Inlägg från: Mallan76 |Visa alla inlägg
  • Mallan76

Mina två änglar

Ja, kan hålla med dej om att det positiva med utlåtandet är att hon i så fall blir dömd till fängelse. Hon lär inte få många vänner i fängelset om jag säger så...

• Mallan76

Jag håller med mamma i Småland...
    Jag är också chockad och har så svårt att förstå hur en människa kan bli så ond... Hur? HUR!? Och inte visa den minsta ånger...
    Jag skulle vilja säga så många fula ord om henne, men vågar inte så här på FL.
    Jag tänkte på Anders som mördat Engla och gjorde jämförelse... Var inte han djupt ångerfull i rätten? Det var naturligtvis fruktansvärt det han gjorde mot Englas familj, men vad jag förstod så hånade han åtminstone inte hennes familj i rätten...
    De gör ont långt in i hjärtat när jag tänker på hur tyskan behandlat och behandlar dej...

Emma, du har hela Sverige på din sida och den där tyskan ska INTE gå segrande genom detta. Snart sitter hon och skakar galler på livstid...
    Du behöver all peppning du kan få, vi tycker så mycket om dej. Hade jag varit nära dej nu hade du fått en stor kram av mej.
    /Malin

• Mallan76

Hej Emma!
    Har sett på Kalla Fakta nu och tycker liksom du att det var ett fint reportage! Vilken fin gravplats barnen har...
    Och skönt att du trivs i ditt nya hem.

Du verkar vara så god, så varmhjärtad... Beundransvärt att du inte känner hat inför tyskan trots allt hon gjort...
    Men du har rätt, hon är inte värd den uppmärksamheten.

Jag lyssnade på en sång igår och tänkte att texten passar så bra in på dig, "Hero" med Mariah Carey. Du är en sann hjältinna för mej, Emma. Att du orkar allt...
    Kanske kan sången ge dej lite styrka inför morgondagens pärs.

"And then a hero comes along
    With the strength to carry on
    And you cast your fears aside and you know you can survive
    So when you feel like hope is gone
    Look inside you and be strong
    And you´ll finally see the truth that a hero lies in you.."

Kram /Malin

• Mallan76

Tänker på dej idag, Emma. Jag förstår att det måste vara jättejobbigt att gå igenom detta en gång till...
    Kom ihåg att du har hela Sverige på din sida. Jag tror och hoppas att sanningen ska segra till sist och att rättvisa ska skipas. Jag tror du har skyddsänglar som står på var sin sida om dej idag.

En massa kramar från lilla mej.

• Mallan76

Emma, alla reagerar olika i sorg. Jag har träffat en tjej som reagerat på liknade sätt som du.
    För några år sedan dog hennes man i en trafikolycka. Han var 32 år och hans fru var bara 28 år. Det var fruktansvärt och overkligt för alla, särskilt henne. Hon har alltid varit en glad och skojfrisk tjej och fortsatte vara det även efter den hemska olyckan. Självklart var hon jätteledsen och mådde stundtals mycket dåligt, men det visade hon mest hemma och med sin familj och vänner. Hon menade på att hon har en stark integritet och inte hade lust att visa sin sorg inför hela världen. Hon var sjukskriven en tid efter olyckan, sen fortsatte hon att jobba, helt enkelt för att hon mådde bra av det. Hon fortsatte träna, träffa kompisar och fika. Vet att det var många som reagerade på det i hennes omgivning, särskilt den äldre generationen. Hon fick liksom inte se glad ut och fortsätta leva sitt liv, för då sörjde hon inte enligt dem...
    Konstigt.

Så...lyssna inte så mycket på vad alla tycker och tänker. Du är du och måste få vara precis som du är!

Kramar

• Mallan76

Nää... Volvo duger inte! Lexus ska det va!

Hoppas du mår bra, Emma. Har tänkt massor på dig idag. Du hade säkert änglavakt!
    Kram Malin

• Mallan76

Allvarligt, vad är hon för en människa egentligen??

Jag läste på lite om psykopater häromdagen och fann att mkt verkar stämma in på henne. Jag vill undvika att ställa diagnos på någon jag inte känner, men som sagt, mkt verkar stämma in...
    Särskilt det här med oförmåga att känna empati för sin omgivning samt att man är villig att göra vad som helst för att få sin vilja igenom. En psykopat saknar också samvete.
    Läs själva på www.psykopat.se och avgör själva!

• Mallan76

Jag förstår inte varför det var så svårt att hitta teknisk bevisning! Jag menar, någon form av DNA måste hon väl ändå ha lämnat på mordplatsen, något hårstrå eller vad som helst!?

• Mallan76

När jag pratar om "hon" pratar jag naturligtvis om tyskan... om nu ingen förstod det.

• Mallan76

Hej Emma!
    Jag har tänkt så mycket på dej de senaste dagarna. Vad du är stark som orkar gå igenom rättegången och sitta i samma sal som denna hemska människa. Och efter att du voltade med bilen och allt....
    För mej känns det lite som en kamp mellan det goda och det onda...
    Du och din familj står för allt gott, för allt fint, för kärleken...
    Och mitt emot dej sitter hon, som enligt mej är ondskan själv personifierad.
    Jag tror faktiskt du hade änglavakt, både när du voltade med bilen och när du kände att någon stod bakom dej i rättssalen.

Vilken tur att du har en sån fin sambo som tar hand om dej och ger dej styrka och kärlek under den här tiden.

En liten sång till dej så här på kvällskvisten...
    Ta till dej av budskapet i texten.

You can make it through the rain!

Ta hand om dej och se till att VILA i helgen!
    Kramar Malin

• Mallan76

Hej Emma!

Åh, det gör så ont i mej att läsa att Max skulle åka skridskor nu om han bara hade fått leva. Jag har ju en pojke och flicka födda nästan samtidigt som dina, och nu till jul ska vår Arvid 4 år få sina första skridskor. Känns så orättvist -det skulle ju Max också få göra!! Vem vet -kanske är Max stjärnan på skridskor uppe i himlen med alla änglabarn.

Läste en dikt för ett tag sen och kom att tänka på dej. Jag tycker den är fin och passar så väl in på dej!
    Sköt om dej!
    /Kramar Malin

Att vara stark

Att vara stark är inte
    att aldrig falla
    att alltid veta
    att alltid kunna

Att vara stark är inte
    att alltid orka skratta
    att hoppa högst
    eller vilja mest

Att vara stark är inte