Inlägg från: Tibertius |Visa alla inlägg
  • Tibertius

Mina två änglar

Hej Emma,

Blev så glad när jag hittade det här så att man äntligen kan få tala om för dig hur mycket jag har tänkt på dig och din familj, mina tankar har så ofta gått till dig och din sambo och barnen. Har själv 4 söner, varav 2 st är under 5 år. Jag är 20 år äldre än dig och jag hoppas så att du får uppleva lyckan av barn än en gång. Jag är ej heller troende men tror starkt på ett liv efter detta, så jag är övertygad om att Max och Saga finns med dig hela tiden och är stolta över sin mamma.

Många kramar och tankar till dig och de dina!

• Tibertius
    Svar på #1369
    Hej,

Precis så här känner jag det också, och jag kan inte låta bli att tänka att den här hemska händelsen ändå har fört något gott med sig..När du Emma berättar om när barnen tog sina första steg så låter det som om du minns allt i detalj och då försöker jag verkligen tänka på hur det var när mina barn gjorde det och jag har svårt att komma ihåg hur det var och då är ändå mina yngsta bara 4 och 3 år. Då får man så dåligt samvete för att man inte kommer ihåg något så viktigt. Jag har sen detta hände verkligen öppnat mina ögon och är så otroligt tacksam för att jag får träffa mina barn varje dag. I bland blir man ju så trött och känner att man blir irriterad och bara vill vara ifred. Min man och jag brukar säga till den andra när den blir irriterad och arg att vi iallafall är glada att de är här med oss. Hela vår familj har kommit varandra ändå närmare efter detta. Tänker varje dag på dig Emma och din familj och önskar er allt gott i livet! Många kramar till alla här som är så härliga och stöttar henne.
  • Tibertius

Mina tankar på dig och barnen och din sambo blir bara fler och fler, vet ej hur jag ska bearbeta detta. Jag tror aldrig förr jag har blivit så fruktansvärt tagen av något tidigare som detta. Kanske är det att det känns så nära, speciellt som mina egna barn är i samma ålder. Jag beundrar din styrka något oerhört, vet ej om jag skulle kunna vara lika stark om det hade hänt mig. Vi har alla olika sätt att möta svårigheter i livet. För mig har det varit ett stort behov av att prata om det som har hänt dig, älta allt om och om igen. Min käre man däremot vill ej höra talas om detta, ej se några nyheter om det eller läsa i tidningar. Han tycker det är lika fruktansvärt som andra men det är hans sätt att bearbeta och överleva antar jag. Känns så skönt att kunna skriva några ord till dig. Vilka fina minnessidor du och din familj har gjort! De är så otroligt vackra barn både Max och Saga. Hur har barnen på Maxs dagis tagit detta? Måste vara svårt när det handlar om så små barn. Många varma kramar till dig och din familj!

• Tibertius
    Svar på #1505
    Tack Emma för att du förstår och orkar svara på min fråga. Barn är helt enkelt underbara med sitt naturliga sätt. Så fint du berättade om deras kista och vad skönt att de får vara tillsammans! Jag pratar med en del vänner och så har jag ju hittat denna sida. Många varma kramar till dig och de dina.
    Hoppas du slipper mardrömmar inatt..
  • Tibertius

Ja, ni hade ju inte ens i er vildaste fantasi kunna förutse en sån fruktansvärd tragisk händelse. Lider med er!

Hoppas du och din sambo kan ha kvar din tilltro till människosläktet efter detta. Vi finns här och tror på dig och din berättelse.

Kramar

• Tibertius

Hej Emma, ville bara titta in och säga hej, hoppas du har sluppit mardrömmar inatt. Mina tankar går som vanligt till dig och din familj. Vad fint att du har skänkt bort kläder och saker till barn som kommer att bli så glada.

Många kramar

• Tibertius

Hej Emma,

Ikväll när vi lästa saga jag och barnen så tände vi ljusen för Max och Saga. De vet ej vad som hänt dig, men de tyckte det var en så mysig stund och frågade om vi inte kunde göra det varje kväll när det var sagodags. Så klart vi kan!

Tänk vad Max och Saga ska tycka det är fint med alla ljusen som hela Sverige tänder för dom.

Hoppas du mår ok. Tänker som vanligt massor på dig och din familj.

Kramar

• Tibertius

Hej Emma,

Ville önska er en trevlig helg. Tänker på er..

Kram

• Tibertius

Kära Emma, så skönt att ha dig här igen, det har varit tomt ett tag. Förstår absolut att du måste vila dig från det här ibland, men man blir nästan orolig för dig. Så fruktansvärt jobbigt det var att läsa om Max i hallen, men jag tror liksom många andra att det ändå handlade om sekunder. En kollega till mig tror att de inte ens hann känna någon smärta och det vill jag också tro. Jag är också en sån som inte gråter, men jag gråter massor i hjärtat. Det konstiga är att jag har så lätt till tårar i en massa andra konstiga situationer. När jag blir glad, arg, upprörd. Men när det är något riktigt jobbigt så kommer de helt enkelt inte. Jag minns när en väldigt nära vän till mig tog sitt liv när vi var 16 år. Skämdes något fruktansvärt för att jag inte kunde gråta men jag sörjde något enormt. Med tiden har jag lärt mig att det är så jag fungerar. När jag hör dig berätta om Max så förstår jag precis hur han har handlat, han ville säkert rädda dig. Så otroligt modigt! Min son som är lika gammal är just nu inne i en period där han helst vill ta över pappas roll och vara med mig jämt, otroligt mammig.
    Känner med dig så mycket och önskar att jag kunde göra något för dig! Förstår också att du ångrar dig att du inte gjorde mer när du tog farväl av dom, men du har ju dina levande minnen av dom, hur dom kändes och lät och luktade och det är ju jätteviktigt. Du är verkligen en inspirationskälla för mig och många andra, glöm aldrig det!
    Många många kramar! Försök ha det så bra som du kan..

• Tibertius

Sov gott alla här inne och ha en bra dag i morgon!

Svar på tråden Mina två änglar