Inlägg från: sweedy |Visa alla inlägg
  • sweedy

Mina två änglar

Kanske har du svarat på detta tidigare, har läst mycket men inte allt. Om hon berättar allt, vill du höra det då, eller är det lite trygghet och tröst att inte veta alla grymma detaljer?

Tänker på dig och kramar med tacksamhet om mina pojkar extra. Och självklart är de väl omhändetagna där de är nu.

• sweedy

Läser och greppas så av alla er berördas ord. Jag fick aldrig äran att lära känna Max och Saga innan de rycktes bort. Nu har jag i mitt sinne tänt ett ljus för dem var och de ljusen flyttar jag till mitt hjärta. Där ska de alltid brinna för att mitt hjärta aldrig ska vara kallt mot de jag älskar, mina underbara pojkar, min familj och mina kära vänner.

Det som hände är verkligen en så overklig, omänsklig handling. Även när jag sitter och läser förväntar jag mig att berättelsen ska få ett lyckligt slut, att Max och Saga får komma hem igen. Nu får vi bara tro att för Max och Saga så är slutet lyckligt ändå. De känner allas kärlek där de är nu. De har det säker bra även om de skulle velat få mer tid att kramas och uppleva allt som ni ville att de skulle få uppleva med er.

Det är skönt för en främling som mig att se att ni alla finns där för varandra. Era ord är så vackar och berör verkligen. Jag önskar er alla att ni finner någon slags tröst och ro efter er ofattbara förlust.

Vill lämna ett ord och en varm kram till er, och mina varmaste tankar till era änglar.

• sweedy

PS. Fin tanke med insamlingen. Men kanske bör det startaz en egen tråd till det så det inte övertar här. Och hur är förresten FLreglerna, får man göra en sådan insamling. Vill ju inte ställa till något, om det anses som reklam eller så.

• sweedy

Och ber vi snällt kanske Emma vill lägga in länken i TS här. Då spelar det ju ingen roll vart den ligger.

• sweedy

Jag kan också tänka mig att hon hellre ser att vi sätter in pengar till de ändamål de öppnat insamlingar i deras namn. Från oss skulle jag kunna tänka mig att något värt en krona i hennes hand och pengar till insamlingen istället skulle betyda lika mycket som något med "pengavärde" att ha i handen.

• sweedy
    Svar på #2505

Jo, men det kan ju tolkas lite olika när man ska starta insamling, för såg jag inte rätt att det skulle räknas hur mycket som skulle läggas var?
  • sweedy
    Champagne skrev 2008-11-20 17:00:12 följande:
    Vill bara påminna om Familjelivs regler.Insamlingar är inte tillåtna. /Moderator
    Tyvärr får vi ju inte göra det. Men vi kan ju alltid starta en tråd med insamling av namn som stöttar. Det måste vi väl få göra. Så är det väl upp till var och en som vill skänka pengar till "andra" ändamål. Vill ju inte förstöra Emmas tråd i alla fall. Om det blir för mycket listor är ju risken att de stänger tråden. Så mitt förslag, vi startar en ny tråd, endast med namn. Den kan ju sedan emma skriva ut och ha med sig. Då finns vi alla med. Eller? Hur känner du Emma?
  • sweedy

Något OT, men jag hoppas ni förlåter mig, för jag har känslan av att någon i tråden vet svartet på frågan. Något som jag låg och grubblade på igår, på tal om insamlingar. Om man startar en insamling via någon av de vanliga stödorganisationerna, som till exempel Röda Korset eller Rädda Barnen, som då är dedikerade till en viss persons minne eller ändamål. Får man då veta hur mycket som samlats in? Har man då något att säga till om vart pengarna går till? Det skulle ju vara väldigt betydelsefullt för en anhörig, eller skulle vara för mig i alla fall, om man liksom visste att det går till ett visst barnhem, skola, eller vad det nu kan vara.

• sweedy

Är det ok om vi samlar namn för dig och din sambo? Vill du lägga in en länk i TS, så hittar alla den som vill?

Jag kan starta en tråd om ni vill.

• sweedy

Ska fixa...lägger in mitt förslag till TS här om en liten stund så jag inte trampar någon på tårna. Och vill förstås gärna ha synpunkter om något bör ändras.

• sweedy

Emma och alla andra. Är detta ok? Väntar en tjugo minuter eller så innan jag startar tråden så det finns chans att tycka till.

Denna tråden är för alla som känner att de vill visa sitt stöd till Max och Sagas mamma, Emma, och hennes sambo inför kommande rättegång och prövningar. Vi startar en namnlista för att visa att de finns i våra tankar och har vårt stöd.

Våra tankar går även våra tankar till Max och Sagas andra anhöriga och vänner.

Gör så här:
    Kopiera sista inlägget och klistra in i under "lägg in ett svar i tråden". Skriv så till ditt namn eller fl-namn sist på listan. Gör inte ny rad, utan bara ett komma, annars blir listan väldigt lång.

• sweedy

Tack för svaren Emma.

Väntar svar från moderator om det är ok att göra en sådan tråd. Annars får vi som sagt fixa annat alternativ.

• sweedy

Tyvärr verkar det ju svårt att göra något sådant.

Jag skrev:
    "Jag undrar om det är ok att vi startar en tråd med namninsamling på oss som vill stötta en fl-medlem i kommande prövningar. Det kommer alltså inte samlas något mer än bara en lista namn, inga pengar, inga saker. Ändamålet är endast att personen och anhöriga kan se hur stort stöd de har från oss."

Fick följade svar:
    Nej
    Namninsamlingar är inte ok. Inte heller att länka till namninsamling utanför fl i en tråd.

//Moderator

• sweedy
    Svar på #2559
    Skulle tro att det också skapar problem. Och så blir nog den personen överhopad skulle jag tro.

Som sagt, Emma, du vet att du finns i våra tankar. Du, din sambo, din familj och alla berörda. Ni ska absolut känna vårt stöd här ifrån.
  • sweedy

Så fin hylla, och så vackert skrivet.

Här brinner ljusen för dina änglar.

• sweedy

Tänker på er Emma. Har försökt att hitta lite tid att följa men här är sådant kaos i mitt (vårt) liv att det varit i princip omöjligt. Utöver det så stundar mina pojkars ettårsdag (imorgon) och så jul! Hinner ni med att mysa något inför jul nu när ni har rättegången så precis inpå? Det måste kännas lite extra jobbigt i år med tanke på vad ni saknar nu till jul.
    Ni finns dock ständigt i mina tankar och jag hoppas verkligen att allt går så bra och smidigt det kan under rättegångsdagarna. En stor kram.

Svar på tråden Mina två änglar