Inlägg från: kärålajn |Visa alla inlägg
  • kärålajn

Mina två änglar

Du var jätteduktig idag Emma.
    Jag förstår fortfarande inte hur du lyckas... stark, modig och man såg verkligen hur ditt stora hjärta lös igenom. Du verkar vara en genomsnäll människa!
    Snygg du var i blont hår förresten! :)

ღ Äntligen! Nu har vi världens goaste OLIVER hos oss! ღ 08-04-02
  • kärålajn

Alla sörjer på olika sätt.
    En del gråter, en del skriker rakt ut, andra bearbetar det tyst inombords.
    Kan vara så att chocken fortfarande inte riktigt lagt sig.
    Att hata henne för att hon "får" nått av dig.. om du visar dig likgiltig kommer hon inte åt dig.

• kärålajn

Man ska INTE överleva sina egna barn, det är inte så det ska vara!
    Mina tankar går till er, även dig pappa Nicklas.

Kram.

• kärålajn

Ni kan ju skriva era namn här och sedan kopiera namninsamlingen, inboxa den till Emma så får hon skriva ut den. Då slipper den gå genom nån nån tidning och Emma slipper lämna ut sin mejl. :)

• kärålajn

Starta en ny tråd med länk hit istället;

www.namninsamling.se

Då kan man skriva ut sidorna sen om man vill.

• kärålajn
    emmy840508 skrev 2008-11-27 19:25:07 följande:
    Tack för dina fina ord.Jo, rättegången ska tas om igen, det blir den 4:e dec det sätter igång. Sen kommer vi hålla på till den 22:a.ALLT ska tas om. I princip räknas hon som oskyldig när rättegången inleds.Det är upp till åklagaren att bevisa att hon ÄR skyldig och försvaret att bevisa att hon är oskyldig (vilket är omöjligt).Alla vittnen ska höras igen, föruton några sakkunniga och andra mindre viktiga vittnen som kommer spelas upp på band från tingsrätten.hmmm, jadu, jag kan ju inte tala för min sambo. Men, vem skulle inte ångra att man träffade en människa som gjort något sådant. Men han har inte grävt ner sig i det. Han har tänkt så: att hadde han kunnat göra något alls åt det så hadde han gjort det. Och så är vi två att tänka. Han var ju öppen om allt som hände ang henne. Så, jag visste lika mycket som han. Jag har sagt många gånger till honom att han inte får ta på sig skulden. Innerst inne så gör nog vem som helst det ändå, men jag märker att han isf kan hantera det.
    Nej det är sant. Skulle man kunna vrida tillbaka klockan så vem skulle inte göra det?
    Det är helt rätt att han inte grävt ner sig i det, gjort är tyvärr gjort om man skulle ju bli knäpp om man dag ut å dag in skulle gå omkring och tänka "men tänk om jag hade gjort så istället", eller "tänk om jag sagt det där då istället".
    Jag tycker fortfarande det är så jävla orättvist allting!
    Jag satt på bussen häromdan. Med där var en mamma, ungefär i din ålder (säger din för du är yngre mig, iaf några år ) med sina två barn. Två flickor, den ena kanske var 3½ den andra lite yngre. Dom satt där i sätet, dena ena brevid sin mamma å den andra i hennes famn. Den äldre satt å sjöng nånting, den andra försökte nynna med.
    Jag kom på mig själv med att sitta å le åt dom, dom såg ut å ha det så kul tillsammans.
    Sen tänkte jag på dig.
    På Max och Saga.
    Jag fick bokstavligt talat ont i hjärtat! Det kändes som om nån slog mig hårt där.
    Jag var tvungen att bita mig i läppen för att inte börja gråta där å då.
    Tänkte att du också haft det så där, full rulle hela tiden med två små å kanske också en massa sång på bussen? Hur tomt ska det inte vara nu?? Ni var ju alltid 3 (4 med T)!!
    Det sägs ju att man inte får mer motgångar än man klarar av, men en sån här sak kan väl inte räknas dit?? Jag förstår inte Emma hur du orkar.. du är verkligen nån att se upp till!

