Inlägg från: Ztampe |Visa alla inlägg
  • Ztampe

Mina två änglar

Kommer också tända ljus här hemma för Max och Saga kl 20.00 i kväll.

• Ztampe

Har nu tänt ljus för Max och Saga i kväll.

• Ztampe

Tycker det var en fin ide med pärlplattan.
    Kommer tänka på er under rättegången och hoppas att monstret får ett ordentligt straff och att ni sen kan få lite ro.
    Kramar i massor till dig Emma och även till alla andra som stod dina barn nära.

• Ztampe

Så vackert det var på Max och Sagas hylla.
    Tror nog att du kommer fylla på efter hand när du känner att det känns rätt.
    Gör själv det nu med Emils minnesvägg.

Visst blir man så varm i hjärtat när man ser att det är fler som tänker på barnen.

Vill bara tala om att dina barn har fastnat i mitt hjärta och jag tror att det finns många på den andra sidan som tar hand om dina små tills den dagen kommer då du återförenas med dom.

Kramar till dig och dina nära
    /Laila

• Ztampe
    emmy840508 skrev 2008-11-27 19:25:07 följande:
    Tack för dina fina ord.Jo, rättegången ska tas om igen, det blir den 4:e dec det sätter igång. Sen kommer vi hålla på till den 22:a.ALLT ska tas om. I princip räknas hon som oskyldig när rättegången inleds.Det är upp till åklagaren att bevisa att hon ÄR skyldig och försvaret att bevisa att hon är oskyldig (vilket är omöjligt).Alla vittnen ska höras igen, föruton några sakkunniga och andra mindre viktiga vittnen som kommer spelas upp på band från tingsrätten.hmmm, jadu, jag kan ju inte tala för min sambo. Men, vem skulle inte ångra att man träffade en människa som gjort något sådant. Men han har inte grävt ner sig i det. Han har tänkt så: att hadde han kunnat göra något alls åt det så hadde han gjort det. Och så är vi två att tänka. Han var ju öppen om allt som hände ang henne. Så, jag visste lika mycket som han. Jag har sagt många gånger till honom att han inte får ta på sig skulden. Innerst inne så gör nog vem som helst det ändå, men jag märker att han isf kan hantera det.
    Stackars er som måste gå igenom allt igen.
    Kommer tänka på er och fortsätta tända ljus för dina underbara barn.

Förstår om din sambo kanske tänker att det kunde vara hans fel men hälsa honom att det får han ej.
    Det är ingen annans fel än monstrets.
    Det är hon som har ett fel i huvudet som ens kom på en sådan ide.

Vet att det är lätt för oss att säga att han ej ska göra det men vad han tänker och känner kan vi ej veta.
    Vet hur mycke skuld min sons pappa la på sig själv när vår son gick bort.
    Du får göra som jag.
    Tjata om och om igen att det var inget han kunde påverka.
    Ta hand om varandra nu
    Kramar till er alla.
  • Ztampe

Vitulina:
    Vad fint hjärtat blev och vad de olika färgerna står för.

• Ztampe

Hej Emma.
    Läste också artikeln om julen i AB.
    Vet hur det känns.
    Förstår att det är jobbigt.
    Försök att tänka på alla fina julminne du hann få med dina änglar.
    Deras glädje som de hade.
    Framför allt prata om det.

Gör inte som jag gjorde.
    Försökte dölja hur ledsen jag var för resten av familjen.
    Vilket jag inte lyckades med.
    Men de har inget sagt förrän i år.
    Familjen har sagt att jag ska berätta när jag tänker på Emil speciellt nu runt jul.

Hoppas jag kan ge dig lite tröst med att tala om att det känns lite lättare i år än förra året tack vare det.

Önskar att ni kan få en fin jul i alla fall.
    Kram Laila

• Ztampe

Emma:
    Jag finns här för dig om du behöver.

Tack själv för att du vill dela med dig av dina minne av dina underbara barn.
    De är fortfarande så levande tack vare att du pratar så öppet om dom.

Kommer alltid att ha dig, din sambo och Nicklas och hans sambo i mina tankar.
    Hoppas ni har styrkan att klara av de närmaste veckorna.
    Önskar jag kunde ge er mer kraft så ni klarar er.

Ta hand om er alla.

