emmy840508 skrev 2008-12-01 16:50:45 följande:
Ja, du har rätt, det var ren och skär avundsjuka... det har jag förstått tidigt. Jag tror att jag hadde den tanken redan när adoptionsbrevet kom... o när hon skickade sms i oktober året innan... Men det finns så många svartsjuka tjejer i världen, så jag lade ingen vikt vid det då, jag tänkte att "låt henne hållas, så ger hon sig en dag". Men tyvärr gick det längre än så...
Det är hemskt vad en människa kan göra enbart för avundsjuka.
Att beröva två små barns liv sådär, nej jag förstår inte. Vilket helsjukt motiv. Klart att man inte tänker att det ska sluta som det gjorde. Jag skulle inte ens tänka i det tankebanorna...
Jag tycker så innerligt synd om er som måste dra upp det här såret igen och genomgå ännu en rättegång. Men om det finns någon rättvisa i sverige så åker hon in bakom stängda dörrar på livstid.
Jag tänker på er varje dag och jag kommer ägna ännu en tanke åt er när det är juletid. Jag är inte heller troende men jag vill gärna tro att Saga och Max tittar ned på dig från ovan och ler åt sin starka mamma. Jag har aldrig varit förtjust i änglar eller något liknande, men nu har jag två änglar som hänger i kökslampan och så tänder jag även ljus varje kväll...