Inlägg från: Växjömamma1976 |Visa alla inlägg
  • Växjömamma1976

Mina två änglar

emmy840508 skrev 2008-09-27 16:28:59 följande:
    Jag är en änglamamma till två små sen ett halvår tillbaka. Jag upplevde något som man tror bara finns i mardrömmar, mina barn blev berövade livet. Min snart fyraårige pojke och hans snart 2 åriga syster.Jag tänker använda denna sida för att skriva av mig mina tankar och funderingar. Om det är någon som tar illa upp så snälla säg till, jag e inte ute efter att röra upp några känslor.TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-30 17:58Jag har tänkt på en sak ganska länge. Jag har aldrig vart troende. Alldrig trott på gud o vart ganska skeptisk till ett liv efter döden. Men efter detta....Jag e foirtfarande inte troende. Men, jag vill tro, att det händer nåt efter döden. Jag vill tro att Max o Saga har det bra idag, att de är tillsammans, att de inte minns det som hände, att de inte saknar mig, för att de delar livet med mig fortfarande. Jag vill tro det, o då tror jag på det. Jag tror inte att gud finns. Men jag måste tro att mina änglar är just änglar o har det bra idag. Lika bra som de hadde innan denna fruktansvärda händelse.TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:46Länk till Max minnessida------www.tillminneav.se/showPage .php?id=634Länk till Sagas minnessida------www.tillminneav.se/showPage.php?id=635TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:47Vet inte riktigt varför Max sida inte gick att länka till men gör ett nytt försök.www.tillminneav.se/showPage.php?id=634TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-28 21:56Nu har jag skapat en blogg med urklipp från denna tråd. Endast det jag skrivit.Så den som vill läsa vad jag delat med mig av här kan gå in där, så ni slipper sitta och gå igeonom hela tråden. Jag rekomenderar däremot att gå in i tråden också. Det e fruktansvärt fina svar och reflektioner här.adressen är:www.maxosaga.blogg.se

många styrkekramar till dej Emma! Livet är så jäkla orättvist, bra att du är stark genom allt! Det är första gången jag hoppar in här..

hur går det med hovrättsförhandlingarna?!

(¯`°?.¸ ღ♥ Samuel - älskar dej ♥ღ ¸.?°´¯) Min blogg: bloggermum.blogg.se
  • Växjömamma1976

Vad är ditt bästa må-bra tips Emma när du mår dåligt?? *en vänlig men undrande fråga*

• Växjömamma1976

FÖRLÅT!! Glömde ju ge dej ett STORT LYCKA TILL och en massa kämpar-anamma idag!!

• Växjömamma1976

tänker också på Emma och hennes familj och barn varje dag. Går inte en enda dag utan att jag tänker på hur mycket jag älskar min son och att man ska ta tillvara varje fin stund, eller sekund faktiskt! Jag går ofta in numera och bara tittar på honom när han ligger så sött i sin säng bara för att erinra mig själv om att han ligger där. Finns ingenting som har berört mig så otroligt mycket som just det som hände Emma och hennes änglabarn!!

Bra Emma att du står över allt och särskilt denna hemska kvinna som har orsakat er sådan smärta!!

• Växjömamma1976
    emmy840508 skrev 2008-12-09 20:44:55 följande:
    hmmm, det bästa råd jag har, är att lyssna på dig själv. Det spelar ingen roll, om det är att ligga under täcket en hel dag el fixa iordning en stor middag för alla dina vänner. GÖR det din kropp behöver och skriker efter, lyssna på din kropp.Sen är mitt råd att omge sig av människor man tycker om, människor som orkar ge dig det du behöver NÄR du behöver det. Men också vänner som man vill bry sig om tillbaka, sånna man vill ge sin kärlek till. För det är skönt att ge kärlek när man får lika mycket tillbaka. Om jag har mycket känslor i kroppen så tränar jag, jag går ut och går el åker upp till gymet och cyklar el styrketränar med bra musik i öronen. Då kommer tankarna spontant och oftast kommer man fram till något vettigt.

vilka bra råd alltså!! Helt rätt, man ska lyssna till sitt inre och magkänslan leder oss rätt anser jag. Du är inte rädd att gå ut? Det som har hänt har inte fått dej/er att vara rädda att vistas ute? Jag beundrar dej och din familj, att ni har modet och styrkan att inte ge upp!

Kramar från Växjö

• Växjömamma1976

jag har en fin sagoberättelse här som jag vill dela med mej av: hoppas det kan hjälpa er lite..

"två små barn, två små underbara änglabarn, bor i den vackra och rofyllda himmelen, de skyddas och vakas av allt omkring".. de två barnen är klädda helt i "vitt" och de vackra änglarna som dom är undrar hur deras mamma har det? Undrar om hon mår bra? När de tittar ner så ser de sin mamma, men de ser sin mamma sitta på en bänk och vara ledsen.. Mamma håller i ett fint levande ljus som släcks av alla tårar som rinner nedför hennes kinder.

Snälla mamma, minns oss med glädje sade barnen till sin mamma i hopp om att hon skulle höra deras böneord. Vi vill att du minns oss precis som vi var och att du inte ska vara ledsen mera.

