Inlägg från: zazla |Visa alla inlägg
  • zazla

Mina två änglar

Är inne och läser här varje dag men har inte kommit på något att skriva. När man bara läste om er i tidningarna så kändes det så avlägset och overkligt men när man såg era trådar här och insåg att det faktiskt var på riktigt - på riktigt så blev det som världens chock. Det har verkligen hänt! Man bombaderas ju med nyheter i tidningarna varje dag så det är svårt att greppa att det verkligen händer. Och detta var extremt, det finns inte ens ord, eller jo det gör det ju men de räcker inte till!

Men en sak har jag inte förstått, var det bara en helt främmande kvinna som gick in i ert hus och gjorde detta? Eller vad hade hon för anledning? Jag tror jag har läst någonstans att hon hade vart tillsammans med någon men jag förstod nog inte riktigt med vem och vad som fick henne att gå sådär långt.

Stor kram till dig Emma, så fint att du delar med dig, det är många som har tagit illa vid sig av detta och uppskattar att få veta hur allt går med allt!

• zazla

Även jag som aldrig har träffat din pappa ville bara hoppa in i teven och hålla om honom den där kvällen som han satt och berättade om allt på efterlyst bara någon dag efter att det hade hänt. Jag bara satt framför teven och storgrät över att jag tyckte så synd om honom och att han var så otrolig som satt där och berättade om allting så tätt inpå.

Jag tycker att ni gör helt rätt i att berätta här och i media. Så många andra historier som har gått vidare som skrönor eftersom det blir så fler när folk spekulerar. Er historia går vidare utan att folk behöver spekulera, ni sitter ju här själva och skriver som det är. Ingen behöver tro på skvallerpress och sådan då för den riktiga historien finns ju här.

• zazla

kalmar brud skrev 2008-12-09 10:31:38 följande:

f*n vad jag stör mig på han per-ingvar ekblad... han vill verkligen få att häxan är oskyldig...  -------- massa kramar till dig idag emma, din sambo och dina övriga släkt och vänner...!!!
    Han vill nog bara vinna fallet eftersom han är advokat och det är hans jobb. Men jag förstår inte heller hur man kan vara försvarsadvokat med gott samvete, han måste nog bara stänga av totalt.

Det är absolut inte fel att vara glad, det är inget man ska ha skuldkänslor för (eller ge andra för den delen). Jag tror att de på andra sidan ( eller vart de nu finns) mår bättre av att se oss glada än ledsna för de kan inte trösta oss från där de är. Det måste vara jättefrustrerande att sitta där och se sina anhöriga jätteledsna och inte kunna krama dem. Så försöker jag tänkta. Även om det kanske inte alltid är så lätt.

Lycka till idag!
  • zazla

Sitter också och uppdaterar vlt och bara gapar. Fruktansvärt respektlös människa. Tror hon att hon ser mindre skyldig ut när hon beter sig sådär? Hade man suttit oskyldigt anklagad för en sådan brutal grej så hade man ju mått jättedåligt alternativt varit i chocktillstånd men hon verkar ändå vara sansad (nu hör man ju iofs inte något men på texten låter det så). Nä jag hoppas verkligen att hon antingen säger sanningen eller att hon försäger sig och avslöjar sig. För skyldig är hon ju helt klart.

• zazla

Hm...inte för att byta ämne just nu men jag gick nyss in på piratebay och sökte för att läsa diskussionen om hur det går (finns under kommentarerna tydligen) och filen verkar vara borta! Jag har inte varit inne tidigare men jag visste vad man skulle söka på och ingenting kommer upp om man söker på det!

Snälla säg att jag inte bara har sökt knäppt och att de faktiskt är borta nu.

• zazla

Vitulina skrev 2008-12-12 10:34:36 följande:

Hade hoppats att du skulle ha rätt, men tyvärr finns den kvar. För ett ögonblick tändes hoppet att den var borta.
    Nä då dumt Jag får inte fram den och när jag frågade min kompis på msn nyss så fick inte hon fram den heller när hon provade så jag kände också lite hopp där. Men det var ju trist
  • zazla
    WimsA skrev 2008-12-12 10:42:56 följande:
    Om hon nu skulle ta livet av sig, varför bry sig på att han hade några saker som var hennes?
    Ja det har du ju rätt i. "Ja jag tänkte ta livet av mig men först måste jag åka till ett annat land och hämta lite kläder hos mitt ex"

Det låter ju inte klokt.
  • zazla

Alltså, har hon skrivit sin dagbok i imperfekt? För det känns ju verkligen som något som hon har suttit och skrivit efterhand för att det ska låta bra...

• zazla

Vårgnistan: Jag tror att Emma själv, vid upprepade tillfällen, sagt att det är ok att prata om allt som har med det att göra i den här tråden. Däremot att hon inte kan svara på allt som har med rättegången att göra..

• zazla

TrissiPrinsessor skrev 2008-12-12 11:37:33 följande:

Är det ngn som hört hur Emma mår idag när Tyskan korsförhörs?
    Det enda jag har läst är att hon sitter med sambons arm runt sig och tittar bort från tyskan.
  • zazla
    Lingonflickan skrev 2008-12-12 11:41:56 följande:
    Men stackarn tvingas ju verkligen höra rösten hela dagen.Ja jag vet, kan inte ens föreställa mig hur jobbigt det måste vara Jag får rysningar bara av att se hennes bild så jag kan inte ens tänka mig hur jobbigt det måste vara för Emma att sitta och lyssna på henne. Hoppas verkligen att det slutar på bästa sätt idag ( eller imorgon eller när det nu blir) och att hon erkänner.
  • zazla

tifet skrev 2008-12-16 20:02:18 följande:

en fråga jag funderar på är, hur kommer det sig att tyskan vart misstänkt från början? vem gav det första "tipset"? var det pga nåt emma sa eller var det nån annan som bad polisen kolla upp henne? nån som har koll kanske?
    Enligt dokumentären på Kalla Fakta med Niklas så var det Emma och Niklas kompis Mickis som berättade det för polisen.
  • zazla

Emma: Många här inne verkar vara oroliga för att hon inte pressas tillräckligt hårt under förhören. Känns det så på plats med? Hade ni velat att de var hårdare mot henne eller känns det som att de vet vad de gör?

• zazla

emmy840508 skrev 2008-12-16 23:40:47 följande:

Jag som sitter där och hör allt tycker att det gör ett suveränt jobb, De är noga, de tar den tid det behövs och har ett enomt tålamod! Jag e så imponerad av dessa åklagare! Självklart skulle vi alla vilja att de var hårdare mot henne, men jag tror de vet vad de gör. Så jag e inte orolig att de gör ett dåligt jobb, jag e SÄKER på att de gör vad de kan.
    Så skönt att det känns som att du känner dig trygg med dem! Då var det som jag trodde också. Jag har också svårt att tänka mig att de missar en massa viktiga saker och inte vet hur de ska hantera henne. Men jag tror också att det är fullt kompetenta människor som kommer att göra sitt bästa för att hon ska få sitt straff. Men folk blir nog lite oroliga härinne när de ser korta sekvenser och läser förhören på nätet. Det känns kanske ibland som att det är hon som har övertaget i texterna. Men jag tror inte att de är så i verkligheten, de ser nog igenom henne precis som alla andra.
    Lycka till med resten av rättegången nu, det hålls många tummar för er nu!
Svar på tråden Mina två änglar