks för Han kan inte mer vara utan den bara...... Författare är Atle Burman
    Vilken fin dikt!
    Maja 070703
  • elinville

Jätte fina foto! Kul att se hur du såg ut innan, söt tjej både då och nu

Maja 070703
  • elinville
    emmy840508 skrev 2008-11-28 16:03:48 följande:
    Kolla på kalla fakta nästa söndag. Jag sitter just nu o skriver lite här inför kamerorna. Jag har berättat villket otroligt stöd jag får från er, så de ville visa hur jag sitter i min soffa hemma hos mig när jag skriver till er. Så just nu rullar kameran och detta e en chans för mig att visa hur mycket familjeliv betyder för mig och att jag faktist gått vidare i livet efter den fruktansvärda händelsen. Så titta på programmet nästa söndag så vet ni att jag skrev just detta vid det tillfället.Det är så att när man är med i tv, även om detta är ett väldigt spreciellt tillfälle, så får man göra om olika saker och så för att det ska bli bra på bild. Så därför skriver jag denna mening nu. Detta e en helt ny upplevelse för mig, jag e så imponerad av kändisar som lever med detta varje dag. Det skulle då jag inte orka göra. Fast, för en lite stund kan det vara intressant att få lite inblick i mediavärlden.Många kanske undrar varför jag gör detta? varför jag släpper in media i mitt liv. Men det e mitt sätt att hantera allt. Jag får chans att berätta igen o igen om allt. O det är människor som vill veta och vill lyssna, så då tar jag chansen. Jag mår bra av att göra det idag. Skulle jag må diligt imorgon så säger jag nej....
    Jag är så glad för att du gör det för du ger oss andra styrka, och får alla oss som inte ens kände Max och Saga att minnas dom, lära känna dom De flesta här inne är föräldrar och kan så lätt relatera till din sorg, jag vet inte hur jag skulle överleva i din sits, men du ger en hopp om att vad som än hemskt som händer så klarar man det, man fixar det mesta för att man måste. Och jag tycker du har gjort fantastiska saker av din sorg, vägrat stänga dig inne och gräva ner dig, istället gett dig f-n på att alla ska få veta vilka underbara barn du hade. OCh du har lyckats, du har gjort deras minne väldigt levande... VAr gång jag tänker på dig och dina barn kramar jag min egen dotter lite hårdare, det blir många kramar...tänk, bara en sån sak...du ser till att barn får mer kärlek och mer kramar!

ps. ska absolut se kalla fakta på söndag!!
    Maja 070703
  • elinville

Varit inne på barnens minnessidor och läst bloggen (ljus har jag tänt tidigare). Mormor och moster har skrivit så fint om barnen, vardagliga minnen av barnen precis som jag tror att de var. Tårarna rinner ner för mina kinder (det gör de alltid när jag läser här) men mellan tårarna kan man ändå inte låta bli att le över dina fina kloka barn! Det hela känns så overkligt för bilderna och era historier är så levande att det känns som de var här i rummet...det kasnke dom här? Dom kasnke sitter här och läser över axeln på mig, håller mig sällskap när jag inte kan sova...kanske därför de känns så mkt närmare idag.
    Kram på dig, och hälsa mormor med ang. hennes fina berättelser hon delat med sig.

Maja 070703
  • elinville
    emmy840508 skrev 2008-11-30 18:54:49 följande:
    ååå. tack för dina fina ord! jag blir så glad när så många av er säger att det syns i mina ögon att jag älskar barnen. Glöden fanns där när de fanns, o den finns kvar idag när jag tänker på dom. Livet tillsammans med dom var helt underbart. Jag älskade att ta hand om dom, jag tyckte så mycket om att ge all kärlek jag bara kunde ge till de små liven. Men jag tänker inte ge upp, jag lever vidare, jag är så tacksam för att jag fick den chansen... så jag ska ta vara på den... jag ska leva med Max o Saga i mitt hjärta.
    Och genom dig fortsätter barnen leva
    Maja 070703
  • elinville