Förresten, den där tråden som T gjorde då... har den använts nånting i rättegång?
    Som nått slags bevis på att den där saken redan då terroriserade er?
    Jag har nått vagt minne av att jag läst den, men inget man reflekterade över då... tänk om man bara vetat det då vad man vet idag..
    Just ja, så var det det där "tänk om" igen....
  • kärålajn
    emmy840508 skrev 2008-11-28 16:03:48 följande:
    Kolla på kalla fakta nästa söndag. Jag sitter just nu o skriver lite här inför kamerorna. Jag har berättat villket otroligt stöd jag får från er, så de ville visa hur jag sitter i min soffa hemma hos mig när jag skriver till er. Så just nu rullar kameran och detta e en chans för mig att visa hur mycket familjeliv betyder för mig och att jag faktist gått vidare i livet efter den fruktansvärda händelsen. Så titta på programmet nästa söndag så vet ni att jag skrev just detta vid det tillfället.Det är så att när man är med i tv, även om detta är ett väldigt spreciellt tillfälle, så får man göra om olika saker och så för att det ska bli bra på bild. Så därför skriver jag denna mening nu. Detta e en helt ny upplevelse för mig, jag e så imponerad av kändisar som lever med detta varje dag. Det skulle då jag inte orka göra. Fast, för en lite stund kan det vara intressant att få lite inblick i mediavärlden.Många kanske undrar varför jag gör detta? varför jag släpper in media i mitt liv. Men det e mitt sätt att hantera allt. Jag får chans att berätta igen o igen om allt. O det är människor som vill veta och vill lyssna, så då tar jag chansen. Jag mår bra av att göra det idag. Skulle jag må diligt imorgon så säger jag nej....
    Det är duktigt gjort av dig!
    Dessutom för du ju Max & Sagas minne vidare.
  • kärålajn
    emmy840508 skrev 2008-12-01 15:47:58 följande:
    Ja, det e sjävklart skönt att det kommer fram mer saker. Jag vet ju, jag VET vem som gjorde detta. Men det räcker ju inte....Men när jag läste detta för några timmar sen, gjorde det fyskiskt ont i mig. Jag blev så upprörd så jag har inte vetat vart jag ska ta vägen. Tänk om vi vetat detta innan? Det VAR inte mig hon ville åt, utan barnen.... Jag kom ivägen..... Jag önskar så att jag stått mer i vägen för hennes framfart bara....
    Sjuka j-vla människa!!
    Förlåt Emma, men jag blir så jääävla förbannad!
    Den där saken är sjuk, sjuk SJUK i huvet så det bara skriker om det!
    Dom är ju tröga i HR om dom inte inser samma sak som vi alla andra ser!
    Nä, skicka den där saken till Tyskland, ner i en mörk å kall håla å sen slänger man bort nyckeln för alltid!! Här ska den aldrig sätta sin fot mer!!
  • kärålajn
    solfrost skrev 2008-12-08 22:19:52 följande:
    Det program ni talar om, kallafakta såg jag på igår på datorn, men jag såg inte att Emma satt vid datorn? Finns det fler program? kan någon länka isåfall?Tack
    Det är i början på Kalla fakra dokumentären.
    Gå in på tv4.se och sen Anytime.
  • kärålajn

Nu har jag kollat igenom alla inslagen från Kalla Fakta.
    En sak som slog mig var att efter det första reportaget så var det en kvinna som skrivit in till programmet å sagt att det var "etiskt fel av dom att göra programmet med dig eftersom du så uppenbart var i chock fortfarande efter det traumatiska som hänt."
    Jag tror inte hon förstår att även om du ler å är glad så sörjer du dina barn.
    Man behöver inte gråta varje sekund, falla ihop i en hög på golvet å skaka.
    Man kan, precis som du, minnas allt det fina som var dina barn och som dina barn gav... svårt att hålla leendet borta från läpparna då och glimten som syns i dina ögon, inte sant?
    Alla sörjer på olika sätt, huvudsaken är ATT man sörjer.

Håller alla tummar å tår för dig idag Emma.
    Kom ihåg att vi finns här!

KRAM

• kärålajn

Vill bara skriva ner en text jag läste en gång...

En ung man stod på stadens torg o förkunnade att han hade det vackraste hjärtat i hela bygden. En stor publik hade samlats och alla beundrade hans hjärta för att det var så vackert. Det var inte en endaste rispa eller märke i det.

Alla var de överens om att detta sannerligen var det vackraste hjärta dom någonsin sett. Den unge mannen blev så stolt att han började förkunna ännu högre om sitt vackra hjärta.

Plötsligt närmade sig en gammal man och ställde sig längst fram i publiken och sa - "Ditt hjärta är inte på långa vägar så vackert som mitt."

Publiken och den unge mannen tittade på den gamles hjärta. Det slog med starka slag, men det var fullt av ärr och det fanns ställen där man såg att bitar hade tagits ur och ersatts med andra bitar som passade dåligt, så det hade blivit kantigt och taggigt där de sattes in. Det fanns t.o.m. ställen där det faktiskt saknades bitar och där hade det blivit djupa hål.

Publiken stirrade - hur kunde han säga att hans hjärta var vackrare tänkte de. Den unge mannen tittade på den gamle mannens hjärta, såg dess tillstånd och skrattade. - "Du måste skoja, jämföra ditt hjärta med mitt, mitt är perfekt och ditt är fullt av ärr och märken."

