Inlägg från: snart mamma till 4 |Visa alla inlägg
  • snart mamma till 4

Mina två änglar

Sänder dig en tanke... finns en sida www.momartens.se som handlar om sorgen över att förlora ett barn. Kanske du kan finna något där

• snart mamma till 4

Ska tänka på Er idag! Kramar om

• snart mamma till 4

Hej Emma!! Skönt att det gick bra för dig när du hade voltat med bilen.
    Du är helt fantastisk som sedan åkte till rätten så du gör helt rätt i att vila ikväll.
    Jag önskar att du och din sambo ska känna styrkan från alla som sänder sina varmaste omtankar till Er.Hoppas att ni snart ska få ett slut på detta jobbiga med rättegångarna så ni kan bara få vara...Kramar

• snart mamma till 4

Lycka till idag! Hoppas tanken på alla som tänker på dig/Er extra mycket idag kan ge dig stöd. Kramar om

• snart mamma till 4

Vet att de skrev upp vlt.se tidigare i tråden.  Gå in på den sidan får du se om du kan hitta det

ETbebis skrev 2008-12-12 09:37:28 följande:
    Inte någon som vet eller vart följer ni andra det?
  • snart mamma till 4

Konstigt att hon aldrig vill utala sig i frågan om barnet hon ska ha fött

• snart mamma till 4

Tänker på dig/er det är starkt att sitta i samma rum som henne och höra hur hon svänger hit och dit med uppgifterna. Håller tummarna att detta ska vara över snart för dig och att sanningen kommer ram så hon får sitt straff för det hemska hon gjort mot er Kramar om

• snart mamma till 4
    kärålajn skrev 2008-12-12 22:00:42 följande:
    Vill bara skriva ner en text jag läste en gång... En ung man stod på stadens torg o förkunnade att han hade det vackraste hjärtat i hela bygden. En stor publik hade samlats och alla beundrade hans hjärta för att det var så vackert. Det var inte en endaste rispa eller märke i det.Alla var de överens om att detta sannerligen var det vackraste hjärta dom någonsin sett. Den unge mannen blev så stolt att han började förkunna ännu högre om sitt vackra hjärta.Plötsligt närmade sig en gammal man och ställde sig längst fram i publiken och sa - "Ditt hjärta är inte på långa vägar så vackert som mitt."Publiken och den unge mannen tittade på den gamles hjärta. Det slog med starka slag, men det var fullt av ärr och det fanns ställen där man såg att bitar hade tagits ur och ersatts med andra bitar som passade dåligt, så det hade blivit kantigt och taggigt där de sattes in. Det fanns t.o.m. ställen där det faktiskt saknades bitar och där hade det blivit djupa hål.Publiken stirrade - hur kunde han säga att hans hjärta var vackrare tänkte de. Den unge mannen tittade på den gamle mannens hjärta, såg dess tillstånd och skrattade. - "Du måste skoja, jämföra ditt hjärta med mitt, mitt är perfekt och ditt är fullt av ärr och märken."- "Ja," sa den gamle mannen, - " Ditt hjärta har ett perfekt utseende, men jag skulle aldrig vilja byta mitt hjärta mot ditt. Du förstår, varje ärr representerar en person som jag givit min kärlek - jag tar ut en bit av mitt hjärta och ger till dem, och ofta får jag en bit av deras hjärta tillbaka som passar i den tomma platsen i mitt hjärta, men eftersom bitarna inte är exakta så finns det lite taggiga kanter på mitt hjärta men dessa vårdar jag ömt för de påminner mig om den kärlek vi delade. Ibland har jag gett bort bitar av mitt hjärta, men inte fått någon bit tillbaka av den andra personen. Det är därför jag har en del tomma hål i mitt hjärta - att ge av sin kärlek är att ta en chans. Trots att dessa tomma hål smärtar och står öppna, så påminner de mig om den kärlek jag har för dessa människor och hoppas att de någon gång kommer tillbaka och fyller det tomma hålet i mitt hjärta som står och väntar på dem nu. Så nu kanske du kan se vad verklig skönhet är?" Den unge mannen stod med tårarna sakta rinnande nerför kinderna. Han gick fram till mannen stoppade in handen i sitt perfekta unga hjärta och rev ut en bit. Han erbjöd biten till den gamle mannen med darrande händer. Den gamle mannen tog emot biten av hans hjärta, stoppade in den i sitt och tog sen ur en bit ur sitt eget ärrade hjärta och stoppade in det i såret på den unge mannens hjärta.Biten passade, men inte perfekt så det blev lite taggiga kanter. Den unge mannen tittade på sitt hjärta som inte var perfekt längre men ändå vackrare än någonsin eftersom kärleken från den gamle mannen blandades med hans. De omfamnade varandra och gick iväg, sida vid sida.
    Det var fint skrivet Hoppas att Emma kan känna att de får bitar av andras hjärtan som stöd till sitt eget när dagarna känns tuffa och sorgen är som störst
  • snart mamma till 4

Hej Emma! Förstår att det tar musten ur dig att sitta på rättegången. Tycker du ska försöka vila och koppla av så mycket du kan...Omtanken har du från alla här även när du inte ha orken och vi förstår att du behöver vila. Förstår att det är jobbigt för din sambo också men han kan inte rå för vilka människor han har träffat tidigare i livet. Jag tycker ni är starka båda två och jag önskar er all lycka och styrka i framtiden *Kramar om*

• snart mamma till 4
    emmy840508 skrev 2008-12-13 16:57:39 följande:
    Häromdagen när det var rättegång så gick Nicklas lite tidigare än oss andra. Han åkte med sin bror och han i sin tur var tvungen att åka till jobbet på kvällen. Nicklas sitter bakom mig, eftersom jag vridit min stol bort från tyskan. När jag setat ett tag vände jag på huvudet för att kolla till Nicklas. Då kom jag ihåg att han redan gått. Efter någon minut gjorde jag likadant. och det uppepade sig gång på gång. Det kändes som att någon satt bakom mig, jag kände det så väl. Jag skakade av mig känslan, men tyckte det var lite krypigt fortfarande. Efter någon timma så kom jag på det! Max o Saga hadde förmodligen tagit hans plats, det var mina två busungar jag hadde bakom min rygg, jag log för mig själv, sände som ord genom tanken och resten av dagen var riktigt mysig.
    det var säkert de som fanns i din närhet för att ge dig styrka. Även om de inte finns i vardagen längre så finns de alltid i ditt hjärta och ditt liv. Jag har svårt att förstå et du går igenom då jag själv inte är drabbad av denna fruktansvärda sorg, men jag har tagit del av min kusins sorg över ett förlorat barn och hon har även skrivit en bok som publicerats och jag kan bara säga att jag tänker på dig och känner med dig. Vill du kan du titta på min kusins sida www.momartens.se kanske du kan hitta något som kan ge en strimma hopp de dagar då allt känns natt svart. *Kramar om*
Svar på tråden Mina två änglar