Inlägg från: Mallan76 |Visa alla inlägg
  • Mallan76

Mina två änglar

Kikar in i tråden...
    Hörde idag en så fin sång som fick tårarna att strömma ner för mina kinder... Och jag tänkte på Max och Saga när jag hörde den.
    Kände så starkt att jag skulle länka in den här.
    /Kram Malin

"With hope"

This is not at all how
    We thought it was supposed to be
    We had so many plans for you
    We had so many dreams
    And now you´ve gone away
    And left us with the memories of your smile
    And nothing we can say
    And nothing we can do
    Can take away the pain
    The pain of losing you... but

We can cry with hope
    We can say goodbye with hope
    ´Cause we know our goodbye is not the end, oh no
    And we can grieve with hope
    ´Cause we believe with hope
    There´s a place where we´ll see your face again"

• Mallan76

Jag håller med JohannaMatt
    Har också tittat på bilderna och blev djupt berörd, kan inte hålla tårarna tilbaka...
    Två barnrum, som nu ekar tomma. Som nyss sjöd av liv och nu är helt tysta...
    Har lyssnat på sången som Humbla skickade en länk till:
    "Inte ett enda barn fick förgäves liv nån gång..." sjunger Carola.
    Och jag tror på det. Max och Saga gav så mycket glädje, och ger så mycket glädje. Deras livshistoria har lärt mej så mycket och fått mej att tänka till. Att mer ta tillvara på tiden jag har med min 4-åriga son och 2-åriga dotter. Jag tycker nog jag kramar dem lite mer nu än förut...Och i natt får de sova tätt intill mej. Tack Saga och Max för den insikten.

• Mallan76

Följer den här tråden varje dag... Din historia har gjort avtryck i min själ, det går inte en dag utan att jag tänker på dina fantastiskt fina barn, och även på dej med, Emma. Jag kan inte tänka mej ett större helvete på jorden, än det du varit med om... Gör så ont i hjärtat att det inte finns något man kan göra för att få dina barn tillbaka... Men vi kan i alla fall finnas här, och dela din sorg, smärta och saknad. Vill så gärna krama om dej, men det får bli en cyber-kram istället.

Idag när jag satt och tänkte på Saga och Max, kom plötsligt en låt till mej, "You are not alone..." med Michael Jackson. Vet inte varför, brukar inte sjunga den så ofta. Men... när jag kollade upp texten insåg jag att texten passar ganska bra in på din situation...
    Jag tänkte på dina barn, att de visserligen inte finns nära dej fysiskt, men psykiskt eller hur jag ska säga det, i ditt hjärta. Bandet mellan mor och barn är så otroligt starkt...

You Are Not Alone"

Another day has gone
    I'm still all alone
    How could this be
    You're not here with me
    You never said goodbye
    Someone tell me why
    Did you have to go
    And leave my world so cold

Everyday I sit and ask myself
    How did love slip away
    Something whispers in my ear and says
    That you are not alone
    For I am here with you
    Though you're far away
    I am here to stay

• Mallan76

Men åh vad gulligt! Jag blir alldeles tårögd -vilket gott hjärta han hade! Tänk att han brydde sig om tomtens bebisar också. Roligt att få höra lite berättelser om dina fina barn. Kram

• Mallan76

Jag hittar inte artikeln i Aftonbladet! Eller finns artikeln bara bara i pappersbilagan, ej på nätet?

• Mallan76

MiS -vilken fin dikt!
    Tänker på dej Emma, och önskar dej lycka till imorgon. Tänker på den där låten "I´m a survivor" med Destinys child när jag tänker på dej.
    Det goda segrar alltid till sist, och sanningen likaså. Du står för bådadera. Allt kommer gå bra.

Kramar Malin

• Mallan76

Man ska ha klart för sig att pressen ofta förstorar upp saker och överdriver, allt för att locka läsare...
    Man ska inte tro på allt Aftonbladet skriver. Jag tror Emma kan vara ganska lugn i det här fallet, hon kommer gå segrande ur detta.

• Mallan76

Något som jag inte förstår är... Visst hade de gjort en rättspsykiatrisk undersökning på tyskan där de kom fram till att hon inte var allvarligt psykiskt störd?
    Detta är för mej helt obegripligt. Jag menar... många kan bli svartsjuka och aggressiva, men de flesta människor har ju ändå en spärr någonstans.

Hur kan man göra något sånt här, särskilt när det handlar om små barn, utan att vara allvarligt psykiskt störd??

Emma, du finns alltid hos mina tankar. Kram Malin

Svar på tråden Mina två änglar