Inlägg från: Triss i Damer |Visa alla inlägg
  • Triss i Damer

Mina två änglar

Jag kan verkligen inte hålla tillbaka tårarna när jag läser alla inlägg här i tråden. Jag är så otroligt ledsen för din skull Emma. Mitt hjärta gör så ont och jag förstår inte hur man kan skada två små barn så som hon gjorde. Livet är så himla orättvist. Så små och så oskyldiga. Jag är otroligt imponerad över hur stark du tycks vara. Jag är sjäv två barns mamma och i ungefär samma ålder som dig och jag vet inte om jag hade varit lika godhjärtad. Jag tänker på dig ska du veta och sänder de varmaste kramarna. Ta hand om dig // Theres

• Triss i Damer

Även jag tänder ett ljus för Max och Saga

• Triss i Damer
    emmy840508 skrev 2008-11-24 20:00:11 följande:
    tack för att du berättar för mig, men också för att du för minnet av barnen vidare genom att själv tala om det muntligt.Hälsa din pappa från mig att det är helt okej att gråta, att det visar hur stark han e som människa.
    Absolut. Det är helt okej att gråta. Man kan inte annat än gråta när man hör denna förfärliga historia. Ännu en gång måste jag påpeka hur otroligt orättvist livet kan vara ibland och hur otroligt stark du tycks vara. Vi finns här och stöttar dig. Du och dina underbart söta barn kommer alltid ha finnas i mitt minne.
  • Triss i Damer

Går in och läser här precis som varje dag. Detta har blivit en del av min vardag nu. Hela historien är så obegriplig. Det känns lika färskt som när det kom ut via media och jag blir forfarande lika berörd. Jag sänder all min kärlek till er och även en massa styrka.

Jag har inte vågat fråga något här innan. Men nu har jag en liten fundering som jag hoppas att någon kan svara på.
    Fanns det en tråd innan denna som emmas sambo skapade?

• Triss i Damer
    zazla skrev 2008-11-28 16:32:03 följande:
    Är inne och läser här varje dag men har inte kommit på något att skriva. När man bara läste om er i tidningarna så kändes det så avlägset och overkligt men när man såg era trådar här och insåg att det faktiskt var på riktigt - på riktigt så blev det som världens chock. Det har verkligen hänt! Man bombaderas ju med nyheter i tidningarna varje dag så det är svårt att greppa att det verkligen händer. Och detta var extremt, det finns inte ens ord, eller jo det gör det ju men de räcker inte till! Men en sak har jag inte förstått, var det bara en helt främmande kvinna som gick in i ert hus och gjorde detta? Eller vad hade hon för anledning? Jag tror jag har läst någonstans att hon hade vart tillsammans med någon men jag förstod nog inte riktigt med vem och vad som fick henne att gå sådär långt.Stor kram till dig Emma, så fint att du delar med dig, det är många som har tagit illa vid sig av detta och uppskattar att få veta hur allt går med allt!
    Kvinnan, tyskan hade varit tillsamans med emmas sambo innan. Motivet, svartsjuka av det jag har förstått. Rätta mig om jag har fel?
  • Triss i Damer
    emmy840508 skrev 2008-12-01 16:50:45 följande:
    Ja, du har rätt, det var ren och skär avundsjuka... det har jag förstått tidigt. Jag tror att jag hadde den tanken redan när adoptionsbrevet kom... o när hon skickade sms i oktober året innan... Men det finns så många svartsjuka tjejer i världen, så jag lade ingen vikt vid det då, jag tänkte att "låt henne hållas, så ger hon sig en dag". Men tyvärr gick det längre än så...
    Det är hemskt vad en människa kan göra enbart för avundsjuka.
    Att beröva två små barns liv sådär, nej jag förstår inte. Vilket helsjukt motiv. Klart att man inte tänker att det ska sluta som det gjorde. Jag skulle inte ens tänka i det tankebanorna...
    Jag tycker så innerligt synd om er som måste dra upp det här såret igen och genomgå ännu en rättegång. Men om det finns någon rättvisa i sverige så åker hon in bakom stängda dörrar på livstid.

Jag tänker på er varje dag och jag kommer ägna ännu en tanke åt er när det är juletid. Jag är inte heller troende men jag vill gärna tro att Saga och Max tittar ned på dig från ovan och ler åt sin starka mamma. Jag har aldrig varit förtjust i änglar eller något liknande, men nu har jag två änglar som hänger i kökslampan och så tänder jag även ljus varje kväll...
  • Triss i Damer

Åh herregud så fruktansvärt ledsen jag blev när jag lyssnade på sos samtalet. Tårarna rinner fortfarande. Jag känner mig så otroligt tagen och detta har påverkat mig djupt.
    Jag har aldrig tagit mina barn för given, alrig någonsin men detta får en verkligen att krama om dem en extra gång innan läggdags. Allt känns så orättvist. Jag är så ledsen
    Ni finns i mina tankar, speciellt en dag som denna.
    Många varma kramar/ Theres med familj

• Triss i Damer

Mitt ljus brinner fortfarande för dig Emma och dina två barn, det kommer det göra ett bra tag till framöver. Jag går in här och läser varje dag och denna gång såg jag att du hade skrivit några inlägg. Det är skönt att höra ifrån dig :)
    All min styrka & kärlek till er.

• Triss i Damer
    Lingonflickan skrev 2008-12-06 21:02:10 följande:
    Vacker tanke mitt i all smärta.Oj vad otroligt fint skrivet. Det är omöjligt att inte fälla några tårar när man är här inne och läser. Klart att de väntade för att se så sin mamma fick hjälp och så vandrade dem iväg, hand i hand. Bror och syster
  • Triss i Damer

Ztampe skrev 2008-12-08 19:19:06 följande:

Länk där man kan se söndagens kalla faktas om Emma.anytime.tv4.se/webtv/&treeId=90...
    Tack så mycket, jag missade också kalla fakta igår.
  • Triss i Damer

All lycka till er inför imorgon. Jag hoppas att du kan sova ordentligt så att du känner dig stark och utvlad imorgon.

• Triss i Damer

kalmar brud skrev 2008-12-08 21:00:55 följande:

för någon dag sen så kunde man få fram på expressen.se en film där man fick höra emmas sambos samtal till SOS... Någon som har den filen kvar???
    Den finns längre bak i tråden
Svar på tråden Mina två änglar