Inlägg från: Jeanette69 |Visa alla inlägg
  • Jeanette69

Mina två änglar

Har precis läst din blogg och nu är det mina tårar som inte slutar rinna... Så otroligt stark du är som tagit dig igenom detta! När du skrev om hur dina barn låg tätt tillsammans hand i hand så brast mitt hjärta. Min mor dog för många år sedan och jag blev tillfrågad om jag ville se henne men orkade inte. Det ångrar jag än idag så jag är glad för din skull att du orkade och vågade.
    Lycka till med allting i framtiden! Jag är säker på att min änglamamma håller ett vakande öga på Max och Saga!

Världens Bästa Isabelle
  • Jeanette69

Åh, det här var det bästa någon kunde skrivit för Emma!! Jag kommer definitivt att höra av mig till Vendela för att nominera henne.

Emma; hoppas du fått sova inatt och att du mår bättre idag!

Sess82 skrev 2008-11-09 22:01:19 följande:
    Har skrivit till dig tidigare i tråden och vill bara säga efter att ha följt denna dagligen, liksom läst din blogg och kikat in på minnessidorna.Jag vill bara tala om att jag själv känner, och har sett väldigt många som tycker, att du borde bli nominerad till årets kvinna. DU är så himla stark och tar små kliv framåt för att klara av att gå vidare med ditt liv, utan dina två små underbara barn, och hur DU klarar av detta är ofattbart för många av oss. Och att du sedan inte ödlar någon tid på att känna hat mot henne som berövat dig det käraste du hade, utan istället lägger all din energi på att minnas allt härligt och fint du fick uppleva med dina barn, ja detta är det inte många som skulle klara av.Vill härmed tala om att jag inväntar hoppas på svar från Aftonbladets Vendela, om angående hur man anmäler någon till den tävling som årets kvinna faktiskt är. Önskade jag kunde få ge dig den titeln utan en massa omröstning av svenska folket. Här inne på FL är vi många som lärt känna dig, och det är säkerligen den riktiga Emma vi mött här inne. I mina ögon är du den starkaste kvinna jag någonsin "mött".  Hoppas alla här inne kan hålla tummarna med mig att jag får svar om hur vi kan få dig Emma nominerad. Och hoppas att du inte misstycker att vi vill ge dig denna ära att låta resten av Sverige lära känna dig bättre också!Hoppas du haft en supertrevlig helg!
    Världens Bästa Isabelle
  • Jeanette69

Vill absolut inte lägga sordin på stämningen men jag läste på tv3:s text-tv att tingsrätten inte tar upp fallet igen utan att det går direkt till hovrätten. Stämmer det eller har de skrivit fel?

Världens Bästa Isabelle
  • Jeanette69
    emmy840508 skrev 2008-11-12 21:27:33 följande:
    Det kommer med stor sannolikhet att tas upp i hovrätten. vi väntar bara på ett datum.
    Jaha, då förstår jag. Tack för ditt svar!
    Låter som om du haft en underbar dag! Skönt! Sov så gott och hoppas det går bra hos psykologen imorgon!
    Världens Bästa Isabelle
  • Jeanette69

Underbar bild på barnen och vilken jättefin gravsten de har. Tänder också ljus för våra änglar ikväll kl 20:oo.

Världens Bästa Isabelle
  • Jeanette69

Har också följt tråden länge nu och tårarna rinner återigen nu när jag sett bilderna på barnens rum och läst det du Emma skrivit. Du är, som många här redan sagt före mig, otroligt stark som orkar gå vidare och dessutom dela med dig av dina tankar och din sorg med oss. Jag beundrar dig otroligt mycket!

Fick en liten undran när jag såg bilderna på barnens rum. Hur är det med ert hus nu? Jag menar, äger ni det fortfarande och kommer ni att kunna/vilja bo där igen - eller har det övergått i polisens ägo för att där kan finnas bevis?

Världens Bästa Isabelle
  • Jeanette69

Åh Emma, har precis läst ditt brev till monstret. Jag hyser så stor beundran för dig, för din styrka och för din klokhet.
    Många säger att det finns en mening med allt och jag tror absolut inte att det fanns någon mening med att dina barn dog MEN jag tror att din mening har blivit att visa oss - och resten av världen - att det finns en annan väg att gå. Att man kan välja livet och lycka istället för hat och ilska. DU ÄR EN OTROLIG MÄNNISKA! Det är ett privilegium att få ta del av dina tankar och känslor, och att få höra om dina underbara barn!

Världens Bästa Isabelle
  • Jeanette69

Emma, vilken underbar tavla! Så fylld av kärlek och känslor!
    Hörde också om det nya vittnet på radion idag. Kanske har h*n missat storyn förut...?
    Förstår att december månad nu blir ännu jobbigare...
    Tänker på dig och dina nära idag - liksom varje kväll!

Världens Bästa Isabelle
  • Jeanette69

Åh, stackars, stackars dig Emma att behöva genomlida detta! Minns också SOS-samtalet från Kalla Fakta-programmet men kommer inte ihåg om jag hörde Max då...

Kan bara sluta upp med alla andra här och stå bakom dig!

Kalmar Brud: tror att Kalla Fakta är kl 19:20 på söndag.

Världens Bästa Isabelle
  • Jeanette69

Var tvungen att kolla på Kalla Fakta för att höra samtalet igen och ja, man hör Max säga "mamma"... Så sorgligt! Tårarna rinner och jag sitter på jobbet.

Emma; stora kramen till dig idag!

Världens Bästa Isabelle
  • Jeanette69

Enligt polisen finns ett ord sparat i monstrets mobil från den 17 mars och det är ordet "röjda". Hon säger att hon ofta skrev ner ord i mobilen som hon inte förstod och som hon skulle kolla upp betydelsen på senare.

Har aldrig heller hört om detta förut.

Världens Bästa Isabelle
  • Jeanette69
    Emma: God jul till dig och dina kära!

Linizen82: underbar låt! Du sjunger jättefint! Hälsa din kusin att teckningen är jättefin!
    Världens Bästa Isabelle
Svar på tråden Mina två änglar