Mina två änglar
Jag råkade bara halka in här idag och detta berör mej hemskt illa. Det finns inte ord för detta och det som möjligen kan tänkas säga har många här redan sagt.
En sak kan jag säga och det är att, jag tror som du, att det finns nått efter döden. Jag är inte heller på något sätt troende.
Om gud fanns skulle väl inte sånt här hända. Allt är guds mening säger de religiösa, nä, pyttsan heller. Vad är sånt här för mening. Däremot tror jag att det finns en underbar plats för oss efter döden som läker oss efter vårt hårda liv här. Därifrån kan vi ha översikt på våra anhöriga som är kvar i det hårda livet.
Alla som har lämnat livet, tror jag har fått det jätte bra och mår jätte bra. Det är bara vi som lever, som har blivit lämnade kvar som mår sämst, med sorg och saknad. Men att vi alla en dag kommer till denna underbara plats efter att vi haft olika långa tider här på jorden. Som jag tänker så tänker jag det som en blomsteräng där man ska plocka blommor och de du plockar först är de som är vackrast och luktar bäst. I den ordningen tror jag att vi får gå vidare. Detta är bara som jag tänker, kändes lite likt med det du förklarade. Tänker på dej.