• Anonym

mitt x o pappa till min son visar porr

Visst, det är inte alls bra men jag tror absolut inte att det förekommer övergrepp. Jag tror pappan gjorde vad som han trodde var bäst efter det som hände. Jag tycker absolut inte att det är okej men jag tycker heller inte att du ska söka ensam vårdnad. Herregud, någon form av kommunikation och samtal måste ni väl kunna ha

• Anonym

Jag sa inte att det var bra, absolut inte men jag tycker ändå att man ska kunna föra samtal och jobba för att kunna fortsätta träffas, inte bara rycka barnet ifrån honom. Alla har vi nog dåligt omdöme ibland (även om detta är extremt)

• Anonym
    Lolilla skrev 2008-09-28 20:59:12 följande:
    Innan de vet varför denna situation uppstått så ser jag ingen anledning att jobba för att de ska träffas. Om det nu inte är så att farsan är efterbliven vill säga.
    Vad menar du? Varför skulle dom inte jobba för att dom ska träffas. Han berättade ju ursprunget till situationen. Finns inget som tyder på några närmanden mot sonen
  • Anonym

Varför förutsätter alla att han har onanerat framför sonen?

• Anonym

Vill bara påtala att ditt ex just HAR begått ett sexuellt övergrepp mot er son. Att exponera en femåring för porr ÄR ett sexuellt övergrepp. Polisanmäl - alternativt vänd dig till socialtjänsten så gör de det garanterat. Kontakta BUP och rådgör om vilket stöd din son kan behöva. Bra att du inte lämnar honom där mer!

• Anonym

Anonym (BLÄ) skrev 2008-09-28 21:06:27 följande:

Det är inte ett friskt beteende att visa porr för en femåring! Det fattar väl vem som helst, men tydligen inte.
    Läs mina tidigare inlägg så ser du att jag inte alls tycker det är något bra. Men jag står fortfarande fast vid att det inte är en anledning att söka ensam vårdnad utan att först kommunicera och få samtalshjälp.

Alla på FL är så noga med att t ex soc ska hjälpa inte ta barnen ifrån föräldrar när de gör något fel eller oansvarigt men när det gäller en ensam man då ser allt annorlunda ut. "bara ta ungen"
  • Anonym
    Lolilla skrev 2008-09-28 21:08:34 följande:
    Och du tycker den förklaringen är rimlig? Ett normalt handlande av en normalbegåvad person? Att börja glo på lite hårdporr om kvällarna med sin 5 åring för att han råkat se lite vid ett tillfälle?
    För det första vet du inte alls om det är denna film de tittat på, du vet inte vilka delar av filmen som exponerats för barnet eller överhuvudtaget vad det är för film. Du vet inte under vilka förhållanden de tittat på filmen. Och återigen, av denna anledning bör man KOMMUNICERA, inte ens mamman vet ju vad som har hänt
  • Anonym

Huruvida han onanerat el inte är betydelselöst - Det räcker gott och väl med det han själv har berättat. Det ÄR ett sexuellt övergrepp att exponera barn för porr!!!! Och det är inget som ska kommuniceras och diskuteras, anmäl och sök hjälp för ditt barn som blivit utsatt!! Jättebra att du skyddar honom nu, det är nr 1.

• Anonym
    TBS skrev 2008-09-28 21:17:19 följande:
    Läs tillägget i ts
    Det har jag gjort men jag ser inte att mamman genom det skulle se hela historien
  • Anonym

Förresten ligger den här tråden under HELT fel rubrik - vadå relationsproblem?? Misshandel / våld är väl det närmaste?

• Anonym

Hm, hur kan man ha sådan kontakt med en man som våldtagit en, och kallar denna för "en jättebra kille"? Bara på något jag reagerade..

Hm, tycker inte det är riktigt normalt att visa hårdporr för en 5-åring, och flera kvällar i rad. Första gången, visst det var ett misstag, men att han låter sen sonen se mera av filmen.
    Man undrar ju hur killen tänkte riktigt. Och om han nu har våldtagit TS så ställer det också massa frågetecken..

• Anonym

Sorry, var bara nyfiken på hur deras förhållande såg ut annars och kanske hade fått en bredare bild.

Nu när jag läste inlägget så ser jag att det var väldigt ifrågasättande mot TS. Så jag ber om ursäkt! Det var inte meningen.

Hoppas iaf att allt löser sig...

Anonym (*) skrev 2008-09-28 22:04:16 följande:

Exakt! Det här inlägget skulle man kunna kopiera och använda som standard varenda gång en tråd spårar ur pga att folk antingen ska ifrågasätta den som behöver råd eller har svårt att hålla sig till sakfrågan.Tack!
  • Anonym

Vågar man hoppas på en uppdatering på hur det gått?

Svar på tråden mitt x o pappa till min son visar porr