- "Ja," sa den gamle mannen, - " Ditt hjärta har ett perfekt utseende, men jag skulle aldrig vilja byta mitt hjärta mot ditt. Du förstår, varje ärr representerar en person som jag givit min kärlek - jag tar ut en bit av mitt hjärta och ger till dem, och ofta får jag en bit av deras hjärta tillbaka som passar i den tomma platsen i mitt hjärta, men eftersom bitarna inte är exakta så finns det lite taggiga kanter på mitt hjärta men dessa vårdar jag ömt för de påminner mig om den kärlek vi delade. Ibland har jag gett bort bitar av mitt hjärta, men inte fått någon bit tillbaka av den andra personen. Det är därför jag har en del tomma hål i mitt hjärta - att ge av sin kärlek är att ta en chans. Trots att dessa tomma hål smärtar och står öppna, så påminner de mig om den kärlek jag har för dessa människor och hoppas att de någon gång kommer tillbaka och fyller det tomma hålet i mitt hjärta som står och väntar på dem nu. Så nu kanske du kan se vad verklig skönhet är?"

Den unge mannen stod med tårarna sakta rinnande nerför kinderna. Han gick fram till mannen stoppade in handen i sitt perfekta unga hjärta och rev ut en bit. Han erbjöd biten till den gamle mannen med darrande händer. Den gamle mannen tog emot biten av hans hjärta, stoppade in den i sitt och tog sen ur en bit ur sitt eget ärrade hjärta och stoppade in det i såret på den unge mannens hjärta.

Biten passade, men inte perfekt så det blev lite taggiga kanter. Den unge mannen tittade på sitt hjärta som inte var perfekt längre men ändå vackrare än någonsin eftersom kärleken från den gamle mannen blandades med hans.
    De omfamnade varandra och gick iväg, sida vid sida.

• kärålajn
    Växjömamma1976 skrev 2008-12-14 21:16:00 följande:
    tänk på vad ni skriver här inne snälla ni, inget illa menat men allt som drar tillbaka Emma till minnena på den där dagen, undvik sånt prat!! Tänker på dej Emma, du och din familj finns alltid i mina tankar!
    Emma skrev i ett inlägg lite längre bak att vi får nämna/prata saker kring rättegången i denna tråden.
  • kärålajn
    Rastafairy skrev 2008-12-16 14:57:09 följande:
    faster skrev 2008-12-15 23:04:06 följande: har missat detta men var det en revavad var de för kort
    Inramat kort på henne å sambon med barnen eller om det kanske bara var Emma å sambon? Tror det var nått sånt Emma skrev att det var flera sidor bak..
    Nån annan som har bättre koll?
    faster, JohannaMatt eller Tibertius kanske?
  • kärålajn
    kärålajn skrev 2008-12-16 15:01:35 följande:
    Inramat kort på henne å sambon med barnen eller om det kanske bara var Emma å sambon? Tror det var nått sånt Emma skrev att det var flera sidor bak..Nån annan som har bättre koll?faster, JohannaMatt eller Tibertius kanske?
    Alltså, glaset var krossat eller hade fått en reva.
  • kärålajn

Det var en gång ett barn som var redo att födas. En dag så frågade han Gud:
    - "De säger att du sänder mig till jorden imorgon men hur ska jag kunna leva där så här liten och hjälplös?"
    - "Bland alla dessa änglar så väljer jag ut en till dig. Hon väntar på dig och kommer att ta hand om dig."
    - "Men tala om för mig, här i Himlen, gör jag ingenting annat än sjunger och ler, det är tillräckligt för mig för att vara lycklig, hur ska jag vara lycklig på jorden?"
    - "Din ängel kommer att sjunga för dig, och kommer också att le mot dig varje dag, och du kommer att känna din ängels kärlek och vara lycklig."
    - "Hur ska jag kunna klara av att förstå, när människor pratar med mig, när jag inte kan det språket som de människorna talar?"
    - "Din ängel kommer att tala de mest underbara och rara ord som du någonsin kommer att få höra, och med stort tålamod och omsorg, kommer din ängel att lära dig hur du ska tala det språket."
    - "Och vad ska jag göra när jag vill prata med dig, Gud?"
    - "Din ängel kommer att föra ihop dina händer och lära dig hur du ska be."
    - "Jag har hört att på jorden finns det onda människor, vem kommer att beskydda mig?"
    - "Din ängel kommer att beskydda dig, även om det kommer att innebära att hon riskerar sitt eget liv."
    - "Men jag kommer alltid att vara ledsen eftersom jag inte får se dig mer."
    - "Din ängel kommer ofta att berätta om mig och kommer att lära dig vägen tillbaka till mig, även fast jag alltid kommer att finnas med dig."

Vid det ögonblicket var det väldigt fridfullt i Himlen, men röster från Jorden kunde redan höras, och barnet skyndade sig att viskande fråga:"
    - "Oh Gud, om jag måste resa iväg nu, snälla tala om min ängels namn."
    - "Din ängels namn är inte betydelsefullt, men du kommer att kalla din ängel "Mamma"."

Svar på tråden Mina två änglar