Inlägg från: namera |Visa alla inlägg
  • namera

Mina två änglar

Jag åker ofta tåg genom Arboga och varenda gång skär det till i hjärtat. Det är bortom min föreställningsvärld hur man kan planera och genomföra ett sådant brott. Kommer hålla alla tummar och tår för er nu. Massor av styrkekramar!

• namera

Har tänkt på rättegången hela dagen och mådde illa när jag såg bilderna av hur den åtalade skrattar. Sitter man och skrattar när man är åtalad för mord på två små barn är man inte frisk. Skulle man vara det skulle jag (som är frisk) kunna göra samma sak (både brottet och att skratta i rätten). Det är en fullständigt bisarr tanke.

Hur som helst, jag hoppas ni orkar ta er igenom rättegången. Bara av det jag sett i media tycker jag ni verkar så oerhört starka mitt i allt. Massor av kramar!

• namera

Jag läste SOS-samtalet i någon tidning och det räckte och blev över. Usch! Kan inte ens föreställa mig vad den skyldiga till detta brott ställt till med.

Här hänger det tre lyktor och lyser i fönstret för er. Helt fantastiskt att ni orkar med den här processen!

• namera

Men usch! Hade jag varit oskyldigt anklahad för mordet på två barn hade jag varit helt förstörd. Hon gör det ju inte lätt för sin advokat direkt. Låter som en synnerligen sjuk människa i mina öron.

• namera

Tycker också du är väldigt vacker på alla bilder. Inte konstigt att barnen gör himlen så fin nu!

Försöker också hänga med i rättegången via medierna. Kan nog inte ens föreställa mig hur jobbigt det måste vara för er att behöva gå igenom allt en gång till. Jag törs inte ens lyssna på det bandade SOS-samtalet, men mitt i allt det hemska tycker jag det låter fint att din son sa just "mamma".

Hundratusen styrkekramar!

• namera

Jag lyckas inte hata den åtalade (även om det inte är långt dit) för hon måste ju vara så fruktansvärt sjuk. Känner mer en sorg över att människor kan vara så funtade och allt de kan ställa till med för andra. Brrr!

Är säker på att dina änglabarn stojar och leker i himlen och är väldigt stolta över sina anhöriga på jorden. Jag har kikat på bilderna på dem och de är verkligen SÅ fina! Önskar man kunde göra något för att trolla tillbaks dem till er.

• namera

Åh, det värmer att läsa om det stöd din familj utgör! Tror vi är många som gärna skulle ta första bästa tåg för att kunna stödja dig på plats. Det är såklart en klen tröst för dig, men jag har ansträngt mig efter att ha läst om er och nu fått en väldigt mycket bättre kontakt med min syster och familj. Max och Saga har helt klart haft en positiv inverkan på mitt liv (även om jag skulle ge både armar och ben för att det hemska aldrig skulle ha hänt). Känner en stor tacksamhet för det. Låter jättefint att de är hos er och busar!

Svar på tråden Mina två änglar