Inlägg från: C r e d o |Visa alla inlägg
  • C r e d o

Mina två änglar

Förstår också vem du är, har följt saken och läst allt som går att läsa. Var så uppfylld av sorg för er skuld ett tag så det knappt gick att äta och sova, mitt hjärta blöder av sorg och maktlöshet. Ni har råkat ut för varje förälders värsta mardröm, och inte ens fått en ursäkt eller vettig förklaring. Hoppas, hoppas att din sorg blir mildare med tiden. Vi är många som tänker på er.

* Även en liten stjärna lyser i mörkret... *
  • C r e d o
    emmy840508 skrev 2008-10-10 20:02:10 följande:
    Jag e bara på sidan 85.... jag har 5 sidor kvar nu, jag vill läsa jag e så glad att denna tråd lever fortfarande. Men sambon och jag ska försöka få oss lite fredagsmys. Han sitter o väntar o väntar.... Så nu måste jag logga ut och ge honom mer uppmärksamhet än datorn. Men jag sitter här imorgon förmiddag igen. o jag svarar på så många jag hinner för det ger mig sån enorm styrka att läsa och svara och berätta om oss.Tack allihoppa och jag hoppas ni med får en mysig fredagskväll..
    Det gör du alldeles rätt i, är ju jätteviktigt att vårda den relation man lever i.

Skrev till dig i början av tråden men vill även nu när jag följt skriva igen och säga att jag tror att Saga och Max tillhör kategorien "barn som berört Sverige och Europa mest i modern tid". Dessa ljuvliga bilder på goingarna som mött oss i pressen under så många månader, de har verkligen etsat sig fast i minnet. Max varma ögon och mjuka drag, Sagas finurliga min och söta munn... Finns nog ingen som kan titta på sina barn utan att känna extra mycket kärlek och uppskattning efter det som hänt er. Jag tillhör nog de som grävt ner sig väldigt mycket i det som hände, sov dåligt en lång period, drömde om C osv, kan bara föreställa mig hur det har varit för DIG. Önskar dig allt gott i framtiden. Många kramar
  • C r e d o

Kram igen Emma. Och jag tror inte du behöver vara rädd att någon ska glömma Max och Saga, deras leende har för alltid etsat sig fast och så länge jag lever kommer jag att minnas det som hänt och deras starka mamma.

• C r e d o

Hej igen Emma! Tankarna går till dig och barnen flera gånger varje dag, såg någon med en sådan overall som Saga har på bilden och då tänkte jag direkt på henne. Vad fint att utsatta barn nu får glädje (och värme) av deras kläder, det tror jag att Max och Saga vill.

Har tänkt mycket på en sak jag läste i media, du sa att det jobbigast under den dagen i rättegången var att höra att Max hade stått upp. Vad menade du med det? Inte stod han upp när din sambo kom hem? Hoppas inte frågan blev jobbig för dig, har funderat och funderat på det bara...

Ha en så bra dag du bara kan!

• C r e d o
    emmy840508 skrev 2008-10-25 17:59:21 följande:
    Hejsan! tack för att du finns här tillsammans med mig. Jag svara gärna på din fråga. Det jag menade när jag sa att Max hadde stått upp är att teknikerna har kommit fram till att Max har stått upp när han har fått slagen. Han har befunnit sig jäms med mig och i stående position fått slag mot huvudet. De har kunnat fastställa det pga sänkbildernas positioner. Han har öven rört sig genom hela hallen efter att han blivit attacerad första gången. Det är så otroligt jobbigt att höra, att tänkta på och förstå. Jag har länge önskat att de misste medvetandet efter första slaget. Han var otroligt modig, stark och troligtvis min hjälte. Jag vet inte hur jag ska hantera denna information om vad som troligtvis hände.Jag känner ju igen Max, han skulle alltid vara duktig, modig och en stor kille. Jag kan mycket väl tänka mig att han handlade så i denna situation. Men, det var jag som var deras mamma, det var jag som skulle skydda de två.Förlåt om detta blev för ingående......
    Hej igen Emma och tack för att du svarade. Det blev inte alls för ingående, man har själv ett stort pussel som man försöker lägga i allt det här, kan endast föreställa mig hur det är för dig.

Du har verkligen skrivandets gåva, fundera seriöst på att skriva en bok, det kanske kan funka som terapi i framtiden också? Du undrar om man kan gråta i hjärtat - jag tror det. Man är så olika som människor så självklart sörjer man även på olika sätt. Jag har själv väldigt lätt till tårar, men har en "bästis" som jag aldrig har sett gråta. Hon miste sin syster men fortfarande inga tårar. Hon gör precis som du - gråter på insidan. Så småningom kanske tårarna kommer, när hjärtat svämmar över, eller också är detta ditt sätt att sörja. Ha nu en god natt, vi är många som vakar över dig...
  • C r e d o

Kära du, du behöver inte känna att du MÅSTE vara positiv i tråden, allt du skriver andas positivitet och ljusa minnen tycker jag. Skulle aldrig kunna hålla mig så "inom ramarna", skulle skrika ut min ilska och galla på alla tror jag.

Gråter igen när jag läser ditt svar om Max i hallen, kan ju ändå inte handla om många sekunder innan det var över och minnet och själen var borta ur rummet. Tror att de knappt hann förstå vad som hände. Så vill jag tro och då gör jag det (om jag får citera dig).

Kram igen

• C r e d o

Jag beundrar dig så mycket Emma, det finns verkligen inte en ENDA LITEN UNS av hat eller mörker över dig, eller ditt tal, dina minnen. T.o.m. JAG är ju arg! JAG måste arbeta med mig själv för att inte känna hat för denna människa. Men det är som du säger, vi ska inte ge henne det. Tycker det är så fantastiskt att hon inte lyckats färga dig, inte lyckats ta glädjen över dina barn i från dig. Hon berövade de livet men de hade redan hunnit sprida sitt skratt sin kärlek, de har gjort massor med busiga upptåg, ni hade redan haft de, känt de, älskat de, och DET kan ingen ta i från er.

Jag kämpar på med dig Emma, jag kommer aldrig någonsin glömma.

• C r e d o

Ni finns ständigt i mina tankar som vanligt, hoppas ni känner er starka och att ni får allt stöd ni behöver i rättegången. Får tårar i ögonen när jag läser din sambos vittnesmål Emma... Vet inte vad jag ska skriva om den där andra kvinnan som sitter där och låtsar som ingenting, blir så arg när jag tänker på henne, känslokall och fördärvad som hon är. Men kram på er som håller huvudet över vattenytan!

Svar på tråden Mina två änglar