• Anonym

Tilläggslån - Icke sa nicke!

Jag har ett lån som jag betalar av på. Jag har fast jobb. Jag fick hem en blankett att jag kunde få tillläggslån, om jag bara skickade in. Javisst jag ville ha ett tillläggslån på 10 000, men blev inte beviljad det. Varför i hel*ete skickar dem då ut blanketter om ´jag inte får låna mer Jag blir så arg och förbannad på dem här långivarna.

Nån som varit med om samma? Nån som vet var man kan få tilläggslån utan att dem är så petiga?

• Svar på tråden Tilläggslån - Icke sa nicke!
  • Anonym (Okej)

Vem skickade ut blanketten till dig?

Jag får också hem såna erbjudanden lite då och då - fastän jag inte har några lån... Jag har aldrig nappat på det, dock.

• Anonym

Samma hände mig en gång, jag ringde upp och frågade varför. Det var tydligen ett allmänt brev som gått ut till samtliga deras kunder som har lån.
    Grundlurad kände jag mig.

Anonym skrev 2008-09-27 18:44:21 följande:
    Jag har ett lån som jag betalar av på. Jag har fast jobb. Jag fick hem en blankett att jag kunde få tillläggslån, om jag bara skickade in. Javisst jag ville ha ett tillläggslån på 10 000, men blev inte beviljad det. Varför i hel*ete skickar dem då ut blanketter om ´jag inte får låna mer Jag blir så arg och förbannad på dem här långivarna.Nån som varit med om samma? Nån som vet var man kan få tilläggslån utan att dem är så petiga?
  • Anonym
    Anonym skrev 2008-09-27 19:04:13 följande:
    Samma hände mig en gång, jag ringde upp och frågade varför. Det var tydligen ett allmänt brev som gått ut till samtliga deras kunder som har lån. Grundlurad kände jag mig.
    Precis så kände man sig. Jag har fått från citibank och ge money bank. "Du är vår bästa kund" Yeah wright.......
  • Anonym

Vad skulle du ha pengarna till?

• Frontline
    Anonym skrev 2008-09-27 19:12:44 följande:
    Vad skulle du ha pengarna till?
    Det är väl oväsentligt för oss att få reda på...
  • Anonym

Så kan man ju se det. Men det är ju lureri att skicka ut brev som inte gäller!
    En gång fick jag utnyttja betalningsfri månad på mitt rememberkort. Jag skickade inte meddelandet och lät bli att betala.
    Då får jag påminnelser och förseningsavgifter. För det erbjudandet gällde inte mig, för jag hade haft kortet för kort tid.
    Det var bara ett allmänt brev de skickat med alla fakturor till kunderna.
    Men hur ska jag kunna veta det?

Starkast skrev 2008-09-27 19:11:36 följande:
    Ser du inget positivt i att nekas om du tänker efter?
  • Anonym

Det är ju enkelt och billigt för banken att skicka ut ett sånt brev till alla kunder. De vet ju inte i förväg vilka som nappar på erbjudandet och att kolla upp alla och endast skicka till dem som är kreditvärdiga skulle kosta för mycket. Kostnader som skulle läggas på oss kunder.

Men när du väl ansöker så gör dom givetvis en normal bedömning. Och då säger de nej om de inte anser att du klarar av lånet. Det är väl inget fel i det?

Eftersom du inte själv ansökt om lånet utan nappade spontant på ett erbjudande så kanske du egentligen inte är i så stort behov av lånet? Och är du det så kan du kanske kolla med andra banker?

• Anonym

Fast när erbjudandet om betalningsfri månad sitter fast på min månadsräkning så klart man tror att det gäller en själv och att man nappar på det.
    Ursäkta TS att jag lånar din tråd lite!

Anonym skrev 2008-09-27 19:30:12 följande:
    Det är ju enkelt och billigt för banken att skicka ut ett sånt brev till alla kunder. De vet ju inte i förväg vilka som nappar på erbjudandet och att kolla upp alla och endast skicka till dem som är kreditvärdiga skulle kosta för mycket. Kostnader som skulle läggas på oss kunder.Men när du väl ansöker så gör dom givetvis en normal bedömning. Och då säger de nej om de inte anser att du klarar av lånet. Det är väl inget fel i det?Eftersom du inte själv ansökt om lånet utan nappade spontant på ett erbjudande så kanske du egentligen inte är i så stort behov av lånet? Och är du det så kan du kanske kolla med andra banker?
Svar på tråden Tilläggslån - Icke sa nicke!