Inlägg från: Minja |Visa alla inlägg
  • Minja

Mina två änglar

Nu har jag läst hela tråden och inser hur många underbara människor det finns ute i landet, hur många det är som tänker på er Emma med hela eran familj.

Jag följde från dag 1 ALLT, när det sedan inom 2 veckor efter detta med Max och Saga skedde ett mord till i Västmanland där en mor och hennes dotter fick sätta livet till.
    Då undrade man vad det var för galningar som sprang runt i västmanland igentligen
    Det finns alldeles för mycket konstigt folk där ute, vem är redig där uppe och inte kan man ju undra.
    Skall man våga öppna dörren när det ringer, har maken några gamla ex som kan få snesläpp eller har jag några?

Tycker det varit starkt av dig att starta upp denna tråd, du starka kvinna ge oss hjälp att bearbeta, ge oss styrka och uppskatta de små när de trotsar.
    Dina barn finns alltid med dig, du kommer precis som din syster skrev (2 solar) se små tecken på att de skickar hälsningar till dig...
    Jag hoppas att vi här kan ge dig styrka och energi så att vi inte bara tar det från dig..
    Sänder i alla fall en stor kram som jag hoppas innehåller det du behöver idag . kraft, styrka, energi lycka etc, välj vad du vill och behöver just idag...

• Minja

Emma: Jag hoppas att du känt alla energi vi skickat till dig idag....

Hoppas att du kan sova gott i natt och ser dina änglar dansa glädje dans med alla sina nya vänner * Rättvisan vinner alltid*

• Minja

tårarana sprutar här.. den där krokodilen kommer att betyda mer för henne än för någon annan.. precis rätt person att ta vara på den åt Max.

Du har inte funderat på att det kasnke finns fler av max och sagas vänner som vill ha ett litet djur som saknar dem mycket?

När "alla" anser attt du skall gå vidare i din sorg .. så tala om för dem att du har faktigts gjort det.. varje dag är 1 steg/dag längre fram helst skulle du nog vilja stoppa tiden precis innan allt detta hände men tyvärr så funkar det ju inte...
    Varje dag som går, så är det framåt även om din väg kommer att innehålla gropar (mycket sorg) uppförsbackar (jag kommer inte framåt) och vägskäl men underbara fantastiska dagar, bland får du stanna upp fundera på om detta är rätt men vad du än väljer så kan det inte bli fel.

Som någon skrev.. du kan åka runt i hela Sverige och få kramar om du vill
    Sorg och sår är lika det läker men kommer alltid att lämna ärr och vissa smärtar mer än andra och de som smärtar gjorde mer ont när det var sår.
    Sorg gör ont , då får det ta tid att "komma igen"
    Du kommer aldrig mer bli som dagen innan allt detta hände, du är fortfarande Emma go rar etc vad du nu hade för egenskaper men du har ju kommit en bit till i livet och man kan inte glömma det som man har i sin ryggsäck
    Du kommer att stå stadigare i kängorna med en sådan tung ryggsäck , du har blivit starkare bevis är ju att du säger att du inte tänker slösa energi på henne, hon behöver inge mer energi av dig.. den kan du lägga på annat...

En stor kram till dig och även er andra som är här idag!

• Minja

Emma att du orkar sitta här och berätta för oss alla....
    Många hade nog bara , ja vad blir man? när man förlorat det underbaraste man har?

Barnen i Västerås på lekterapin kommer att vara jätte glada för sina nya leksaker och kläderna du skickade kommer att värma på flera sätt, inte bara på barnet utan även andras hjärtan...

Det låter som att Max och Saga har det jätte fint där de ligger tillsammans för att få ligga nära storebror och som som storebror få krama sin lillasyster det kan inte vara bättre...

Sov gott i natt!!

• Minja

Tänder några ljus i mörkret för Max och Saga
    och sänder en favorit låt som jag tycker är underbar med Eric Clapton

• Minja

hallloj!

Tittar som vanligt in här och beundrs av en sådan stark kvinna..
    Ge din mamma en kram hennes ord i bloggen ; jag får en kram nästa gång... Hur många gånger tänker man inte ähh jag säger det nästa gång att jag älskar dom (barnen).

Mina ögon kan tindra mina läppar kan le men sorgen i mitt hjärta kan ingen se.... *så sant, så sant*

Jag har så länge funderat och säkert många med mig..
    Människan som gjort allt detta ont anses redig i knoppen vad jag fattat av media, men hon har inte medverkat i testerna?? hur kan de då bedömma det??

och hur vågade hon egentligen göra det hon gjorde? chansen att din sambo skulle vara hemma, struntat i att åkt på det han skulle...

Grannen hade tittat in på en fika, ungarna hade kompisar där vad som helst!!!!!
    Du kunde ha suttit i telefonen, med någon och bara lagt av luren för att öppna dörren...
    Läskigt när man tänker... vad hon gjort med "den som varit där ochså"

Har ni fått något datum för nya rättegången?? så människan kan hamna på Hinseberg någongång (säkraste stället och där hamnar tydligen de långtids dömda)

kram!!

• Minja

HeJ Emma
    förlåt om du tog illa upp av mitt mail... det var inte illa menat utan en fundering jag hade liksom många fler tror jag..
    Det finns alltid massa om, kanske och inte men alla har vi våra mål att nå inna vi får kila vidare till ??? ja vad man nu är någonstanns men för lätthetens skull.. himlen.

precis som du skriver.. nu är det så här och du fixar det här.. du/VI har ju bestämt dig/Oss för att du är den starkaste kvinnan vi känner..

Jag tror som du att hon hade bestämt sig och tyvärr så hade det inte skett då hade det skett någon annan gång.. hon hade nog bestämt sig...
    Vad denna människa tänkte (om hon tänkte) får vi aldrig veta och vill man det egentligen.

Emma.. Saga och Max är fortfarande det finaste du har.. de följer ju alltid med dig i ditt hjärta..bästa platsen på jorden att få åka i

Svar på tråden Mina två änglar