Inlägg från: Analoga |Visa alla inlägg
  • Analoga

Mina två änglar

emmy840508 skrev 2008-10-02 22:45:37 följande:
    Ni som läser här känns som mina vänner, mina vänner i sorgen. Jag längat efter att få sätta mig här o läsa o skriva. Idag har jag haft några vänner på besök, vi åt lite mat tillsammans och kollade igenom lite kort på barnen. Det var så skönt. Så skönt att se dom som jag minns dom. Leka, mata ankorna, sova, busa el äta... Jag log vid varenda kort. De var så härliga. Jag njöt av varje sekund, att få uppleva livet tillsammans med dom. Att lära dom saker... att bara vara vi.jag har också vart nere på kyrkogården idag med, ibland är jag där flera ggr om dagen, just nu brinner det 17 ljus för dom. Det står ca 10-15 blommbuketer. Barnens mormor har planterat en fin blomma där också. Det e fullt med änglar leksaker hälsningar ljuslyktor och andra saker som andra vet att barnen tyckte om. Det e en sån fridfull plats. Nära vattnet, men inte för nära... Omgiven av träd och minneslunden är bara några steg bort. Bänkar finns det överallt, så man kan vara där hur länge som helst. så, fint
    Blir alldeles tårögd när jag läser det du skriver. Har själv barn i samma ålder och jag kan inte fatta vad ofattbart grymt ödet varit mot dig och din familj! Det absolut värsta i livet som kan drabba en förälder är väl att mista sitt/sina barn och dessutom som i detta fall på ett alldeles fruktansvärt brutalt sätt.....

Har följt allt som hänt i tidningarna och även om jag inte känner dig eller ens bor i samma stad så vill jag bara säga, nu när jag fått chansen, att mina tankar ofta gått till dig och din familj.

Mina allra varmaste kramar till Dig - tänk på att dina älskade små änglar har det bra nu, de är ju inte ensamma utan har varandra

KRAM
  • Analoga
    Raspberry81 skrev 2008-10-03 21:49:58 följande:
    Jag blir förbluffad över hur man kan anse att den kvinnan som gjort detta inte är psykiskt störd. Eller snarare anser man att hon inte är tillräckligt störd eller störd på "fel sätt". Jag har inte varit med om att förlora ett barn, däremot har jag förlorat en nära anhörig pga att det finns människor i denna värld som tror de kan avgöra vilka som kan leva vidare. Det jag vill förmedla till dig är att inte låta denna människa fängsla dig i evigt lidande. Alla sörjer på olika sätt, det finns inga som är rätt eller fel. Men ödsla aldrig denna grymma människa en tanke till, hon är inte värd det. Fyll dina tankar med positiva minnen av dina barn! STORA KRAMAR!
    Den som gjort detta är såklart psykiskt sjuk, för det finns inte en chans att en psykiskt frisk människa gör sånt här. En frisk människor har fungerande spärrar. Skillnaden ligger i att vara psykiskt störd eller psykiskt sjuk. För att dömas till vård måste man vara psykiskt störd, alltså ha begått brottet under allvarlig psykisk störning såsom tex psykos, då man tappar verklighetsuppfattning etc.

Men i detta fallet så är det väl bra om hon inte uppfattades som psykiskt störd, då kan hon ju istället dömas till livstids fängelse.

Se bara hur det gått för Sara Svensson i Knutby-målet; hon dömdes ju till psykiatrisk vård och hon är nu efter bara drygt 4 år på väg ut i friheten redan!! - och då har hon alltså kallblodigt mördat en människa!!
  • Analoga
    Sara Li skrev 2008-10-03 22:32:11 följande:
    Tyckte att jag läste i tidningen häromdagen att den person som begått detta brott INTE är psykiskt sjuk, utan har dömts till fängelse. Att hon är FRISK är SJUKT tycker jag.
    Jag beskrev ju i mitt inlägg skillnaden mellan att vara psykiskt SJUK och psykiskt STÖRD
  • Analoga
    idaja skrev 2008-10-14 21:26:19 följande:
    Hej alla!Emma är inte hemma och kan därför inte läsa alla era underbara inlägg under dagen! Men jag talar nog för henne också, och hela familjen, när jag tackar för alla underbara inlägg!Vi alla är enormt lättade att domen blev livstid och utvisning. Som Emma uttalat sig om i tidningen. Hon och barnen har äntligen fått upprättelse!Tusen tack för alla stärkande ord och kramar!
    varför lyser hon grön då? Fundersam
  • Analoga

