Inlägg från: Anki 82 |Visa alla inlägg
  • Anki 82

Mina två änglar

idaja skrev 2008-11-14 19:13:16 följande:
    Nej, det ska INTE få gå till så här!!! kvällen den 17 Mars var det jag som höll i trådarna och ringde runt för att få svar på alla frågor vi hade. Fick tjata mig till att få veta något om barnen. Hos Emma fanns ju pappa och Emmas sambo så blev uppdaterade om henne genom dem. Men jag tycker inte man ska behöva slita så som jag gjorde för att få veta hur det är med barnen. Speciellt inte när man läst på internet och hört på radion att barnen avlidit! Pratade med massor med folk den kvällen, och alla sa bara att de inte ville eller kunde svara på min fråga om hur det var med barnen. Till slut blev jag så arg att jag nästan skrek åt en polis i telefonen att jag inte ville veta hur det var med Emma, för rapport om henne fick jag från min pappa, utan ville veta hur det var med barnen. Ville ha bekräftelse på om det vi läste var sant. Klockan var nu runt 01 på natten!!!!!!! Cirka 2,5 timme efter barnen avlidit och pressen skrivit ut det! Kommer fortfarande ihåg polisens ord... "Ja, jag ska inte mygla med det längre, men ja barnen har avlidit." Tomt..... så tomt i huvudet. Vilket jäkla sätt att säga det på sen också... "jaha, tack" blev mitt svar bara. lägger på telefonen... funderar. Hur ska man berätta detta för resten av familjen!?!?! Mamma skriker rakt ut när jag berättar det. Så hjärtskärande skrik har jag aldrig hört förut... speciellt inte från min mamma. Så NEJ! Så här ska det INTE få gå till!! Massor av kritik till doktorer och media!
    Men fy så hemskt!!!!
    Nej så ska det bara INTE få gå till!! Finns det nåt ni kan göra nu? Få nån slags kompensation? Ursäkt åtminstone? Tycker sjukvården och framförallt Polisen borde kunna erkänna när de gjort fel, och helst i media.

Kan inte minnas att jag läst mycket om detta i media alls? Men har inte läst allt om denna tragedi heller då det är så hjärtskärande och man vet inte vad som är sant. Läser hellre här i Emmas tråd för då vet man vad som stämmer och får ta del av barnen på det sätt de är värda att bli ihågkomna
  • Anki 82

Ida: Förstår att ni inte haft ork att lägga energi på den biten än, så klart. Jag hoppas innerligt att ni får nån ursäkt nån gång. Hjälper väl inte sorgen men kanske skönt med en förklaring åtminstone.
    Vilken fin syster du är! Och hela er familj verkar vara så fina människor Man blir alldeles varm i hjärtat av att "träffa på" människor som er. Så mycket kärlek, stöd och omtanke det strålar! Ger en verkligen hopp om mänskligheten!

• Anki 82

Tänker på dig imorgon Emma!
    Du är så stark som orkar gå igenom detta en gång till. Hoppas verkligen att allt är över snart och att hon får det hårdaste straffet igen till sist! Inte för att nåt straff är hårt nog tycker jag.
    Har varit utan dator i flera veckor så har missat mycket i tråden och även Kalla fakta igår. Men har tänkt på dig väldigt ofta. Finns bild på graven någonstans på nätet?
    Nån som vet om programmet går i repris igen också?

Varma kramar till dig Emma!!

• Anki 82

varmchoklad: Vilken givmild liten unge du har

Emma: Nu såg jag nyss repotaget på web-tv och du är lika stark och vacker som vanligt! Var lite extra spännande att se hur du sitter när du är inne på FL och att du nämnde "oss" (dvs halva Sveriges befolkning ) Det värmer nog hjärtat hos många att du finner sånt stöd som du säger härifrån.
    Och gud så vacker graven är!! Helt otroligt fin, den riktigt strålar kärlek. Precis som Max och Saga kan jag föreställa mig!
    Tänker på er alla imorgon och hoppas du får sova bra i natt.
    Kram!

• Anki 82
    solfrost skrev 2008-12-08 22:19:52 följande:
    Det program ni talar om, kallafakta såg jag på igår på datorn, men jag såg inte att Emma satt vid datorn? Finns det fler program? kan någon länka isåfall?Tack
    Hon satt med en laptop i soffan har för mig. Sen visades det närbilder på FLs hemsida. Tror det bara är ett program men kanske är fler??
  • Anki 82

Tänker på er idag Emma! Kikar in till kvällen och ser om du skrivit något om hur det gick.
    Du har mångas stöd Emma! Kram

• Anki 82

Nån som kan länka till rättegången på nätet?

Har tänkt mycket på er idag Emma!

• Anki 82

Läskigt med olyckan Emma men vad skönt att det gick bra! Som skrivet ovan så hade du dina skyddsänglar med dig helt säkert
    Kram!!

• Anki 82

Hej Emma! Har ni lite paus från rättegången nu ett tag? Har inte kollat in på flera dagar pga av jobbet så jag har inte hängt med nu.

Ja byggare Bob är nog en storfavorit Vad gillade Max o Saga att titta på annars? Hade de några favoritböcker?

• Anki 82

Stor kram Emma! Tänker på dig nu under den jobbiga rättegången och kommande julen o allt. Vett att du kommer klara dig genom allt men ändå orättvist att du ska behöva gå igenom det.

Frågade tidigare men du missade nog. Undrade vad Max och Saga gillade för böcker och filmer?

Hoppas du får sova gott inatt och samla energi inför morgondagen. Kram!!

• Anki 82

Tänker på er idag som alla andra dagar! Många kramar!

Svar på tråden Mina två änglar