Änglabarnen som är klädda helt i "vitt" satte sej ned på en bänk i himmelen och forsatte sedan sin änglafärd mot en lugn och vacker och trädgård.. där fick de ro och frid och varje dag som sedan gick tänkte de på sin mamma och önskade att hon hade det bra och att hon inte var ledsen mera.

"end of story"

• Växjömamma1976

vi ska också tända ett ljus för Emma och hennes familj, många juleljus blir det nog..

• Växjömamma1976

hur mår du med tanke på bilolyckan Emma??

• Växjömamma1976

tänk på vad ni skriver här inne snälla ni, inget illa menat men allt som drar tillbaka Emma till minnena på den där dagen, undvik sånt prat!! Tänker på dej Emma, du och din familj finns alltid i mina tankar!

• Växjömamma1976

Det jag skrev, är i all välmening. Jag hastläser mej igenom det mesta. Det är nog jag som inte hänger med alltid. Sorry för det.

• Växjömamma1976

Vet du Emma, precis som många andra här så tänker jag ju på er dagligen.. har gråt i halsen varje gång. Ibland orkar jag inte gå in här och läsa, men människorna här är verkligen på din/er sida så jag förstår om du samlar styrka och mod här. Fortsätt med det. Vi finns alltid här om du behöver det. Vår familj tände över 20 juleljus hemma på lucia och så tänkte vi på dej och din familj. Ljusen påminde så mycket om dina barn, kommer du ihåg dikten jag skrev här för några dagar sen?!! //Sussie (mamma till Samuel) på 2 år och 9 månader.

• Växjömamma1976

Ha en bra dag Emma! All styrka i världen till dej!

• Växjömamma1976

Emma: Hur hanterade Max & Sagas dagis det inträffade? För de gick väl på dagis? *funderar*

• Växjömamma1976
    emmy840508 skrev 2008-12-17 22:35:59 följande:
    På morgonen den 18:e mars så ringde det i Max o Sagas rektors telefon. Hon fick beskedet om vad som hänt. Hon skyndade sig att göra sig i ordning för dagen och tog sig till barnens dagis innan personalen kom. Hon kokade kaffe gjorde mackor och ringde in vikarier. När personalen kom hadde de möte och sedan tog de emot barnen tillsammans och försökte lugna föräldrarna.I barngruppen berättade de att Max o Saga inte finns mer, att de nu finns uppe i himlen.Eftersom Saga inte hunnit gå så mycket på dagis och de var så väldigt små på hennes avdelning så blev det ingen stor sak.Men på max avdelning så undrade de mycket. De fick välja en låt de ville sjunga, och det blev blinka lilla stjärna om jag minns rätt. De har även gjort ett fotoalbum med kort på Max som barnen sätter sig och tittar i och pratar med Max än idag.I somras så ville jag gå dit och ta avsked, jag ville hämta portfolion och andra saker. Då kom det fram en kille som max lekt jättemycket med under sin dagistid och frågade:-Vart är Max?Jag svarade:- Han är uppe i himlen-Själv! utbrast han-Nej, sa jag, han har faktist sin syster med sig dit upp.-Jaha, men, har han inga leksaker med sig?-Jo, sa jag, han har faktist sin elefant med sig, o Saga har en docka.-Okej sa han, O sen var han nöjd.Tyvärr, så gick han sedan runt bland sina kamrater och bekräftade för alla "Max är död"Jag tyckte inte detta var så jobbigt. jag tyckte det var skönt att han kom fram till just mig och fick fråga det han undrade över, för då behöver han inte undra så länge till.

puuuh, det är knappt jag orkar läsa färdigt. Suck. Djup suck och ledsamhet från min sida. Min son går på dagis, och jag kan inte ens föreställa mig detta. Men jag försöker. Herregud, jag blir så aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaarg på denna hemska människa som har ett sådant stenansikte i rätten. Hon är en riktig psykopat. *gggggrrrrr*

Ha en fin dag Emma och rå om dej själv och dina kära! Ta en fika och njut, själv ska jag ta en stoor Caffe Latte med pepparkakssmak på Waynes Coffee idag.. har lunch från mitt jobb snart!

• Växjömamma1976

Emma: Glöm inte att denna tråden stängs för svar, 27/12.. så skapa en ny bara!

• Växjömamma1976
    Lingonflickan skrev 2008-12-18 14:48:04 följande:
    Oh, stackars lilla Emma. att få höra vad som stod i mobiltelefonen... Kram på dig gumman!
    vad menar du? Vad handlade det om?
  • Växjömamma1976

var det inte också på tal vid kräkets utlandsvistelse på Kreta att hon hade nämt något sådant, men att de hon nämnde det för inte har trätt fram??

• Växjömamma1976

Hur ska du fira jul Emma? Jag har säkert missat det här.. men jag hinner aldrig läsa tråden så som jag skulle vilja. Hoppas du vill svara.. Hoppas din/Er jul blir fröjdefull och trevlig! Kämpa på & God Jul & God fortsättning! Önskar Sussie med familj i Växjö. Tänker som vanligt på dej varje dag.

Svar på tråden Mina två änglar