Hur känns det att dina änglar ska få ett syskon? Kanske konstig fråga, men jag har funderat kring det, om det känns som att de "lever vidare" på något sätt i det nya syskonet? Du behöver inte svara om du tycker det är för personligt

• Analoga

Emma, idag lyser både solen och månen! Såg månen genom fönstret alldeles nyss och jag tänkte direkt på det du berättade om vad Max hade sagt

• Analoga
    signaturbyte skrev 2008-10-18 12:50:32 följande:
    Märkte det jag också.., blev tårögd och tänkte direkt på Max och Saga. Det har liksom satt sig, varje gång jag ser solen och månen tänker jag på dom.

Samma här
  • Analoga

Kom att tänka på en sak idag när jag var ute tillsammans med min 4-åriga dotter. Jag, och många, många andra (efter vad jag läst i denna tråden) har blivit så tacksamma och värdesätter våra barn ännu högre efter detta tragiska öde med Max och Saga. Alltså missförstå mig rätt nu, naturligtvis älskade jag min dotter över allt annat redan innan, men jag har fått en ännu större tacksamhet över henne och en påminnelse om att man inte ska ta allt man har för givet. Det kan förändras på bara några sekunder....Man tänker att "det händer inte mig" - men denna händelse visar ju att verkligen precis vem som helst kan drabbas....

Jag är övertygad om att det var en av Max och Sagas stora uppgift i livet; att göra så att så många barn som möjligt får de bästa möjliga föräldrarna Det har de lyckats med

• Analoga

Håller med alla föregående talare här i att du verkar vara en sån otrolig människa; stark, klok, kärleksfull - ja fin på alla sätt och vis

Jag har två frågor som du får svara på om du vill:

1. När börjar rättegången igen? Ska precis ALLT tas om igen??

2. Har din sambo någonsin efter det hemska "anklagat" sig själv för att han överhuvudtaget träffade "monstret" (bra ord) ? Alltså att han tänkt "om jag inte hade träffat henne så hade detta inte hänt".

Många kramar

• Analoga
    emmy840508 skrev 2008-11-27 19:25:07 följande:
    Tack för dina fina ord.Jo, rättegången ska tas om igen, det blir den 4:e dec det sätter igång. Sen kommer vi hålla på till den 22:a.ALLT ska tas om. I princip räknas hon som oskyldig när rättegången inleds.Det är upp till åklagaren att bevisa att hon ÄR skyldig och försvaret att bevisa att hon är oskyldig (vilket är omöjligt).Alla vittnen ska höras igen, föruton några sakkunniga och andra mindre viktiga vittnen som kommer spelas upp på band från tingsrätten.hmmm, jadu, jag kan ju inte tala för min sambo. Men, vem skulle inte ångra att man träffade en människa som gjort något sådant. Men han har inte grävt ner sig i det. Han har tänkt så: att hadde han kunnat göra något alls åt det så hadde han gjort det. Och så är vi två att tänka. Han var ju öppen om allt som hände ang henne. Så, jag visste lika mycket som han. Jag har sagt många gånger till honom att han inte får ta på sig skulden. Innerst inne så gör nog vem som helst det ändå, men jag märker att han isf kan hantera det.
    Bra att han kan hantera det på ett bra sätt.

Låter som ni har en mycket tuff tid framför er, först med rättegången som ska tas om igen och under så lång tid - och sedan julen precis efter det.....

Sänder dig många, många styrkekramar Emma!
Svar på tråden Mina två änglar