hotten skrev 2008-10-19 16:56:05 följande:
det finns som sagt så många aktiviteter (mer än öppna förskolan) för barn från 3 år+ , där de även träffar andra barn. Men beroende på var man bor så kan det kräva mycket mer av vissa att hitta aktiviteter å angagera sig. å då är vi där igen angagemang/ork.Jag har heller inget emot att barn från 2½-3 år går på dagis några korta dagar i veckan, om de vill de själva. (däremot finns det ingen som hellst andledning/behov för mindre barn OM de har vanliga angagerade vettiga föräldrar som vill umgås med sina barn)obs att jag nu talar om familjer där en förälder är hemma heltid! den som valt att ha dagis pgav arbete är en helt annan sak som jag inte ens vill diskutera!
Jag gillar inte alls din attityd. Vad vet du om hur det ser ut hos andra familjer? Vad vet du om behovet hos andra barn? Min dotter är två och går på dagis (två LÅNGA dagar i veckan) sedan ett drygt år tillbaka eftersom HON behöver det (och eftersom jag arbetar 60%). Hon behöver interaktionen med andra barn, i kombination med att vara en självständig individ skiljd åt från mig. Jag är en väldigt engagerad förälder men jag kan inte ersätta beovet av att leka ostört (från mig) med andra barn. Varför inte acceptera att andra familjer gör annorlunda än du utan att döma ut dessa föräldrar som oengagerade (som det för övrigt heter)?