• mimmi 1

Krom mot sötsug, funkar det?

Är det någon som provat att äta krom-tabletter och upplevt minskat sötsug?
    Hur fort märkte ni skillnad efter att ha börjat med krom?
    Eller har nån provat krom och inte känt nån skillnad alls?

Har köpt hem en burk till min tonårsdotter, som skåpäter nåt vansinnigt, när hon kommer hem från skolan. det blir kakor, godis, bullar, istället för det tillåtna, frukt!
    Jag ser att hon har lätt för att lägga på hullet, och dessutom är hon inte hungrig när middagen serveras, pga. av att hon käkat en masa onyttigheter innan.

• Svar på tråden Krom mot sötsug, funkar det?
  • imsel

Kan man inte se till att det inte finns massa kakor/bullar/godis hemma istället/oxå?

• mimmi 1

jo visst, men man måste väl kunna ha fikabröd hemma utan att ens tonåring är där och käkar, på tokiga tider... godis har vi inte hemma så mycket av, men efter helgen kan det ju vara kvar...

Nu är det ju inte bara hemma som det snaskas, ofta följer hon med någon kompis hem efter skolan, och det fikas, ( vid 15.30, som är alldeles för sent, med tanke på att vi äter middag vid 17.00)

Jag har fler tonåringar i huset, som inte är sugen på sötsaker, och därför undrar jag bara om det kan hjälpa på något sätt att tillföra krom, så hon inte är så sötsugen hela tiden...

• Honeymother

Jag vet tyvärr inte alls OM det hjälper, men jag vet att det ofta nämns i de sammanhangen.

Kan du inte gå in i en hälsokostbutik och fråga, det kan ju finnas andra preparat också som kan fungera.

Lycka till!

Stolt mor till 3 unika Honeybees
  • mimmi 1
    Honeymother skrev 2008-09-28 10:28:28 följande:
    Jag vet tyvärr inte alls OM det hjälper, men jag vet att det ofta nämns i de sammanhangen. Kan du inte gå in i en hälsokostbutik och fråga, det kan ju finnas andra preparat också som kan fungera.Lycka till!
    Jag har köpt hem en burk och på den står det att det ska minska hungerkänslor och sötsug.. men det jag undrade var om någon provat och tyckt att det funkar!
    Bettan1.. hur länge åt du krom innan du märkte nån skillnad?
  • Disan

TS jag äter krom i perioder och det fungerar toppen! Ibland måste man dock ge det ngr veckor innan man märker skillnad, men när det väl sätter in så har man inget sug alls! Det blir nästan läskigt, men oh, så skönt. 

Hoppas att din dotter också kan bli hjälpt av dem, de har räddat mig från att äta ihjäl mig tror jag... Ett tag när jag inte åt dem, minns det så väl, skulle hem från jobbet och på väg hem hann jag smälla i mig 4 st Magnum double, redan tog lite drygt 30 min. Men jag kunde inte sluta äta pga sockersuget! Helt sjukt, hur mätt man än är så äter man vidare... *blä*

BabyRo född 070620 & Ninja i magen BF 090327
  • mimmi 1

Tack Disan för ditt svar! hon började äta dem i går, så nu ska det bli intressant att se om de har nån verkan på henne!

Jag lägger faktiskt en tablett vid min mans tallrik åxå han vill gärna gå upp på nätterna och dricka pepsi!!! hur katten man kan vara sugen på sliskdricka mitt i natten, fattar jag inte!

• violet

På mig hjälpte det inte det minsta.

• Maddisen80

hejsan jag tycker mulberry kosttillskott hjälper mig mer än kromtabletter
    mimmi 1 skrev 2008-09-27 22:11:20 följande:

Är det någon som provat att äta krom-tabletter och upplevt minskat sötsug?Hur fort märkte ni skillnad efter att ha börjat med krom?Eller har nån provat krom och inte känt nån skillnad alls?Har köpt hem en burk till min tonårsdotter, som skåpäter nåt vansinnigt, när hon kommer hem från skolan. det blir kakor, godis, bullar, istället för det tillåtna, frukt!Jag ser att hon har lätt för att lägga på hullet, och dessutom är hon inte hungrig när middagen serveras, pga. av att hon käkat en masa onyttigheter innan.
  • mimmi 1

tack för alla svar! då är det bara att vänta och se om de hjälper eller inte... var lite nyfiken att höra om någon blivit hjälpt, och det var det ju
    och så var jag nyfiken att höra om man ska vänta några veckor på resultat, eller några månader? ibland är det för lätt att ge upp för tidigt när man provar nåt nytt!

Svar på tråden Krom mot sötsug, funkar det?