• Mc angel

Tips på resemål där man kan gifta sig?

Jag och min fästman planerar att gifta oss utomlands nästa vinter då vår son nästan är 1 år gammal.
    Vi ska åka 2 familjer med ett barn vardera, vår son är som sagt ca 1 år och den andra familjens son är ca 2 år.

Vårt önskemål är en någorlunda billig resa(runt 15000 kr/person).... vi vill gifta oss på en kritvit strand med palmer.... min dröm är Maldiverna men det är väldigt dyrt dit vad vi förstått.... men gärna nått liknande då.
    Det får gärna vara bra snorklings vatten med då vi älskar att snorkla och dyka.

Så om ni har nått tips på ett bra resemål som kan passa oss så tipsa gärna...*ler*

Väntar på att vår lilla kille Max ska komma i Januari!
  • Svar på tråden Tips på resemål där man kan gifta sig?
  • Caranlachiel

Västindien är ju paradiset på jorden. Var där på vår bröllopsresa. Hittade billig resa på http://www.afro-caribbean.se. De har höjt priserna något sen vi åkte för ett år sedan, men de står sig fortfarande billigt i jämförelse med andra bolag.

Vecka 15 - and counting!
  • Caranlachiel

Kan lägga till att detta dessutom är ett litet och mycket personligt resebolag, och de är inte främmande för att ge er mängdrabatt om ni åker flera stycken!

Vecka 15 - and counting!
  • hotten

Tobago i västindien, inte lika lyx som aruba men mycket billigare och mycket genuint trevligare (man gör inte allt bara för pengar utan man kommer i kontakt med lokalfolket å får känna på den äkta caribien, i aruba är allt bara uppbyggt för turister)

snorkla, dyka, regnskogar, vattenfall, vilda papegojor i flockar bara att se över regnskogen osv..
    Affro caribien som nämts har även resor å bröllopspaket dit, annars har apollo egenreser dit men genom dem får du hjälp av deras lokala agent (som jag kan säga är en svensk som bott där i över 15 år)

• Mc angel

Åhh tack tack tack för alla bra tips....*ler*...blev förtjust i den där afro caribbean..... helt underbara paket tyckte jag.... låg lite i överkanten på vår prisklass men det jämnar ju kanske ut sig när jag såg att man fick med hela vigseln princip i priset.....

Tobago är ju jag riktigt sugen på....!

Nu ska man bara få med fästmannen på tåget också...lol...

Ni får gärna fortsätta endå å skicka in förslag på arrangörer eller billiga sätt att själv knåpa ihop en vigsel resa.....*le*

Väntar på att vår lilla kille Max ska komma i Januari!
  • NickiA

För snart åtta år sedan gifte vi oss barfota på en kritvit strand på Cook Islands (Söderhavet). Kan verkligen rekommendera detta.

www.tourpacific.se/catalog.cfm&nHotelNo=21048&nonlinecatalogueNo=15641

Svar på tråden Tips på resemål där man kan gifta sig?