Raspberry81 skrev 2008-10-03 21:49:58 följande:
Jag blir förbluffad över hur man kan anse att den kvinnan som gjort detta inte är psykiskt störd. Eller snarare anser man att hon inte är tillräckligt störd eller störd på "fel sätt". Jag har inte varit med om att förlora ett barn, däremot har jag förlorat en nära anhörig pga att det finns människor i denna värld som tror de kan avgöra vilka som kan leva vidare. Det jag vill förmedla till dig är att inte låta denna människa fängsla dig i evigt lidande. Alla sörjer på olika sätt, det finns inga som är rätt eller fel. Men ödsla aldrig denna grymma människa en tanke till, hon är inte värd det. Fyll dina tankar med positiva minnen av dina barn! STORA KRAMAR!
Den som gjort detta är såklart psykiskt
sjuk, för det finns inte en chans att en psykiskt frisk människa gör sånt här. En frisk människor har fungerande
spärrar. Skillnaden ligger i att vara psykiskt
störd eller psykiskt
sjuk. För att dömas till vård måste man vara psykiskt
störd, alltså ha begått brottet under allvarlig psykisk störning såsom tex psykos, då man tappar verklighetsuppfattning etc.
Men i detta fallet så är det väl bra om hon inte uppfattades som psykiskt störd, då kan hon ju istället dömas till livstids fängelse.
Se bara hur det gått för Sara Svensson i Knutby-målet; hon dömdes ju till psykiatrisk vård och hon är nu efter bara drygt 4 år på väg ut i friheten redan!! - och då har hon alltså kallblodigt mördat en människa!!