Inlägg från: knaster |Visa alla inlägg
  • knaster

Mina två änglar

Emma, du är fantastiskt. Det är omöjligt att föreställa sig hur du orkat, men jag är djupt tagen av din styrka. Jag blir så glad när jag läser att du lever vidare, men att dina barn finns med dig i allt du gör. Ord är så tomma, och det är lika svårt att förstå som att formulera sig.
    Stora kramar från lilla mig. Önskar jag kunde ge dig all styrka i världen.

• knaster
    emmy840508 skrev 2008-11-12 21:15:50 följande:
    Ja, det stämmer som sagt. Max o saga får syskon någon gång i början av mars. Jag e jätteglad för deras skull. Som sagt så är det INTE jag som är gravid. Utan det e Nicklas som väntar lillökning. Jag har fått frågan många ggr om det inte är en tanke för mmig med. Men, jag känner att jag vill sörja max o saga ordetligt först. När de värsta känslor har lagt sig så kommer jag börja tänka åt det hållet igen. Jag kommer alltid sörja Max o Saga. Men jag känner att jag vill ge ett eventuellt nytt barn en hel mamma. Som har all ork att ta hannd om det nya livet.
    Jag beundrar dig för din styrka, din generositet, din ödmjukhet och snällhet. Max och Saga kommer alltid att vara stolta över sin fantastiska mamma.
    Stor kram till dig.
  • knaster
    emmy840508 skrev 2008-11-25 21:02:57 följande:
    Tack för att du berättar för mig, hur du tog det när du fick veta det. Jag är så omedveten om den fösta tiden. Så att få veta vart ni var, vad ni sade och hur ni tog det stärker mig på vägen.
    För mig var det kusligt abstrakt i början, jag kunde inte få in i mitt huvud att något sådant kunde hända. Det var så fasansfullt att mitt hjärta vägrade tro på nyheterna, på det alla pratade om.

Till sist började jag inse jag det hemska, och då blev jag otröstlig. S å f r u k t a n s v ä r t ! Ju mer jag har läst av din tråd, desto verkligare har det blivit. Och desto sorgligare känns det.

Du verkar vara fantastiskt stark Emma, och jag beundrar dig för det. Skickar en stor värmande kram till dig inför den kommande rättegången.
  • knaster

Emma, jag läste ditt brev till hon, den hemska, som publicerats.
    Jag har en liten, kanske dum fråga.
    Hur sjutton lyckas du vara så stark???
    Och vad är det som driver dig i din vilja att hela tiden vara stark genom detta som hänt?

När jag har gått igenom mina värsta motgångar i livet (som inte kan jämföras med vad du gått igenom) har jag bara velat krypa ihop till en liten boll och gömma mig omvärlden. Men det gör inte du. Du står upp stolt och stark. Och jag beundrar dig för det, och för den godhet du verkar visa alla i din omgivning.

Om du inte orkar/vill svara behöver du absolut inte göra det.
    Stor kram från lilla mig.

• knaster
    emmy840508 skrev 2008-11-26 16:07:03 följande:
    knaster skrev 2008-11-26 14:34:37 följande:
    Jag svarar mer än gärna, tack för att du frågar!Ja, hur lyckas jag vara stark och vad driver mig?Jag har levt ett liv fullt av kärlek, från min familj, från vänner och bekanta. Jag har fått ge så mycket kärlek och jag har fått massor tillbaka. Jag har växt och växt i min person som Emma, och jag har tyckt om att vara mig själv. Jag har alltid vart barnkär. När jag fick mina barn var det som de två största presenter jag kunnde få i livet. Jag växte ännu mer i som Emma och växte in i mammarollen o trivdes så otroligt med det. Nu funderar man säkert på, om jag nu älskade mina barn så otroligt mycket, så borde jag ju gå under jorden nu utan dom.Men jag älskade ju livet redan innan de kom till världen, de var en krydda jag inte kunnde vara utan i livet. Som salt på pommes friten.Så jag har bestämmt mig, o det gjorde jag redan från början, att gå vidare, att fortsätta älska livet. Att inte låta henne förstöra mer än hon redan gjort. Jag lyckades ju ta mig tillbaka till livet, då borde jag ju utnyttja min andra chans i livet.Sist men inte minst så känner jag ett stort ansvar och har en enorm vilja att föra mina barn minne vidare, låta de leva vidare så länge folk vill lyssna. För de hadde inte gjort något ont, utan berikade både mitt och många andra liv med sina personligheter. Så jag har en uppgift och det för mig framåt i livet.
    Det låter underbart att du orkar och kan vara så enormt fokuserad. Önskar alla hade den styrkan i sig. Du skulle kunna bli coach!

Att du peppar och stöttar andra som du gör trots att det är DIG man vill stötta och peppa tyder på en stor självkänsla, en unikt stor portion empati och en väldig inre styrka.
    Åh vad du verkar vara en snäll person!

Jag kommer följa dig i rättegången och hålla alla tummar och tår jag har för dig och dina närmaste.
    Stor kram!
  • knaster
    emmy840508 skrev 2008-11-30 19:09:08 följande:
    När kalla fakta var här häromdagen så satt vi vid graven. Magnus (reportern) sade att han fått mycket frågor om mig sen inslaget visades. Bla en fråga som återkommit om jag är troende. -Nej, sa jag. Jag är inte troende och jag tror inte man kan tro att gud finns om något sådant har hänt. -Jaha, så du var troende innan frågade han? -Nej, jag e nog mer troende nu än vad jag var innan. Förut trodde jag inte på något alls. Nu tror jag på det jag vill tro, tex att barnen finns där uppe (jag pekade mot himmlen) Det som ger mig tröst för stunden.
    Emma, vet du när programmet kommer att sändas?
    Styrkekram!!!!!!
  • knaster

Undrar också vad det är för tavla....

• knaster

Tänker på dig Emma! Hela tiden finns du i mitt hjärta. Stor kram inför rättegången

• knaster

Helt otroligt att du orkar uttala dig för kamerorna och vara så stark. Alla, ALLA, utom den hemska, beundrar dig och förvånas över hur bra du är. Du har vårt stöd hela tiden. Jag har följt dig hela dagen och känner att du kommer gå vinnande ur den här striden.

• knaster

Jag har inte blivit så berörd innan som jag blev idag. När jag läste förhöret med Nicklas. Fy vilken smärta ni har fått gå igenom. Helt omänskligt. Jag lider så med er.

Tyvärr kan ju inget bringa tillbaks barnen, vilket straff hon än får. Och det är nog det värsta av allt. Att det aldrig går att göra ogjort. Jag vill straffa henne med allt som man kan uppbåda, men jag vet att inget kan få barnen tillbaka. Men även om det känns lönlöst att hata, är det svårt att undvika när man vet vad hon gjort.

Jag blir dock varm i hjärtat när jag läser vad du skriver, vilken varm och god människa du är. Att du orkar, trots allt som hänt. Det är skönt att höra att du har en så fin familj. Att de är så starka, även de. Att de kan vara ditt stora stöd.

Önskar jag kunde göra något för dig. Det neda jag kan göra är att sända dig mina tankar. Jag är övertygad om att Max och Saga håller tummarna för sin starka mamma och pappa, och att de känner er enorma kärlek. Jag tror verkligen att ni kommer ses igen.

Svar på tråden Mina två änglar