Inlägg från: Full av förhoppning |Visa alla inlägg
  • Full av förhoppning

Mina två änglar

När du råkade ut för detta fruktansvärda så låg jag på sjukhus i strikt sängläge i två månader då mitt vatten gick i vecka 21... jag låg och kämpade för min bebis liv och kunde inte göra annat än att titta på tv och dator men jag såg inget för jag var så uppslukad av mitt....

Den enda nyhet i media som nådde fram till mig var denna fruktansvärda.... om dig och det du gick igenom och jag grät när jag pratade med barnmorskorna och med mina anhöriga och ifrågasatte hur livet kunde vara så orättvist och hur någon kunde vara så fruktansvärt sjuk som gör nåt sånt. Jag inser nu att jag inte då kunde ta in fullt ut vad ni gick igenom och givetvis kan ingen sätta sig in i det som inte varit med om det....

Men idag... när det gick vägen för oss och vår son mot alla odds höll sig kvar i magen i två månader utan vatten och föddes 2,5 månader för tidigt svårt svårt lungsjuk och höll på att ryckas från oss, sedan mirakulöst blev bättre och bättre och av med slang efter slang och nu är en helt vanlig bebis som skrattar och äter gröt vid nästan 6 månaders ålder (egentligen bara drygt 3) DÅ hittade jag denna tråden och sedan dess läst alla artiklar och tittat på videoklipp med dig då du för första gången framträdde i tv.... och jag sitter här med gåshud och ont i hela kroppen.
    Och en enorm beundran över vilken varm människa du är... och så samlad.
    För om jag tänker på hur ont det gör i mig att tänka på det du går igenom och har gått igenom.... då kan jag inte föreställa mig hur ont det gör i dig.

Bara att snudda vid tanken att det var mina barn.... det gör för ont så jag måste fort flytta tankarna till annat för att inte gå sönder.

Mina varmaste tankar till dig och din familj.

Kram Linda och miraklet Elias

Elias är här
  • Full av förhoppning
    Emma...
    tittade du på Himlen när Tyskan fick sin dom???
    Månen och solen var ute samtidigt.... och det var till och med Fullmåne....
    Max och Saga var med dig.
    Kram!!!
    Elias är här
  • Full av förhoppning

Det var tydligen ett hus de hyrde (läste jag någonstas) så det behövdes inte säljas..... har jag fel för mgi så får Emma rätta mig...

Nattönskan skrev 2008-10-23 14:17:55 följande:
    Usch det finns inte ord för vad ni gått igenom. Hoppas Max och Saga har det bra där dem är. Och jätte fina minnessidor du gjort till dem. Jag funderade över en sak, Har ni kunnat sälja/lämnat huset? eller ska det stå orört tills dess att ev nästa rättegång är avslutad? Förstår om detta känns som en konstig fråga i sammanhanget, men det var en tanke som dök upp när jag läste att ni hade flyttat.
    Elias är här
  • Full av förhoppning

När jag låg på sjukhuset och höll på att förlora min son så upptäckte jag också denna otroliga sak ... att det finns fantastiska människor i samhället som bara dyker upp och finns där... som stöttar och lyfter en och helt  utan egen vinning. Tyvärr upptäckte jag på andra hållet också att de man trodde stod närmst försvann... och man upptäckte verkligen vilka som var ens sanna vänner.
    Men så mycket oväntat stöd från folk man aldrig ens träffat, som engagerat sig så i ens öde... det är fantastiskt och nåt att ta vara på och vårda.

KRAM

Elias är här
  • Full av förhoppning
    Jeanette69 skrev 2008-11-25 19:21:37 följande:
    Har också följt tråden länge nu och tårarna rinner återigen nu när jag sett bilderna på barnens rum och läst det du Emma skrivit. Du är, som många här redan sagt före mig, otroligt stark som orkar gå vidare och dessutom dela med dig av dina tankar och din sorg med oss. Jag beundrar dig otroligt mycket! Fick en liten undran när jag såg bilderna på barnens rum. Hur är det med ert hus nu? Jag menar, äger ni det fortfarande och kommer ni att kunna/vilja bo där igen - eller har det övergått i polisens ägo för att där kan finnas bevis?
    De hyrde huset och bor inte där längre
    Elias är här
  • Full av förhoppning

Usch ja... jag tänkte också mycket på det... vad du vaknade upp till... och om du skulle minnas... om du skulle kunna peka ut monstret som gjort det...
    Om du skulle orka leva vidare när du visste....

Vilken fantastisk tur att hon inte lyckades förstöra det hon var ute efter... kärleken mellan dig och Togge.... så underbart att den fortsätter spira...

Kram

Elias är här
  • Full av förhoppning

Min katt heter också Musse..... Mulle har fått flytta och vi försöker hitta hem åt Musse också då sambon blivit allergisk ...
    Vet att Mulle har det bra där han bor nu men det är jobbigt ändå för jag har haft dem i nästan 10 år.

Inget viktigt.... bara tyckte det var ett lite kul sammanträffande...

Hoppas helgen blir bra
    kram
    Linda

Elias är här
  • Full av förhoppning
    rebeckaa skrev 2008-12-01 19:33:00 följande:
    hej vad var det för adoptionsbrev, hänger ej med? jag förstår ej hur man kan göra ngt sånt mot små barn p g a svartsjuka, hon måste vara sjuk i huvudet eller gå på droger eller ngt. en frisk människa gör inte så.
    Hon låtsades ha blivit gravid med Emmas sambo och adopterat bort barnet... sen skickade hon ett brev om det till Togge... Men det var en bluff
    Elias är här
  • Full av förhoppning
    rebeckaa skrev 2008-12-01 19:38:53 följande:
    ja just det,nu kommerjag ihåg det. att man kanljuga om sånt.
    ja fast kan man göra så som hon gjort mot två små barn och deras mamma så finns det nog inget man drar sig för tyvärr....
    Elias är här
  • Full av förhoppning

Har tänkt lite på vad som kan motivera monstret att överklaga..... och kom fram till att dels har hon ju inget att förlora eftersom alternativet är livstids fängelse... och dels så får hon ju se Emmas sambo i rätten varje gång... kanske det är en drivande kraft??

Vem vet vad som driver ett monster av den kalibern

Elias är här
Svar på tråden Mina två änglar