• Eisa

Fäller ni ner toalocket innan ni spolar?

Min före detta sambo hade läst att det flyger runt massor av tarmbakterier i luften om man inte stänger toalocket när man spolar, och att dessa fastnar på t.ex tandborsten.

Jag stänger det ändå inte för det känns som att locket blir så äckligt då. Dock har jag stängt in tandborsten i skåpet.

Hur gör ni?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Fäller ni ner toalocket innan ni spolar?
  • vickis75
    Eisa skrev 2008-09-27 22:47:03 följande:
    vad är det för supertoa som gör ringen blöt?
    Bra fråga - en sån där gammal sak med bara en spolknapp. Tydligen bra sprutt på spolet.
    Ajm pjååår evil, såreså!
  • Milda79

W W skrev 2008-09-27 22:49:33 följande:

Nope. Fast just nu så har jag inte ens ett val. Fyra toaletter finns det i detta hus varav ingen av dom har en toasits
    Fyra toaletter utan sits? Var bor du????...
  • Loco Madre

ja för sjutton... visste ni inte att man inte ska ha tandborsten närmre än 3 meter från toastolen.. fast vi har ine så stort badrum så jag chansar och hoppas det räcker med att fälla ner locket

• Heisan

Ja locket fälls ned o tandborstarna står i ett stängt skåp..

Såg ultravioletta bilder på vad som hände efter en spolning o efter det så har locket varit nere vid spolningen.

Dec-07: 107-88,8
  • W W
    Milda79 skrev 2008-09-27 22:52:12 följande:
    W W skrev 2008-09-27 22:49:33 följande: Fyra toaletter utan sits? Var bor du????...
    Hos en familj i ett nybyggt hus på Irland
    Don?t assume I?m not in to cheap meaningless sex ;)
  • challan82

jag stänger inte locket....jag känner ett behov av att se att skiten eller papper verkligen åker ner....vill ju inte att det ska ligga kvar till nästa kommer....

och jag är för lat för att stänga spola och sedan öppna.....

• Milda79

W W skrev 2008-09-27 22:54:17 följande:

okej hehe..

Inget eget hus alltså?
  • Hadjelina
    W W skrev 2008-09-27 22:54:17 följande:
    ååh! nu blev jag ju alldeles avis!!!
    Du är din egen lyckas smed
  • Hadjelina

Japp, stänger alltid toalettlocket. Minns inte hur pass jag gjorde det innan jag blev sambo, men minns att sambon alltid vill att det ska vara stängt, så det vill ju jag också nu. Känns mycket trevligare att gå in i ett badrum/WC med nedfällt toalettlock, dessutom såg/hörde jag också om det där med bakterierna och vill därför spola med locket nere.

Du är din egen lyckas smed
  • W W
    Milda79 skrev 2008-09-27 22:59:16 följande:
    W W skrev 2008-09-27 22:54:17 följande: okej hehe..Inget eget hus alltså?
    Nej. Det är helt klart en sak jag skulle prioritera. Jag gillar att sitta på toaletten och läsa, det känns totalt uteslutet nu när det är skitkallt att sätta sig ner.
    Hadjelina skrev 2008-09-27 23:03:39 följande:
    ååh! nu blev jag ju alldeles avis!!!
    på dom ickeexisterande toasitsarna
    Don?t assume I?m not in to cheap meaningless sex ;)
Svar på tråden Fäller ni ner toalocket innan ni spolar?