Inlägg från: Lingonflickan |Visa alla inlägg
  • Lingonflickan

Mina två änglar

MrsArvid; du skriver så fint och jag kan bara hålla med dig.
    Låg och tänkte inatt och tänkte samma sak, om det fanns nåt jag hade kunnat göra för att det inte skulle hänt skulle jag utan tvekan göra det. För vår värld har förlorat två underbara barn och det är min fulla övertygelse att vår framtid hade sett en aning bättre och lyckligare ut om Max och Saga fått vara med och påverka den.

• Lingonflickan
    JohannaMatt skrev 2008-12-01 09:11:43 följande:
    Mrs Arvid- du skriver så fint. Så många gånger jag tänkt liknande tankar. Nu känner jag ju inte alls  Emma som du, men jag har tänkt att fick jag en enda önskan, en enda. Så skulle jag fara tillbaka och på något sätt förhindra detta. Det finns nån dikt som är ungefär "om tårar kunde bygga en stege upp till himlen skulle jag klättra upp och hämta er"Och jag tänker att om alla våra önskningar kunde bygga en luftballong så skulle vi flyga upp dit och hämta ner barnen till sin familj igen. För även om jag är övertygad om att de små änglarna har det bra där uppe så är det här nere de borde vara. Hos sin mamma. Värmer att du har så underbara vänner, Emma. Tillsammans är man starkare. Kram//Johanna

Instämmer helt!
  • Lingonflickan

Emma vilken underbar tavla och vilken fin vän du har.

Du skriver hur du berättar om barnen för att föra deras minne vidare och för att andra ska minnas dem som de var levande. Du lyckas så bra med det, jag ser dem hellre fulla av liv än något annat och den bild du ständigt förmedlar av dem möjliggör detta. Du har etsat fast bilden av två liv på min näthinna och minnet av dem i mitt hjärta för alltid.

• Lingonflickan

Det är ren skam att det inte borde vara det enda nödvändiga här, att du faktiskt vet vem som gjorde det.

Sen fick jag kalla kårar när jag läste på AB. Tårarna rinner på nytt. Oh, hur kan man vara så ond??? Jag tänker psykopat men så var det ju tydligen inte.

• Lingonflickan

Emma: Jag finner inga bra ord som kan lätta den börda som nu lagts på er redan tunga. Att hon verkligen ville barnen så ont. Jag förstår att ni mår dåligt nu.*krama om* Det är bra att ni har varandra, ta nu hand om er i allra första hand, allt annat kan vänta. Självklart förstår inte heller jag varför vittnet inte framträtt tidgare, vare sig när hon fick höra det eller vid förra rättegången, men det lär hon med all säkerhet utfrågas hårt om. Särskilt av försvaret. Jag hoppas och ber att det dock ska tillräknas trovärdighet.

• Lingonflickan

Åkte hem från min syster nyss och radion spelade Empty rooms. Tårarna kom och på näthinnan såg jag Max och Sagas rum. Den sången har fått en helt ny innebörd för mig nu.

• Lingonflickan

Godmorgon Emma, Tänder ljusen och tänker på er. Hoppas att ni kunnat sova någorlunda inatt ändå. jag lider så med er och önskar jag kunde skydda dig från mer smärta. skulle vilja svepa om dig med en filt av trygghet och omtanke som stänger ute allt det hemska du ska behöva utsättas för igen. Som en sköld mot henne och hennes sätt, som en sköld mot obehagliga saker som kan tas upp. Men det är så lite man kan göra och det är frustrerande. ha den bästa dag du kan.
    MiS

Svar på tråden Mina två änglar