• pelagonia

Vilka Barnmöbler har har era barn ?

Vi sitter och planerar sonens rum och är nu inne på barnmöbler.
    Tittat på leksvik IKEA men det skulle kosta 800 kr.

Vilka har ni till era barn ? Nöjda ?

Viktor 070103 & Ärtan BF 090320
  • Svar på tråden Vilka Barnmöbler har har era barn ?
  • Kina79

till lillan har vi ett träfärgat bord. en stol har en röd nalle som ryggstöd, en har gult ryggstöd.

Stora tjejen har det vita möblmanget från IKea.

• Pshevil

Man behöver ju inte köpa uttalade barnmöbler.

Vi har Ikeas växasäng och ett Kritter-bord, sen har vi en gammal ommålad barnstol från när min man var liten.

Inga fler "barnmöbler". Vi har en stringhylla till sonens böcker, ett "designskåp" till hans leksaker och ett Ikea Lackbord (längre) till lekbord.

Våga blanda lite och tänk utanför boxen. Om inte annat kan man ju köpa en del på blocket...

• myskatt

Har bilder i galleriet.

Stolar och bord från Ikea. Säng från Hallens (ärvd men jag tror den är därifrån) samt bokhylla som stod kvar i rummet när vi köpte huset. Hade nog köpt en vit hylla på Ikea eller så hade min man fått tillverka en vit hylla.

Mullig mamma till ~ Tilde ~ 051202 ~ myskatt.com
  • Nennis1

Vi har inga barnmöbler i vår sons rum. Han har en 105 cm säng som står/ligger på golvet utan ben, då kan vi också ligga där om han skulle bli rädd, sjuk etc. Och en garderob, en tv-bänk med hylla under för leksaker, samt en sån där bokhylla från Ikea med en massa fack, i den har han backar med leksaker. Han har också ett rit/målstativ från Ikea och en lackhylla på väggen.

Är det nödvändigt att ha just barnmöbler för att dom är barn? Min son fungerar alldeles utmärkt i sin vuxenmöbelmiljö!

• pelagonia
    myskatt skrev 2008-09-29 14:05:45 följande:
    Har bilder i galleriet.Stolar och bord från Ikea. Säng från Hallens (ärvd men jag tror den är därifrån) samt bokhylla som stod kvar i rummet när vi köpte huset. Hade nog köpt en vit hylla på Ikea eller så hade min man fått tillverka en vit hylla.
    Fint rum..Hur gör man en Perspektivritning ?
    Pshevil skrev 2008-09-29 14:01:49 följande:
    Man behöver ju inte köpa uttalade barnmöbler. Vi har Ikeas växasäng och ett Kritter-bord, sen har vi en gammal ommålad barnstol från när min man var liten.Inga fler "barnmöbler". Vi har en stringhylla till sonens böcker, ett "designskåp" till hans leksaker och ett Ikea Lackbord (längre) till lekbord. Våga blanda lite och tänk utanför boxen. Om inte annat kan man ju köpa en del på blocket...
    Tycker om kritter men vill ha annan färg än röd. Har kommit en blå kritter säng nu och det kanske kommer blått möbelarrengemang oxå.
  • guldplutt

Tycker inte heller att man behöver ha regelrätta barnmöbler. vår tjej har en vanlig vuxensäng från ikea (super när vi behöver byta så att hon sover hos oss, då kan ngn av oss ligga där istället), sängbord/byrå och bokhylla från ikea och stringhylla/skrivbord. hon har ett litet barnmöblemang med bord + tre stolar som jag hade när jag var liten, det är det enda.

• myskatt
    pelagonia skrev 2008-09-29 14:17:42 följande:
    Tycker om kritter men vill ha annan färg än röd. Har kommit en blå kritter säng nu och det kanske kommer blått möbelarrengemang oxå.
    Har gjort den i ett köksplaneringsprogram. Inte vidare snyggt men jag lekte iaf med tanken. Sen blev det inte helt som jag bestämmt där.
    Mullig mamma till ~ Tilde ~ 051202 ~ myskatt.com
  • Starlight10

Har lite blandat men mest från Mio tycker deras barnserie e så fiiin. Sen lite från Ikea oxå.

• Trileia

Mina barn har Mammutgrejerna. Skitfula, men ungarna älskar dem.
    Ett runt bord och två stolar. I knallgrönt och lila.
    Sen har de en blå gungbanan som oftast får agera bänk om de är fler på rummet som ska sitta vid bordet.

Bästa med mammut är att bordet är så stort, så det får plats fem - sex ungar runt det med varsitt ritpapper.
    Ja det händer.

• Ms Leia

Min dotter har vita Lack bokhyllor från Ikea, dom avlånga som har fyra fyrkantiga fack. En står på golvet och en hänger över på väggen. Kanon för att förvara sådant som hon inte får nå själv!
    Hon har en Hemnes byrå i vitt, den största.

Sen har hon bord, stolar, spegel och mini byrå i SIA´s rosa variant.

• Kina79

Oj, vid inlägg 1 så fattade jag det som att TS bara undrade över stolar och bord.
    Jag kan ju förtydliga mig lite.
    Stora tjejen har Hensvikmöblemanget från IKEA. Både juniorsäng, bokhylla och garderober. Och sen IKEAs vita lilla bord med två stolar.
    Lillan har en blå Mammut juniorsäng ,en vit Hensvikbokhylla, en vit Aneboda garderob och träfärgat bord och stolar.

Jag har valt att ha juniorsängar av den anledningen att rummen inte är så jättestora och en vanlig säng tar lite väl mkt av ytan.

• pelagonia
    Kina79 skrev 2008-09-30 08:55:01 följande:
    Oj, vid inlägg 1 så fattade jag det som att TS bara undrade över stolar och bord.Jag kan ju förtydliga mig lite.Stora tjejen har Hensvikmöblemanget från IKEA. Både juniorsäng, bokhylla och garderober. Och sen IKEAs vita lilla bord med två stolar.Lillan har en blå Mammut juniorsäng ,en vit Hensvikbokhylla, en vit Aneboda garderob och träfärgat bord och stolar.Jag har valt att ha juniorsängar av den anledningen att rummen inte är så jättestora och en vanlig säng tar lite väl mkt av ytan.
    Kikade i ditt galleri..Den bildne på ett rum med rosa tapeter..Vilken säng är det ?
  • Kina79

Det är stora tjejens gamla juniorsäng. Den kom från nån annan möbelaffär, ej Ikea eller Mio. Den köpte vi begagnad och den rasade ihop i flytten.
    Men om ca 10 min kommer bilder på barnens rum som de ser ut nu.

• pelagonia
    Kina79 skrev 2008-09-30 09:45:26 följande:
    Det är stora tjejens gamla juniorsäng. Den kom från nån annan möbelaffär, ej Ikea eller Mio. Den köpte vi begagnad och den rasade ihop i flytten. Men om ca 10 min kommer bilder på barnens rum som de ser ut nu.
    Oh tack. Den sängen var fin.
Svar på tråden Vilka Barnmöbler har har era barn ?