Inlägg från: Sess82 |Visa alla inlägg
  • Sess82

Mina två änglar

Se, lilla Saga och Max, de var så unga, men se så många hjärtan de har berört. Deras bortgång skulle aldrig ha behövt hända, du som mamma (och givetvis alla andra anhöriga) ska aldrig behöva gå igenom något sånt här fruktansvärt. Över 900 inlägg på inte alls många dagar.

När jag läst vad som hänt på någon nyhetssida, så gick det kalla kårar längs min ryggrad. På något sätt kände jag igen historien om den fd flickvännen som det tillslut stod om i pressen. Stämmer det att du skrev om era problem med henne i en tråd här på FL?

Jag finner inga ord för att beklaga min sorg, mer än att jag är så oerhört ledsen för din och dina anhörigas skull. Läste att du inte tror på gud. Men du tror på dina barn. Du tror på dina drömmar om att dina barn har det bra. Det måste ju vara så, för hur annars skulle du orka? Jag är övertygad om att dina barn är intill dig hela tiden som små skyddsänglar, de ger dig kraft att kämpa vidare. När du är ensam kramar dom om dig, när du gråter torkar de dina tårar, när du minns något glatt och ler åt ditt minne- då busar de säkert med varandra. Dom har varandra där uppe bland molnen och de ser dig varje dag och är säkerligen stolta över dig! Vilken kämpe du är!

En jättevarm kram till dig!

Ilias 080413
  • Sess82

Har skrivit till dig tidigare i tråden och vill bara säga efter att ha följt denna dagligen, liksom läst din blogg och kikat in på minnessidorna.

Jag vill bara tala om att jag själv känner, och har sett väldigt många som tycker, att du borde bli nominerad till årets kvinna. DU är så himla stark och tar små kliv framåt för att klara av att gå vidare med ditt liv, utan dina två små underbara barn, och hur DU klarar av detta är ofattbart för många av oss. Och att du sedan inte ödlar någon tid på att känna hat mot henne som berövat dig det käraste du hade, utan istället lägger all din energi på att minnas allt härligt och fint du fick uppleva med dina barn, ja detta är det inte många som skulle klara av.

Vill härmed tala om att jag inväntar hoppas på svar från Aftonbladets Vendela, om angående hur man anmäler någon till den tävling som årets kvinna faktiskt är. Önskade jag kunde få ge dig den titeln utan en massa omröstning av svenska folket. Här inne på FL är vi många som lärt känna dig, och det är säkerligen den riktiga Emma vi mött här inne. I mina ögon är du den starkaste kvinna jag någonsin "mött".  Hoppas alla här inne kan hålla tummarna med mig att jag får svar om hur vi kan få dig Emma nominerad. Och hoppas att du inte misstycker att vi vill ge dig denna ära att låta resten av Sverige lära känna dig bättre också!

Hoppas du haft en supertrevlig helg!

Ilias 080413
  • Sess82

Vill bara sända styrkekramar inför kommande vecka! Är övertygad om att allt detta kommer att dömmas till er fördel. Tyskan kommer sättas på en plats där hon hör hemma och inte är det ute i friheten.
    Du är fortfarande så stark Emma! Önskar att jag kände någon som du IRL som jag ibland kunde hämta kraft ifrån!
    Kommer följa rätten i veckan och tänker på er! Kramar Anne

Ilias 080413
Svar på tråden Mina två änglar