Inlägg från: MonaLisa74 |Visa alla inlägg
  • MonaLisa74

Mina två änglar

Hej Emma,
    Liksom många andra i detta land har jag berörts och engagerats mycket av din och din familjs öde. Det hela är verkligen en mardröm. Jag berörs av din styrka och positiva energi och att du i ditt hjärta inte har plats med hat då du måste ha all plats för att hålla dina fina minnen och din kärlek levande. Jag kommer nog för alltid komma ihåg din beskrivning och applicera det vid olika tillfällen i livet.
    Jag har inte själv förlorat något barn, och jag vet inte heller vad jag riktigt tror på finns efter detta liv. Men jag ville bara berätta för dig om en händelse som kanske skänker dig lite tillfällig tröst i det mörker du ibland säkert hamnar i.
    När jag var 19 förlorade jag min mormor som var precis som om hon var min mamma, jag hade nämligen växt upp med henne och haft henne i mitt liv varje dag. Det var min första förlust och jag var så otroligt ledsen. Sorgen verkligen rev i mig kände jag. Jag var rädd att sova, rädd att vara ensam och kunde inte sova med släckta ljus vissa nätter utan hade lampan tänd. Jag fick till och med magkatarr av det hela.
    En tidig morgon, när jag som vanligt varit uppe en stor del av natten med ont i magen och ångest så hade jag till slut somnat om igen. Så drömmer jag följande dröm; Jag känner henne hos mig och hon säger mig att hon vet att hon var älskad av mig, att allt var bra, HON hade det bra. Och att jag skulle ta hand om min mamma. Jag såg inte henne och inget annat otroligt hände. Men när jag vaknade upp så var det som om någon hållt i mitt hjärta och plåstrat om det. Jag var helare när jag vaknat än när jag somnat. Låter flummigt kanske. Men jag som du, vill och behöver tro att det finns nåt mer och att dom vi älskar har det bra. Jag har läst mycket om det här efter denna händelse och är idag helt övertygad om att hon/hennes energi för ett kort ögonblick fanns hos mig i drömmen, då jag förmodligen var som mest mottaglig och att hon på det sättet tog kontakt med mig för att lindra den bottenlösa sorg som jag kände just då.
    Jag tror att dina fina barn har det bra, dom har varandra och att dom för alltid kommer finnas vid din sida alldeles levande och trösta dig och ta hand om dig, hålla om din när du sover och pussa på dig i dina drömmar. Jag hoppas så, och är övertygad om att du kommer få ett bra liv. Vissa människor går sönder, andra går sönder tusen gånger om men kommer genom den värsta elden av alla och lever vidare utan att för den skull glömma eller förlora levnadsviljan. Du verkar vara en sådan och det är den finaste presenten och hyllningen du kan ge dina barn. Att leva vidare, fylla ditt liv med kärlek och positivism, finna en väg ut och kanske någon dag stå där med ett nytt liv i din famn med vetskap om att du ännu en gång kommer vara den allra bästa mamman. Skickar dig som många andra en bamsekram. Kommer fortsätta följa din tråd. /Anna

• MonaLisa74

Emma, Jag skrev ett inlägg för länge sedan där jag skrev om en händelse med min mormor som kom till mig i drömmen och tröstade mig. Jag är så glad att även du fått drömmar om Max och Saga så att du får känna dom ännu närmare. Jag är här inne varje dag och läser men har inte skrivit sedan mitt första inlägg. Man blir alldeles varm av allt det fina du skriver och det fantastiska stödet du får. Jag är så tacksam för att vi får lov att åtminstonde försöka lindra några gram av din tunga börda och få vara med och bevara dina barns minnen. Hela denna händelse chockerade mig otroligt mycket och jag har ofta (innan jag började läsa här om dig och barnen och sett de otroligt fina bilderna på minnessidorna) fått ont i magen så fort jag läst om er. Det har jag inte längre. Istället dyker de andra bilderna upp. Som när Max sitter och äter frukost hos mormor. Då blir jag alldeles varm inombords. Tack för att du delat detta med oss och låter oss älska dom lite vi också. Man kan inte göra annat. Jag delar din sorg Emma, jag är så otroligt ledsen för eran skull och jag vill att du ska veta att jag tänker på dig och dina barn ofta, ofta i de mest vardagliga situationerna. Den kärlek som ni delade lever med andra ord kvar och sprider sig som ringar på vattnet runtom, driver bort mörkret och blir istället större och starkare. Ta hand om dig Emma, var snäll mot dig själv och fortsätt lyssna till ditt inre. Skickar dig en jättekram!

• MonaLisa74

Hej Emma! Vill bara önska dig en God Jul tillsamans med dina kära trots att den förmodligen kommer kännas otroligt tung. Du har poppat upp i mina tankar flera gånger idag. Kommer ha ett ljus tänt för Er imorgon. Kram

Svar på tråden Mina två änglar