• hotten

Hemmaföräldrar - frågar era barn om dagis..?

hade barnet aldrig på dagis utan hon började sen på 6 års.
    nej aldrig att hon ville gå på dagis eller frågade så om det, men vi var ibland å hälsade på på dagis å gick på öppna förskolan, tog med vänners barn på utflykter å hem så de slapp vara alltid långa dagar på dagis.. å de barnen är än i dag grymt avendsjuka på dottern som har mamma hemma å kommer mer än gärna hit för att slippa va på fritids...

• hotten

att ha eller inte ha på dagis men en helt skild sak..
    begrepp att inte räcka till låter otroligt i mina öron, som förälder får man ju se till att räcka till å göra massa saker osv.. naturligtvis olika hur krävande barn man har men ändå, som förälder kan man minst lika mycket som tanterna på dagis eller??

• hotten

det finns som sagt så många aktiviteter (mer än öppna förskolan) för barn från 3 år+ , där de även träffar andra barn. Men beroende på var man bor så kan det kräva mycket mer av vissa att hitta aktiviteter å angagera sig. å då är vi där igen angagemang/ork.

Jag har heller inget emot att barn från 2½-3 år går på dagis några korta dagar i veckan, om de vill de själva.
    (däremot finns det ingen som hellst andledning/behov för mindre barn OM de har vanliga angagerade vettiga föräldrar som vill umgås med sina barn)

obs att jag nu talar om familjer där en förälder är hemma heltid! den som valt att ha dagis pgav arbete är en helt annan sak som jag inte ens vill diskutera!

• hotten

ano... vi pratade ju om föräldrar som vill å väljer att vara hemma med sina barn.. så kan man tillfredställa så små barnsbehov om man vill!
    Jag har inte dömt för att någon annan väljer nått annat... (vilket tom står på sista raden i den texten du citerat...)

• hotten

ano: alltså om du anser att en 2 åring blir bäst tillfredställd genom att få leka massor emd andra barn å inte med dig å farmor så är det din åsikt, men poängen här var ju att även de kan du ge barnet även utan dagis OM du vill vara hemma å med barnet. (alltså olika aktiviteter i barngrupper)

• hotten

Lum: jag har samma utbildning som tanterna på dagis, så tanterna var inte negativt skrivet. D

• hotten

Lum: jag har samma utbildning som tanterna på dagis, så tanterna var inte negativt skrivet. D

• hotten

däremot har jag mer tid å angagemang för mitt barn än tanterna på dagis med stora barnmgrupper har tid (å lusst) med

Svar på tråden Hemmaföräldrar - frågar era barn om dagis..?