Inlägg från: 7Marshmallows |Visa alla inlägg
  • 7Marshmallows

Mina två änglar

Dagligen tänker jag på er. Mina tankar, mina tårar, min ilska, mina bästa önskningar går till er jämt.

• 7Marshmallows

Hej Emma!

Jag skickade dig ett meddelande me den fråga för ett par dagar sedan. Jag undrar om du hunnit att läsa det? Det gäller ett smycke.

Om du vill kan du svara JA eller NEJ här. Jag förstår att du kanske inte vill att "vem som helst" ska få din mejladress =0)

KRAMAR

• 7Marshmallows

Hej igen!

Ser att ni pratar om musik. Ja, jag har också gått in och lyssnat. Det låter jättebra!

När jag var barn ville jag lära mig spela gitarr då mamma och flrera i familjen kan. Tyvärr tyckte jag det var jättesvårt och slutade istället. Ångrar nu, så klart...

Har planerat att lära mig spela fiol någon gång i framtiden istället!

Har ni hört Vanessa Mae? Cool kombination på klassisk- och modernmusik! Hon inspirerade mig att någon gång lära mig spela fiol... hihi

• 7Marshmallows

Ett video på Vanessa Mae om någon blev nyfiken

En STOOOOR favorit till mig!

• 7Marshmallows

kram på er, emma!

god natt! =0)

• 7Marshmallows

Hej Emma!

Har precis läst om att Max och Saga var i himlen och delade tårta med alla andra änglarna. =0) Det var väldigt sött.

Skickar många många kramar!

• 7Marshmallows

Så klart menar jag om när du och Max 7-åriga kompis pratade i förgår.

• 7Marshmallows

Ursäkta om min fråga är dum... Jag hört att tyskan vägrar svara på massa frågor, så jag antog att hon inte svarar på om hon är skyldig (vet inte ens om åklagarna frågar så direkt), men kallar hon sig oskyldig??? Menat att det var någon annan??? (Fundering efter inlägg)

• 7Marshmallows

Jag var jättenära min mormor. År 2003 gick hon plötsligt bort utan att vara sjuk. Hjärtat orkade plötsligt inte mer. Hon bodde i mitt hemland och jag kände mig helt maktlös för att jag skulle besöka henne om två manader. Jag hade biljett och allt.
    Jag har inte haft ngn grav där jag kunnat "besöka henne". Hennes röst, leende, värme och doft är kvar hos mig istället.

Ibland när jag till exempel cyklar och känner vinden, vill känna henne i den. Jag "pratar" med henne i mina tankar. Jag tror verkligen att hon ÄR med mig för så har jag bestämt det.

Hon ska få vila i fred, men hennes glädje minns jag och den har jag med mig.

emmy840508 skrev 2008-12-17 22:52:04 följande:
    Jag förstår din känsla. Jag besöker barnens grav så ofta jag orkar. Det blir ibland tre ggr om dagen, och ibland två ggr i veckan. Jag känner inget tvång att gå dit. Men som du säger, jag får lite dåligt samvete när jag inte vart där på länge.Jag tror att huvudsaken är att man minns de i minnet, att besöka graven ska man göra för sin egen skull, inte för någon annans. Jag resonerade så innan detta hände, att när jag dör så vill jag ligga i en minneslund, för jag vill inte att mina anhöriga ska "behöva" sköta om en grav. Men jag har nu ändrat mig, jag vill ligga tillsammans med mina änglar. Men jag tror vi ska resonera lite så iaf, att "tvinga" sig själv att gå till graven för att man "borde" hjälper inte någon alls. Men att gå dit när man behöver och vill så gör man i rätt syfte. Så skulle jag, som avliden vilja att mina efterlevande resoneerade. Nu har vi tyvärr mist våra barn, men vi måste tyvärr orka leva vidare med sorgen, då ska vi nog försöka vara så starka vi kan och ta det vuxna ansvar även om de är avlidna och gå dit när vi själva mår bra av det.Nu blev det rörigt, men jag hoppas du förstår, att det e du som e viktigast. Om du ska orka minnas ditt barn i ljusa minne så måste du må bra i själen.
  • 7Marshmallows

Dumheter... Jag tror på dig och att du minns rätt. Tyskans blick är galen och ond.

emmy840508 skrev 2008-12-17 22:59:30 följande:
    Hon har inte fått fråga om hon gjort detta. Den frågan kommer hon förmodligen få imorgon om den kommer. Jag tror hon kallar sig själv för oskyldig, annars skulle hon nog svara på frågorna el erkänna.
  • 7Marshmallows

Du har sagt att du inte tror på Gud som "Gud", men att du tror på änglar. Så har jag tänkt under mååånga år. Mina barn ber inte till Gud när de ska sova, de pratar med sina respektive änglar istället.

Jag tror att Max, Saga och andra små änglar var lånade för en kortare stund för att fylla en viss funktion. De har gjort att ni, och andra (t.ex. jag) ser livet med andra ögon.

Jag kan inte heller förstå hur en människa kan göra illa någon. Och mot barn? Det finns inte ord...

Du är ung och jag vet att du går vidare med dina änglar vid din sida. För evigt!

emmy840508 skrev 2008-12-17 23:10:01 följande:
    Jag såg också efterlyst... De sommade in Sagas ansikte, min söta flicka. Och den storleende Max, min kloka och älskade pojke. Att de finns med i ett program som efterlyst känns overkligt. Men det ÄR inte overkligt. Jag lyssnade på vad de sa. Att 2008 år ett år vi aldrig kommer glömma. Nej, det året har etsat sig fast i många tror jag. Lilla Engla, hennes mamma berättade för mig att Engla hadde hört vad som hänt max o saga, och frågat sig mamma -hur kan någon göra sådant mot BARN. (vet ej om jag citerat rätt nu).Några veckor senare hamnade hon i en situation som hon troligtvis vart rädd för sedan hon hörde om mina barn. Hur kan en vuxen människa stå framför ett barn, se dess skräck i ögonen och göra en sådan omänsklig handling? ÄR det människor som gör sådant? Många frågor, men ingen kan nog ge svaret. Men vi som finns kvar kan göra allt för att det goda ska segra över det onda... Då lever människan vidare.
  • 7Marshmallows

Sov gott alla! Vi "hörs" igen en annan dag.

Kram på alla =0)

• 7Marshmallows

Hej Max, Saga, Emma, Nicklas och "sambon"!

Även idag, som alla andra dagar, är ni i mitt hjärta.

Kramar på er

• 7Marshmallows

Hej Emma,

Jag och min familj ska resa ett par dagar och kommer därför att vara utkopplad.

Tänkte bara önska dig och dina kära en fin jul. Den första utan Max och Sagas fysiska närvaro lär inte vara lätt...

Max och Saga kommer istället att fira däruppe runt massa andra fina änglar. De kommer nog hitta på mycket bus och kommer säkert att ha mysigt i himlen. Jag kan nästan se de sväva i molnen, med sina vackra vingar och ett leende i ansiktet.

Jag kommer att tänka mycket på er och skicka mina bästa önskningar.

Julhälsningar,
    7Marshmallows

PD. Har du fått post från mig? DS.

Svar på tråden Mina två änglar