Gråter alltid en skvätt när jag är här inne, vilket jag är var dag. Det är konstigt, Emma, men jag tänker på dina barn var dag och jag har aldrig träffat dem! Ändå sörjer jag deras öde otroligt mkt, och jag lider med dig som mamma. Missförstå mig rätt, men jag önskar att jag aldrig fått reda på vilka de var...hade de fått leva hade jag förmdoligen inte lärt känna dem som jag "känner" dom nu eftersom ni bor i Arboga och jag i Malmö... Du lever i den mardrömmen jag fruktar och jag önskar jag kunde ändra på det, jag önskar man kunde vrida tillbaka klockan och förhindra det hela på något vis! Man blir så frustrerad...

Maja 070703
  • elinville

Tänker på er extra mkt dessa dagar!! KRama om och håller alla tummar jag har!

Maja 070703
  • elinville

Det är skönt att veta att du har fina männsikor omkring dig som tar hand om dig så gott de kan...särskilt dessa dagar när du har det som svårast.
    Och det värmer mig om hjärtat när jag ser hur många här inne som gärna delar din smärta och lyssnar, peppar, stöttar och minns Max och Saga tillsammans med dig. Jag blir så glad över att det fortfarande finns människor med ändlös empati och som osjälviskt kan glömma sitt eget för en stund.

Jag tänker på er var dag, och extra mkt dessa dagar! Stor kram från mig och min familj

Maja 070703
  • elinville
    Pricken1979 skrev 2008-12-06 18:41:17 följande:
    Analoga- tack då vet jag, jag har ingen egen erfarenhet av vad internet får eller inte får. Den där Ulf olsson el vad han heter, bloggade ju där ett tag. MEn det är väl olika från fall till fall.
    När jag praktik på rättspsyk, de som blivit dömda till vård, hade de tillgång till internet...men jag tror inte de som är häktade har det, de har väl inte tillgång till varken tv eller tidningar heller?
    Maja 070703
  • elinville
    emmy840508 skrev 2008-12-06 18:55:00 följande:
    ja, arbogamamman får jag nog heta ett tag. Men det gör inte så mycket. Men, det e skönt att höra att det känns som ni känner mig, då har jag lyckats förmedla det jag vill.... berätta om mig själv, mitt liv och framför allt mina barn...
    Det känns som känner dig och dina barn bättr än många andra omkring mig som jag känt i flera år
    Maja 070703
  • elinville
    caliju skrev 2008-12-07 15:10:42 följande:
    lillamuan skrev 2008-12-07 13:01:02 följande: Nu gör jag något som egentligen strider mot vad jag tycker är rätt att göra.. gå in i Emmas tråd och föra diskution om vad som är rätt och fel, typ pajkastning.. Men jag trodde det här var en tråd där alla fritt kunde öppna sina tankar och sinnen för att ventilera denna mardröm som inträffat. Vad som är rätt och fel kanske man inte behöver diskutera, och vem vet egentligen VAD som är rätt och fel? VEM vet..?! Ingen!!Och sen angående om man kan känna en person genom chatt eller dyl.. varför inte? Jag tror att man många gånger kan komma närmare någon genom att chatta, skriva eller vad som helst. Man behöver väl inte fysiskt umgås för att lära känna någon..? Ja, ja.. nog om detta.. Förlåt Emma och alla andra om jag körde över trådens syfte, men kan vi inte vara riktiga medmänniskor och låta tankar sväva fritt här, utan att behöva känna oro för att bli kritiserade för våra ord och känslor?
    Precis!! Trodde denna tråden skulle slippa påhopp och misstänksamhet mot andra människor. Hoppas detta var första och sista gången!

Hoppas ni haft en skön söndag där hemma så gott det går och att ni laddat batterierna!
    Maja 070703
Svar på tråden Mina två änglar