• Mikka82

Vilket torrschampo är bäst???

Skulle vilja köpa torrschamp då mitt hår lätt blir fett ofta (speciellt innan och under mens)men vill inte tvätta håret varje dag då det sliter på håret och färgen på håret. Undrar nu om Ni kan tipsa mig om ett drygt och prisvärt torrschampo som är bra?!

• Svar på tråden Vilket torrschampo är bäst???
  • luspudel

Jadu... har ännu inte hittat det perfekta ;P Lee Staffords är bra men luktar VIDRIGT, går inte att använda. Toni & Guys är odrygt. Och Kisbys är bäst hittills, men dum förpackning som gör det svårt att använda...

• Heranell

Ett tips!
    Jag testade att mixa havregryn till ett pulver, gnuggar in i hårbotten och borstar sen ur med en svinborste. Funkar faktiskt!

• Heranell

Till råga på allt har man det ju oftast hemma och så är det billigt! Jag brukar luta mig över badkaret när jag har i det och borstar ur det, för det skräpar ju en aning.

• Mrs Vader
    Heranell skrev 2008-09-29 21:29:28 följande:
    Till råga på allt har man det ju oftast hemma och så är det billigt! Jag brukar luta mig över badkaret när jag har i det och borstar ur det, för det skräpar ju en aning.
    En aning?
    Vacker utan schampo
  • LaFontaine

Jag ska operera mina käkar och får inte blöta ner såren på en vecka, så jag är verkligen i behov av torrschampo. Däremot funderade jag lite på om man verkligen får bort allt. Ser det inte ut som man har mjäll om något blir kvar?

• Mrs Vader
    LaFontaine skrev 2008-09-30 15:57:10 följande:
    Jag ska operera mina käkar och får inte blöta ner såren på en vecka, så jag är verkligen i behov av torrschampo. Däremot funderade jag lite på om man verkligen får bort allt. Ser det inte ut som man har mjäll om något blir kvar?
    Jag färgar mitt med pigment (järnoxid). Samma som man använder om man gör eget mineralsmink.
    Man behöver dock en svinhårsborste.
    Vacker utan schampo
  • Heranell

Jag tycker faktiskt att havregrynen är lättare att borsta bort än vanligt torrshampo... och bättre på att "suga upp" fett också.

Ja, svinhårsboste är ett måste. Jag köpte på Kicks för cirka 70 spänn har jag för mig.

Är man brunett syns ev. rester lättare än om man är ljus.

• LaFontaine
    Heranell skrev 2008-09-30 16:29:11 följande:
    Är man brunett syns ev. rester lättare än om man är ljus.
    Det är ju illa att jag färgade mitt blonda hår brunt igår då

Svinhårsborset ska i alla fall inhandlas snarast!
Svar på tråden Vilket torrschampo är bäst???