Inlägg från: SBoren |Visa alla inlägg
  • SBoren

Mina två änglar

Så himla skönt att hon vi livstid. För barnens skull och eran... Läste aftonbladet idag. Tårarna rann. Så fina bilder på barnen. Så svårt att förstå att du inte får ha dem hos dig. Känner att jag vill skriva så mycket. Men känns som det bara blir fel. Finns liksom inte rätta orden. Ni har det fruktansvärt. Era barn har blivit berövade sina liv. Det är så ofattbart...
    Tycker du är så stark. TA HAND OM ER! Många BAMSE kramar

• SBoren

Hej Emma!

Tänkte på er och Saga och Max imorse när jag tog en promenad till våran Tobias. Solen sken så fint och det var fullmåne...
    Kommer aldrig glömma det du dela med dig om vad Max sa...

Så svårt att förstå. Att du orkar gå upp på morgon utan dina barn. Måster va så tomt för er. (tårarna rinner)
    Förstår att du gör det för barnens skull.
    men vill ge dig en styrkekram...

Tänker mycket på er. Hur ni har det, hur ni klarar detta.
    Vi går upp på morgon med barnen.
    Men det kan ta imot ibland, man orkar inte, men vi gör det för deras skull. Jag kan känna tur vi har dem annars vet jag inte...
    Vi förlorade våran son som blev 3månader och 6dagar. han somnade in 17juni. det gör så ont i mig.
    Tänker på er/dig... Nån som tog era barnsliv...

Finns inte tillräckligt med ord...

Ta hand om er.

KRAM

• SBoren

Fint att den lilla flickan får ta hand om max krodil åt hand. Nu är han nog jätte glad.

emmy840508 skrev 2008-10-16 22:12:05 följande:
    Förra vecken var vi i magazinet där vi har alla våra saker. Jag rensade i barnens gosedjur. Jag fick fram Max stora krokodil som han älskade. Han hadde ofta med den till dagis och hadde när han vilade. Vi var ofta dåliga på att ta med den hem och då kom en av Max bästa kompisar på dagis ifatt oss och sa att vi glömt krokodilen. Hon var så klok o duktig och höll alltid reda på Max. Jag träffade hennes mamma häromdagen och frågade om det skulle vara någon ide att ge henne krokodilen. Hon har tagit det hemkt hårt att Max inte finns längre. Mamman tyckte det var en bra ide.Jag träffade dom på ett köpcentrum för yterligare någon dag sen och blyga lilla tjejen kom fram till mig och sa "jag vill ha den där, jag vill ha Max krokodil"Jag har tyvärr inte lätt för att släppa fram mina känslor bara sådär. Men när hon trottsade sig blyghet för Max skull så kom tårarna. Jag försökta dölja det så gott jag kunnde för att inte skrämma henne o sen satte jag mig ner och tackade henne för att hon ville ta hand om krokodilen åt Max. Hennes mamma berättade att hon ställer upp leksaker och gosedjur i sitt fönster vaje kväll ifall max skulle vilja komma o se dom.
  • SBoren

Så himla fint och tryggt...

emmy840508 skrev 2008-10-25 21:35:32 följande:
    Jag tänkte att det började bli lite ont om positiva ord från mig här i tråden. Så jag tänkte berätta om en sak som jag kom att tänka på häromdagen. Varje dag när vi skulle lägga Saga så kopplade jag näringsdropp på henne innan jag lade ner henne i sängen. Jag lade en fäll bredvid hennes säng och sen lade hon sig på den, hon visste exakt vad vi skulle göra. Rutiner tyckte hon om. Jag gav henne något att leka med och hennes napp. Max ville alltid vara med när jag kopplade droppet. Han kollade muntligt att jag hadde "spritat" händerna först. Det visste han att man måste göra. (Handsprit). Sen gav jag honom alla begagnade engångssaker att leka med. Som tex plastsprutor, tomma natriumkloridanpuller osv. Jag kopplade droppet som tog ett par minuter. Sen gav jag Saga nappflaska så hon skulle få sin kvällsvälling och sen sade vi "natti natti" pussades (Max också) o sen vinkade vi. Saga lade sig tillrätta på en gång o sov på någora minuter. Max och jag gick in i hans rum och valde bok. Sen läste vi bok innan vi med sa god natt, puss o kram ville han alltid ha och sen sov han tryggt han med. Vi hadde rutiner varje kväll som såg likadana ut pga droppet. Men både barnen o jag trivdes med det och vi sa alltid god natt med ett leende på läpparna.
  • SBoren

Så underbart vacker bild...
    Får man fråga lite försiktigt hur man gör en sån fin... oj oj oj...

turbomorsan skrev 2008-11-05 18:07:58 följande:
    Hej Emma! Här kommer bilden jag skrev om till dig hoppas att du gillar den!Kramar /Christine med familj(lägger in en klickbar oxå)
  • SBoren

Så vacker...
    Texten...
    tårarna rinner...

emmy840508 skrev 2008-11-05 19:58:47 följande:

">

" target="_blank">

Låten vi hadde på barnens begravning....
  • SBoren

Den låten, teten e så vacker... Hörde den först i söndags på en minnesstund. Men den kom rakt in ihjärtat...

xxmeyaxx skrev 2008-11-05 21:52:40 följande:
    Jag förstår verkligen varför "Empty Room" valdes. Det är verkligen en jättefin låt och den får en att verkligen tänka efter. Personligen gillar jag även denna:
    ">

" target="_blank">

• SBoren

Härligt att barnen pratar med dig i dina drömmar, att em e så närvarande... Så himla fint...

• SBoren

Skönt du fått en fin kontakt med psykolog. Att det ger börjar "ge" nåt...

Så härligt att du har sån ork, att träffa/hålla andras barn...

Ta hand om dig.

• SBoren

Tårarna bara rinner o rinner...
    Tänker på er. Ta hand om i detta svåra.
    Kraaaam

• SBoren
    Emma!

Så underbart vacker sten ni har till barnen

Titta på repotaget igår, * mina tårar rinner*... Att behöva gå till sina barnsgrav...

Ta hand om er! All styrka till er som bara går så att ni ska orka...
Svar på tråden Mina två änglar