Inlägg från: TrissiPrinsessor |Visa alla inlägg
  • TrissiPrinsessor

Mina två änglar

Sprang på denna sida! Först en bamse kram till dig och dina nära! Förstår inte alls vad du går igenom har inte den blekaste aning om hur det känns.... MEN jag lider med dig, livet är så orättvist!
    Jag miste min älskade syster för 7månader sen, hon föll plötsligt ihop ooch hade drabbats av proppar i huvudet och hon dog inom tre dygn! Jag han aldrig tala om för henne hur mkt jag älskade henne! Jag känner enotrolig tomhet och har inte kunnat sörja henne ännu, känns fortf overkligt!

Triss i prinsessor Julia Feb04 Alicia Jan06 Wilma Mars08
  • TrissiPrinsessor

En fin dikt...

Att vara stark är inte att aldrig falla,
    att alltid veta eller att alltid kunna.
    Att vara stark är inte att alltid orka skratta,
    att hoppa högst eller att vilja mest.
    Att vara stark är inte att lyfta tyngst,
    att komma längst eller att alltid lyckas.
    Att vara stark är att se livet som det är,
    att acceptera dess kraft och ta del av den.
    Att falla till botten,
    slå sig hårt men alltid komma igen.
    Att vara stark är att våga hoppas
    när ens tro är som svagast.
    Att vara stark är att se ett ljus i mörkret
    och alltid kämpa för att nå dit..

Av: Marie Fredriksson

• TrissiPrinsessor
    emmy840508 skrev 2008-10-01 19:21:32 följande:
    O tack. vad fint skrivet Jag håller på o skriva en hemsida för Max o Saga och om oss.... får jag använda dikten där? Jag har sagt ibland.... att jag vet att jag inte BEHÖVER vara stark. Jaqg bara är det....Min sambo sa "barnens styrka måste ha övergått i dig"....Fint....
    Kul att du gillade dikten! Jag läser själv den dikten när allt känns tungt och jobbigt! Och självklart får du använda dikten :) Kramar om!!!
  • TrissiPrinsessor

Kramar om dig Emma en extra gång idag!

• TrissiPrinsessor
    Majas Sida skrev 2008-10-24 10:37:54 följande:
    Beklagar verkligen...finner inga ord. Var stark!!! Hoppas du får en fin helg trots allt.La in dina ängla länkar i min blogg om det inte gjorde nåt. Och tände ett ljus som ska få brinna i all evighet. Och hoppas att andra gör detsamma. Så ljuset får brinna vidare.majjans.blogg.se/Jättekramar till dig och dina närmaste, tänker på er!!
    Jag kopierade det ljuset och la i min presentation, hoppas det va ok för dig! Och även för dig Emma annars säger ni till så tar jag bort det!
    Kramar om er alla där ute som har det jobbigt!
  • TrissiPrinsessor
        Angel
    Tyckte denna bilden va så fin!
  • TrissiPrinsessor

Emma !
    Jag vill bara sägaen sak! Många gråter i hjärtat och det är absolut inget konstigt med det, alla har sitt sätt att hantera saker! Jag är också en sån person som gråter i hjärtat och oftast nattetid när allt är tomt och tyst! I mina drömmar likaså! Jag förlorade min syster hastigt i februari i år!
    Kramar i massor!

• TrissiPrinsessor

Sänder en tanke till dig Emma idag på Sagas namnsdag....
    Hoppas ragatan ser till att ta sitt förnuft (om hon har ngt) och inser att hon inte kommer ngn vart med att överklaga!

Kram

• TrissiPrinsessor

Är det ngn som hört hur Emma mår idag när Tyskan korsförhörs?

• TrissiPrinsessor

Ja jössös vilken soppa allt är! Helt sjukt hur det kan bli så här! Två små oskyldiga barn kommer ivägen för en mkt sjuuuuk kvinna och en hel familj blir lidande....
    Tänker så mkt på dig Emma! Tur att du är en så stark kvinna som du är! Håll hårt i dina nära och kära!

Många många kramar till dig o din familj!

• TrissiPrinsessor
  • TrissiPrinsessor

Hittade denna bild tycker den e så fin så jag ville dela med mig!!

• TrissiPrinsessor

Dagen före julafton åkte jag och min dotter Julia(snart 5år) till min syster grav. Vi förlorade henne i februari iår och Julia stod henne väldigt nära! Vi har pratat mkt om döden och vi brukar sjunga mkt för henne och pratar väldigt öppet om det som hände! När vi va på kyrkogården va det väldigt vackert med alla tända ljus så Julia sa -mamma varför är det så många ljus tända, så jag berättade vad en kyrkogård va, att alla döda människor bor där och hon undrade lite grann.... Jag berättade då också om Max och Saga för Julia och då blev hon ledsen och sen sken hon upp och sa att -mamma då har ju Maria nya barn som hon kan ta hand om, Maria gillar ju att leka och gunga och sånt... Ja inte lätt att förstå hela grejen när man är liten men när vi åkte hem så sa Julia att -mamma jag tror faktiskt Maria klär på sig tomtekläderna imorgon och hälsar på Max och Saga och ger dem massor av roliga saker....

Tänker mkt på dig Emma! Kramar i massor!

Svar på tråden Mina två änglar