ha barnen själv på nätterna?
Då får han väl ta ett dag jobb istället om du inte vill ta hand om barnen
Då får han väl ta ett dag jobb istället om du inte vill ta hand om barnen
Jag förstår både dig o mamman. Jobbig sits men egentligen tycker jag såhär att e det hans v så får han fixa barnvakt bästa han vill om du förstår vad jag menar. Mitt x vill bara ha sina barn varannan helg vilket har satt mig i en situation där jag bara kan jobba dag mån-fre o det e inte det lättaste när man e undersköterska, vilket innebär att jag e arbetslös just nu o letar jobb som en galning. Jag hade ju inte accepterat att han inte skulle haft barnen för att hans jobb kommer före, förstår du hur jag menar?
Ja det e ju jättesvårt. Jag tycker det e synd att dom inte kan komma överrens bättre, vet iofs inte hur dom har haft det innan med seperation osv. Kan bara säga att mitt x svarade mig när vi "snackade" kan inte snacka med varandra o jag nämde att jag fått tacka nej till en fast tjänst att det var inte hans problem, det skulle jag ha tänkt på innan. jag har inte bett om att ha barnen själv alltid, han vill inte ha dom mer för det passar inte eftersom jag tar alla hans pengar så måste han jobba som han gör, bla bla bla. Så jag hade inte ställt upp ett öre på mitt x om han hade behövt ha barnvakt om du förstår men din situation e svår, du har ju inga skyldigheter jäntemot barnet/en fastän man kan tycka det som bio förälder för du "visste" vad du gav dig in på. Usch svår sits
Mmmm förstår det, ingen direkt sits som jag skulle vilja vara i. Jag har problemet att jag inte ens kan fråga mitt x om ngt, vilket jag sällan gör, t.ex om barnen, då e jag direkt ute efter att förstöra mellan dom, jag e singel för att jag vill ha tillbaka honom. Dom vågade inte berätta för mig att dom skulle åka till afrika (tunisien haha) låter väl finare med afrika för dom var rädda för hur jag skulle reagera, aja men snälla, tro inte att ni e centrum i universum o det var faktiskt jag som lämnade honom. Men sen så e det ju saker som jag o han inte ser lika på, t.ex har han inte ringt sina barn 1 enda gång sen vi sep för 1.5 år sedan osv o hans nya som han träffade dagarna efter jag kastade ut honom påstår att hon älskar barnen men ändå gör/säger hon inget när han behandlar barnen fel, hon har själv sagt till mig att han e en urusel pappa o jag menar om hon nu älskar mina barn, vill hon inte dom deras bästa???? men då säger hon att hon inte vill blanda sig så situationen att jag ska välja mellan dig o hans x e jättesvår, för jag förstår dig, samtidigt som jag förstår henne