• frukarlssonn

Jag blir så trött... del 2

Solkattan: hihi va kul Har man vinnarskalle så har man

Apropå de där me att vinna, en gång när jag hade gått av mitt långa arbetspass, gick jag på spinning på kvällen. Jag var ganska matt efter passet, så jag brukade köra ganska lugnt. Men där råkade jag träffa en kollega, supervältränad, går på typ fem spinningspass i veckan, kör alla spinningmaratonpassen osv. Så vi hade cyklarna bredvid varandra, och jag ville ju inte visa min svagare sida när han satt bredvid mig o såg helt oberörd ut under hela passet, så jag körde på som en blådåre för att inte sacka efter och jag ville absolut inte att han skulle märka min trötthet.

Han visste ju inte att jag "tävlade" med honom, men jag berättade för min kompis o hon skrattade gott. Jag va helt DÖD efteråt

I väntan på IVF
  • frukarlssonn
    Filura skrev 2008-10-15 23:14:41 följande:
    hej på er!!!!jag är så dålig ¨på att beöka nätet så varje gång har jag typ 10 sidor att läsa ikapp=)men men...jag mår fortfarande bra=)ska ta blodprov för att se om jag är nedreglerad på måndag. men jag känner inget så jg har ingen anin om jag är det eller ej.....hade fan känts bättre med lite biverkningar iaf så man vet att det funkar...godnatt tjejer!

Hoppas att allt går bra på måndag!

Kan de inte va så att biverkningarna är individuella? Att vissa inte känner av det? Håller tummarna!!

Kram

I väntan på IVF
  • frukarlssonn

Augustibruden: va skönt att du äntligen kommer igång med ivf. Själv längtar jag oxå. Eller ja, längtar o längtar, ni fattar va jag menar

Idag fick jag svar från läkaren. Alla provresultat såg helt normala ut. Så nu skickar hon remiss för ivf till Sahlgrenska. Sen är det upp till dem att bedöma om vi ska få ivf el inte. Men... tänk om de säger nej??? Och när hör de av sig tro? HUr lång tid från detta brevet tar det för dem att bedöma om vi ska få ivf el inte? Kommer de höra av sig snart el när jag kommit först fram till kön??? Hur va det för er som nu står inför ivf?

I väntan på IVF
  • frukarlssonn

Augustibruden: Jo det är tydligen så att det är vårdgaranti här i v:a Götaland så kötiden är tre månader Ok de känns lite lugnande nu att höra för jag varken röker el är överviktig. Då blir det att vänta då. Men nu är det inte långt kvar för dig! Vi får helt enkelt bara försöka tänka bort åldern och bestämma oss för att ALLT kommer gå bra! Du ska ha en bebis så e de bara

Ååh jag vill oxå spraya Räcka ut tungan Jaja snart är det min tur! Känns skönt att remissen kommit iväg nu iaf. Lycka till nu ÖnskanS med sprayandet!

I väntan på IVF
  • frukarlssonn

Augustibruden: jag e så ledsen Jag känner exakt som dig, ibland blir jag skitledsen o grinar i två dar, ibland bryr jag mig knappt. Men det kan nog bero på symptomen som du beskriver, innerst inne får man förhoppningar. De ggr jag blivit skitledsen är när jag inte känt ett dyft av mensen o den bara hoppar på mig utan förvarning, eller när de hänt nåt annorlunda, som när brösten inte ömmar när de ska, just det hände när jag va gravid första gången, jag kände inte av de ömmande brösten, då va jag gravid. Alltså när jag absolut inte känt av mensen för då börjar man hoppas tack o lov att du får starta med IVF snart!!

Solkattan: självförakt har jag känt oxå. Säger till mig själv: hur kunde du ens tro att du skulle va gravid? De e jättehemskt, så ska man ju inte tycka om sig själv, klart man hoppas, men det är känslor som inte går att förhindra ibland. Och in i IVF-svängen nu Nu ska vi fixa detta tillsammans!! Och NJUT nu av tårtan Räcka ut tungan

Jag håller verkligen med att den här tråden har hjälpt mig att ta mod till mig och hoppa in i ivf-svängen. Här får man så mkt stöttning och peppande, jag vet helt seriöst inte om jag hade vågat det utan er!!! Min sambo säger till mig att : läs inte på "FL" du kanske bli ledsen, jag säger att det är tack vare fl jag håller mig på ytan ibland! Min sambo bara skakar på huvvet ibland när jag är helt fast på fl

ÖnskanS: va kul att du äntligen kommit igång med sprayen!!

I väntan på IVF
  • frukarlssonn

Solkattan: Jag vet hur du känner! Och det är helt naturligt och tillåtet att känna så!

När jag fick mitt mf så fick jag en vecka senare reda på att sambons bästa kompis o tjej skulle ha, månaden innan jag skulle haft. Jag blev så arg o ledsen så jag bara kastade nåt, jag minns inte vad, jag va så arg o sen grät jag bara. Och varje gång jag tänkte på henne så tyckte jag nästan illa om henne. O hon e ju jättetrevlig o egentligen inget o tycka illa om! Så jag verkligen skämdes för mig själv men kunde inte låta bli att känna så! De tog många månader innan jag förlikade mig med tanken om att de skulle ha barn.

Igår kom min bästa vän med dotter och sov över här. Hon är gravid i sjätte månaden. Vi hade det jättetrevligt. Men jag är så avundsjuk innerst inne på henne. Vill oxå ha en sån fin mage att visa upp med halsbränna, svullna fötter o allt va det för med sig!!!

Och idag väntar jag in mensen men den kommer fan inte. Jag har ju känt den i en vecka nu, så kom då, jävlas inte med mig nu så jag får falska förhoppningar igen!!! Den e alltid regelbunden, kommer nästan på timmen.

Hoppas alla här haft en trevlig helg! Ny vecka, nya tag

Kram

I väntan på IVF
  • frukarlssonn

Cellisen: den är bara en dag försenad så det är egentligen inte så farligt. Men jag ska iväg o jobba en vecka så jag måste testa mig om den inte kommer. Vet att testet blir förgäves men men...

I väntan på IVF
  • frukarlssonn

Jag har plussat!!! Jag tror det inte fortfarande!!! Detta känns overkligt! Helt jävla overkligt!!! Jag va tvungen o testa mig två gånger!!

I väntan på IVF
  • frukarlssonn

Augustibruden: Jag vet inte hur jag ska kunna koncentrera mig på jobbet imon. Är ju dessutom borta en hel vecka nu! O kan inte prata med NÅGON. Jag ska en sinte ringa föräldrarna. Har bara bestämt mig för att berätta en nära vän.

De känns verkligen helt overkligt. Jag har haft såna grymma menskänningar i över en vecka, vågade aldrig tro detta!

I väntan på IVF
  • frukarlssonn
    Solkattan skrev 2008-10-20 13:12:44 följande:
    Chanell:WOOOOOOOW!Fan va glad jag blir för dig.....!!!!*dansar runt på rummet **Hon har plusat hon har plussat... challalllalla!!!! *GRATTIS!!!!!!!//Solkatta

Hihi tack

Oj kissmuggen står kvar på toaletten, blää

Tömma den!

I väntan på IVF
Svar på tråden Jag blir så trött... del 2