• frukarlssonn

Jag blir så trött... del 2

Här är fortsättningstråden för oss som ibland känner oss sååå trötta på allt men ändå kämpar vidare i bebisverkstan, och visst ska vi bara lyckas!!!!

Så shoot

2009 ska vi ha många plus!!!!

Även nya trådare är välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-29 11:17
    Här är den gamla tråden

www.familjeliv.se/Forum-7-34/m34085712.html

• Svar på tråden Jag blir så trött... del 2
  • frukarlssonn

Hallååååå någon här?? Nä jag va först här då

• frukarlssonn

Välkommen Tack!

Prisssan skrev 2008-09-29 11:19:40 följande:
    *Kliver in*Bra beslut Chanel
  • frukarlssonn

Kul att ni hitta hit

Solkattan: håller verkligen tummarna för ett plus!!! Man känner ofta inget förrän efter bim. Så va de som sagt för mig. Allt de där me att kissa ofta, trötthet o illamående kände jag nada av, som en del gör bara dagarna efter äl.

Cellisen: visst e de läskigt när drömmar blir så verkliga. Jag hade en sån dröm kort efter mf, o jag va såååå besviken när jag vaknade. Men tänk om din dröm är sann? Hoppas!!!

Augustibruden: vilken hemsk dröm, som tur är betyder det inte att det kommer bli verklighet! Jag drömmer ofta sånt pga rädsla just för att inte lyckas, sen drömmer jag helt plötsligt att jag är gravid. Usch så jobbigt

• frukarlssonn

Håller verkligen med!!! När vi började me bebiverkstan hade jag planerat att slippa jobba en hektisk o jobbig sommar här o va mammaledig, yeah right!! Om man ändå blev gravid

Idag hörde jag av en kollega att en tjej här ska ha tvillingar. Hon ville egentligen inte ha barn alls, så hon va inte direkt överlycklig över plusset. Och när hon fick höra att de va tvillingar, hade hon blivit förbannad, hon ville ju inte ha barn alls. Ok, nu är hon nog glad över att få barn. Men det känns lite orättvist...

augustibruden skrev 2008-09-29 13:11:50 följande:
    Boring!!! Jag är så less på att jobba.Vill vara mammaledig NU!!!!!!!!!!!!!!Känns så orättvist att andra får ett skönt avbrott med mammaledigheten så att dom t.o.m längtar tillbaka till jobbet.Tänk vilken känsla det måste vara den dagen man går hem för barnledighet och vet att man ska vara ledig minst 1 år!Sen vet man ju att det är massor med jobb med bebis och absolut ingen ledighet men det är ändå något helt annat än att sitta på ett kontor.
  • frukarlssonn

Oj vilka knäppa drömmar ja ibland undrar man var de kommer ifrån.

Augustibruden: Oj vilket sammanträffande. Jag skulle oxå bli helt överlycklig om det blev tvillingar! Jag menar, är man över trettio och har svårt att bli gravid, är det kanske det enda sättet att lyckas hinna få två barn, vilket jag oxå allra helst skulle vilja ha. Men blir det en så är jag glad för det

• frukarlssonn

Cellisen: det förstår jag verkligen, det hade nog jag med gjort!!

• frukarlssonn

Cellisen: självklart är du "godkänd" även om du redan har ett barn. Av mig iaf Sekundär barnlöshet är ju också jobbigt, även fast du redan har ett barn!

Tvillingar hade varit så roligt, även fast det finns vissa risker...

Min farmor fick trillingar, men det är inte min biologiska farmor, så det kommer med all sannolikhet inte hända mig. Men ni kan ju tänka er vilken uppståndelse det va då detta hände i en liten finsk håla i Karelen på 60-talet. Stod om dem i tidningar o allt. Två flickor som var enäggs och en pojk blev det. Fem barn hade de sen innan o tänkte bara kläcka till med en till, huxflux hade de åtta stycken! Sonen är tyvärr död idag Sen fick hon en till så totalt blev de nio syskon.

Men hur är det? Kan min bror få det? Eftersom han är biologiskt barnbarn till henne?? Hur funkar det egentligen?

• frukarlssonn

Jo, det där har jag oxå hört. Men här i Sverige är det förbjudet, och tur är väl det, för ok att man längtar efter barn, men femlingar... näää jag blir livrädd av bara tanken, då måste man ju anlita tjänstefolk Nä men seriöst, det e så stora risker med att bära så många barn, så det skulle jag inte vilja.

Min sambos biologiska mormor är tvilling. Undrar om han har större chans att ge mig tvillingar...? Ja alltså enäggs. Tvåäggs måste ju komma från mig.

augustibruden skrev 2008-09-30 10:45:45 följande:
    Cellisen: Självklart vill vi ha dig i tråden! Du kämpar ju lika mycket som vi!Jag har också funderat på om man kan få två ägg inplacerade vid IVF. Hade inte tänkt på att det kanske ökar risken för missfall utan mer tänkt att chansen att bli gravid blir dubbel men man får kanske tänka om lite där. I USA sätter dom in upp till 5 ägg har jag hört och det föds ju många tvillingar, trillingar och 5-lingar där.
  • frukarlssonn

Solkattan: haha de hade väl vart nåt, om alla här i tråden blev gravida samtidigt hade vart ännu bättre

Svar på tråden Jag blir så trött... del 2