Hälsa även till dina föräldrar att de verkar också vara fantastiska människor

Ni finns i mitt hjärta allihopa.
    Kram

• Ztampe
    solfrost skrev 2008-12-08 22:19:52 följande:
    Det program ni talar om, kallafakta såg jag på igår på datorn, men jag såg inte att Emma satt vid datorn? Finns det fler program? kan någon länka isåfall?Tack
    länk till programmet:

anytime.tv4.se/webtv/&treeId=9023&renderingdepartment=2.757
  • Ztampe

Hej Emma.
    Läste någonstans om ditt sätt att vara.
    Att du verkade så glad.
    Bryr dig inte om vad andra säger.
    Vet att folk reagera på mitt humör när jag miste Emil.
    Var jag glad så kunde de inte förstå hur jag kunde skratta.
    Var jag ledsen och inte ville träffa någon så var det inte bra att isolera sig.
    Ville jag prata om Emil så blev det jobbigt för dom.

Var du som du brukar.
    Ingen mer än du vet hur ditt hjärta sörjer och hur du mår när du är ensam.

Tänker på dig , Nicklas och era sambos.
    Ni finns i mina tankar precis som Max och Saga finns i mitt hjärta.

Kramar i massor till er.

• Ztampe

Läste precis på expressen att Emma voltat med bilen på väg till hovrätten idag.
    Hon klev ur helt oskadd.
    Tror att det var hennes små änglar som höll en vakande hand över henne.

• Ztampe

Baba Scretch:
    Vi försöker prata mycke med våran 3-åring om att Emil(min son)är i himlen nu.
    Vi har inte sagt så mycke om varför han är där än men när den dagen kommer när hon frågar varför tänker vi försöka berätta det på något bra sätt.
    Att det var ett träd som föll över honom men kommer också vara tydlig med att han inte ha ont.
    Sa det till Emils klasskamrater när de frågade.

Tycker det var ett bra förslag som Anoel kom med men vänta med förklaringen tills sonen själv frågar.
    Tala bara om att han är en ängel och bor i himlen nu.

• Ztampe

Hej Emma.
    Hoppas du kunnat vila lite.
    Ursäkta om vi lånade din tråd lite förrut för att diskutera hur man ska tala om för en liten om änglar.
    Kram till dig och din sambo.

• Ztampe

Hej Emma.
    Har ganska personlig fråga.
    Och som vanligt vill du inte svara så gör du inte det.
    Det är ok.

Det gäller Max och Sagas grav.
    Hur ofta besöker du den?
    Anledningen att jag frågar är nämligen att jag ibland inte orkar åka till min Emils grav.
    Får då så dåligt samvete för det.

Känner du likadant om du inte åker dit på ett tag?

Kom ihåg att du svarar bara om du vill.

Kram

• Ztampe

emmy840508 skrev 2008-12-17 22:35:59 följande:

På morgonen den 18:e mars så ringde det i Max o Sagas rektors telefon. Hon fick beskedet om vad som hänt. Hon skyndade sig att göra sig i ordning för dagen och tog sig till barnens dagis innan personalen kom. Hon kokade kaffe gjorde mackor och ringde in vikarier. När personalen kom hadde de möte och sedan tog de emot barnen tillsammans och försökte lugna föräldrarna.I barngruppen berättade de att Max o Saga inte finns mer, att de nu finns uppe i himlen.Eftersom Saga inte hunnit gå så mycket på dagis och de var så väldigt små på hennes avdelning så blev det ingen stor sak.Men på max avdelning så undrade de mycket. De fick välja en låt de ville sjunga, och det blev blinka lilla stjärna om jag minns rätt. De har även gjort ett fotoalbum med kort på Max som barnen sätter sig och tittar i och pratar med Max än idag.I somras så ville jag gå dit och ta avsked, jag ville hämta portfolion och andra saker. Då kom det fram en kille som max lekt jättemycket med under sin dagistid och frågade:-Vart är Max?Jag svarade:- Han är uppe i himlen-Själv! utbrast han-Nej, sa jag, han har faktist sin syster med sig dit upp.-Jaha, men, har han inga leksaker med sig?-Jo, sa jag, han har faktist sin elefant med sig, o Saga har en docka.-Okej sa han, O sen var han nöjd.Tyvärr, så gick han sedan runt bland sina kamrater och bekräftade för alla "Max är död"Jag tyckte inte detta var så jobbigt. jag tyckte det var skönt att han kom fram till just mig och fick fråga det han undrade över, för då behöver han inte undra så länge till.
    Känner igen mig i det där.
    Visst är det skönt att man kan svara på barnens frågor.
    De tar det mer naturligt än vi vuxna tror.

Du är en otroligt stark och fantastisk person.
    Du tänker på alla andra , även de små.
    Men glöm inte bort att ta hand om dig själv med.
    Även om jag inte kände Max och Saga så tror jag att de vill det och de är nog grymt stolta över dig, Emma.

Styrkekramar till dig och din sambo
Svar på tråden Mina två änglar