Inlägg från: emmy840508 |Visa alla inlägg
  • emmy840508

Mina två änglar

Jag vet inte varfrö jag sitter här :0) jag e sååå trött igentligen. Vi går upp före 8 imorgon och åker till flyplatsen. Ska bli jätteskönt att komma iväg o se nåt nytt. En upplevelse att vara i London av alla städer på jorden. Idag var jag till graven och satte dit lite allhelgona saker. Jag kommer ju inte vara hemma då. Så jag firade de idag. Det var ett keramikhjärta med mossa, granris rosor torkade frukter o massa fint. Jag hittade även två gravljus som brinner i 100 timmar. Jag satte dit dem o hoppas de brinner när platen lyfter imorgon. (ibland slocknar de för att det blåser) det känns konstigt att vara borta på den dagen av alla dagar. Men, jag hadde vart hemma om något sagt till mig att denna dag kommer barnen vara närmare mig än någonsin. men de kan inte vara närmare mig än vad de JÄMT e.... det vill säga, de bor i mitt hjärta.

• emmy840508
    Svar på #1923
    Det var en intressant reflektion... Jag e ledsen att du överhuvudtaget började tänkas så. Hoppas din dag gick smärtfritt iaf. Hadde jag sett mina barn (levande) och haft samma tanke, att det e kanske sista gången jag ser dom. Så hadde jag inte stått ut. jag hadde tagit dom i min famn och aldrig släpt. Men, när jag fick veta att de var borta så var de redan borta. det fanns inget jag kunnde göra. Utan jag bara lade mig ner. Jag sjönk ihop, all kraft rann ur mig och jag frågade mig själv vad sjuttonm som hänt. Jag fick inget svar från någon alls....
  • emmy840508
    Svar på #1933
    Haha, ja jag ska nog gå o lägga mig. Det e jag som ska tacka för att ni orkar sitta här med mig så mycket. jag e så tacksam för stödet jag får från er alla här. Det värmer och hjälper mig framåt. Jag kommer in direkt när vi kommer hem från London och berättar hur vi haft det! Tack alla ni för att ni finns! God natt! el "natti natti" som Max alltid sa.
  • emmy840508
    Svar på #1935
    Jag blir jätteglad om du vill tända ljus för Max o Saga med. tack för att du vill göra det när jag inte e hemma.... även fast det inte e på samma kyrkogård så är det ju för DOM det tror jag de vet.
  • emmy840508

Hej allihoppa! Jag har inte börjat gå igenom det jag missat här än. Vill visa att jag e hemma och mår ganska bra.
    Vi har haft det bra. Vi har gjort massa saker. Gått på två musikaler, mamma mia och dirty dancing. Vi var på vax museet, och i hyde park. Vi har ätit god mat och bara gått omkring i affärer utan att köpa något. Det var skönt att bara vara och komma ifrån verkligheten lite. Vi var också på en segtsing i buss. Så vi har sett det mesta som "ska" ses i London.

Barnen var med mig precis hela tiden. Jag var in i en fin kyrka, just för att den var så himla fin. Jag e inte troende och det var ju "fel" kyrka. Men de hadde ljus som man kunde tända. Så jag tände två stycken ett för Max och ett för Saga. Vi tog bilder på den fina kyrkan, jag ska lägga in bilderna här sen.
    Innan jag åkte så tände jäg två ljus vid graven som skulle brinna i 100 timmar. Sen köpte jag en fin uppsättning av blommor och granris på en fin sten som såg ut som ett hjärta.

När vi var på vax museet ställde jag mig vid spindelmannen och shrek. max älskade de två figurerna. Vi tog kort, jag ska framkalla dem och ställa vid graven så Max ser att jag träffade killarna han älskar.  Jag ska också berätta att max var med mig då, för han fanns inne i mitt hjärta.
    När vi var ute på setsingen ¨så såg jag ett stort lejon. Det var en staty, men jag var tvungen att ta kort och ta med mig även det till graven. Max skulle älska att se det stora djuret.
    Som sagt barnen var med mig HELA tiden och det kändes himmla bra.
    Jag drömde också himmla fint om både barnen när jag sov där på hotellet.
    Vi sov hemma hos min mamma o pappa och det fins mig att tro att barnen bor där idag. El iaf deras ande.

• emmy840508

I min dröm sa max och till min syster flera ggr att hon skulle hälsa christer (idas sambo) Jag var tvungen att ringa Ida på morgonen o berätta det och be henne att göra som Max sa i drömmen. Kanske har det någon betydelse, jag tror inte, men VILL tro på mina barn.

• emmy840508

Idag har vi vart ner till graven. Det stod ca 20 utbrunna ljus där. Min mamma har redan tagit bort ca 20 st innan vi kom hem. Det fanns också många nya hälsningar, det var så himmla fint. Jag tog med mig rosor och två ljus. Det var så skönt att komma tillbaka till graven efter semestern. Det var bild på graven sen all helgona i tidningen, det var så otroligt fint, jag e så glad att det e så många som hjälper oss att ta hand om graven.

• emmy840508
    Kevin och Alvas mamma skrev 2008-10-31 12:03:32 följande:
    Hej Emma! Jag och Kevin (min son) var och handlade i går och plötsligt som jag gick där kom Kevin springandes i hösta hugg med två gravljus i händerna och sa att de här ska vi köpa, de är till Max och Saga, jag blev helt rödgråten, att man tänker så i sexårs åldern, jag sa att vi kunde köpa dem men jag skulle fråga Max och Sagas mamma om det var okej att vi tände dessa ljus för dem, men det trodde jag att det var. Jag såg att du skulle åka till London, jag hoppas att ni får det mysigt där. Ja berätta gärna hur det var sen, har aldrig varit där! Kramar Johanna
    Hälsa din son och säg att Max o Sagas mamma blev jätteglad att han tände ljus för dom när jag själv inte kunde.
    Som du säger så blir man helt ställd, när en 6-åring tänker så klokt och långt. Men se det så, att han kommer för alltid ha ett stort hjärta. Med det kommer han komma enormt långt i livet.
  • emmy840508
    jessica flizan skrev 2008-10-31 20:47:38 följande:
    Min dotter som är 7år ville skriva att "hon gillar dig"
    åååå, villken otroligt söt tjej du har! Hälsa så mycket och säg att jag bli jätteglad över att hon säger så fina saker om mig!
  • emmy840508
    cajsasmamma skrev 2008-10-31 21:29:54 följande:
    Hej Emma!Först vill jag säga att jag tycker att du är en stark kvinna och jag beundrar att du kan skriva om det svåra så öppet.  Läste i din blogg nyss om när var och besökte dina barn på sjukhuset fast du inte kände dig redo.Kan säga att jag förlorade en av mina systerson för nu 4,5år. Hans familje skulle gå in i rummet, men jag kände mig inte redo men jag gjorde du ställde mig vid dörren och tog ett steg i taget.Sen fick jag och prästen en sista stund själv med han då mer éller mindre så tvinga att röra mig. vilket jag inte en ända sekund ångra. Hoppas att du har haft en bra helg !!Och så imorgon tänder jag ett varsina ljus till dina änglar samtidigt jag tänder ett ljus för min ängel./ Hannele
    Tack för att du delar med dig av din erfarenhet. Väldigt starkt av dig... att gå in till honom.
    Som du säger, inget jag gjort ångrar jag, jag ångrar bara det jag inte gjorde. Men, jag låter inte det komma ivägen, jag kan inte göra nåt åt det idag. Utan ser det jag vågade att göra som bedrifter jag ska vara stolt över istället.
Svar på tråden Mina två änglar