• luckychica

ha barnen själv på nätterna?

Min sambo har nyligen börjat jobba natt och innan har han jobbat 2 skift... När han funderade över att börja jobba natt så diskuterade vi hur de skulle bli med barnen eftersom han har dom varannan vecka. Jag sa att jag skulle fundera över om jag ville ta dom själv när han jobbade över nätterna.. Efter jag hade tänkt på saken beslutade jag att jag inte kände att jag var redo för det och ville inte ge upp min frihet på kvällarna då jag gillar min tid själv hemma och är ofta hos vänner och sitter o snackar skit med dom till sent inne på nätterna.. jag kände inte att jag ville ge upp detta! Sen så är det också så att när jag jobbar kvällar och nu ska jag även hoppa in extra på natten så gå inte det ihop med hans tider.. tex jag slutar 2130 är hemma vid 22.00 men har kör till jobbet 2130 varje kväll förrutom söndagar då han kör 2100. Det blev så att barnen fick vara hos sin mamma istället. och då körde hon igång med att jag hatade deras barn och att jag ville att han skulle putta bort sina barn. och en massa annat.. men varför ska ge upp min frihet för att sitta hemma och passa barn som inte är mina?! hon vill inte riktigt förstå detta. min sambo förstod mig helt och han lyssnar på alla mina åsikter och vad jag känner. men att få henne att förstå det?! Till slut kom hon med ett ultimatum om att om han inte lät henne ha dom hela veckorna och han bara då och då och varannan helg så skulle hon försöka få ensam vårdnad! i början kändes det lite som han blev lite besviken på mig pga av att allt detta blev orsakad av att jag inte ville ha dom vaje natt! några åsikter?!?!!?!

• Svar på tråden ha barnen själv på nätterna?
  • luckychica

ja men han kan ju inte byta tillbaka till de skiftet han var på innan eftersom de har redan gett bort tjänsten... och han behöver jobba natt pga att han sover så dåligt när han jobbar skift... annars hade han aldrig bytt till natten.

aleksa98 skrev 2008-09-29 23:16:30 följande:
    Då får han väl ta ett dag jobb istället om du inte vill ta hand om barnen
  • luckychica

ja jag förstår vad du menar.. men han tar dom så mkt han kan.. han kan ju inte säga upp sig från jobbet bara för att han måste ha dom mer...?? då hade vi inte haft ekonomi för att överleva bara eftersom jag e bara timmis (som undersköterska också! så jag vet hur de e med ett sånt jobb så du kanske förstår varför jag inte kan ha dom heller?) Han försökte faktiskt lösa problemet.. med att han antingen skulle lämna dom hos sin mamma när han jobbade.. eller så fick de sova hos biomamman så hämtade han dom på morgonar efter han hade slutat och körde dom till dagis då.. men detta gick hon absolut inte med på!!! så vad ska man göra?

aleksa98 skrev 2008-09-29 23:22:26 följande:
    Jag förstår både dig o mamman. Jobbig sits men egentligen tycker jag såhär att e det hans v så får han fixa barnvakt bästa han vill om du förstår vad jag menar. Mitt x vill bara ha sina barn varannan helg vilket har satt mig i en situation där jag bara kan jobba dag mån-fre o det e inte det lättaste när man e undersköterska, vilket innebär att jag e arbetslös just nu o letar jobb som en galning. Jag hade ju inte accepterat att han inte skulle haft barnen för att hans jobb kommer före, förstår du hur jag menar?
  • luckychica
    aleksa98 skrev 2008-09-29 23:53:44 följande:
    Ja det e ju jättesvårt. Jag tycker det e synd att dom inte kan komma överrens bättre, vet iofs inte hur dom har haft det innan med seperation osv. Kan bara säga att mitt x svarade mig när vi "snackade" kan inte snacka med varandra o jag nämde att jag fått tacka nej till en fast tjänst att det var inte hans problem, det skulle jag ha tänkt på innan. jag har inte bett om att ha barnen själv alltid, han vill inte ha dom mer för det passar inte eftersom jag tar alla hans pengar så måste han jobba som han gör, bla bla bla. Så jag hade inte ställt upp ett öre på mitt x om han hade behövt ha barnvakt om du förstår men din situation e svår, du har ju inga skyldigheter jäntemot barnet/en fastän man kan tycka det som bio förälder för du "visste" vad du gav dig in på. Usch svår sits
    jag vet!! hihi det är väldigt svårt... han har berättat att hon alltid hittar saker att bråka om.. jag vet inte vad det är om det är svartsjuka eller att hon helt enkelt inte vill se honom med någon annan eller hon bara gillar drama?? hon har ju en sambo som hon började träffa precis efter de hade flyttat ifrån varandra för ett och ett halvt år sen.. så förstår inte vad problemet är?? Förstår inte varför jag ska dras in i dessa problemen?? De e deras barn och det får lösa sånt själva tycker jag! känner att det tar mycket på förhållandet.. det känns nästan som man MÅSTE göra det för att göra alla glad.. men gör man något mot sin vilja så kommer alla må dåligt i slutändan?!
  • luckychica

ja jag vet inte riktigt vad hon sysslar med.. men ville ju absolut inte ha dom över nätterna när det var hans v och han jobbade pga av att ungarna skulle må dåligt tyckte hon.. men hur mår det dåligt över att vara hos sin mamma??? det är det jag inte förstår riktigt.. men men nu har hon ju fått som hon vill.. och hon har dom nästan hela veckorna och vi varannan helg och lite extra dagar varje vecka...

Calles matte skrev 2008-09-30 11:50:37 följande:
    Min mans ex jobbar nätter och då är barnen hos oss. Vi har fått lägga upp ett "specialschema" som skall passa hennes arbetstider osv. Enligt dina bonusbarns biomamma skulle det alltså innebära att mina bonusbarns biomamma hatar sina barn och inte vill ha dem hos sig, eller?Som Ärlig säger så är det mycket enklare att kasta skit på en "utomstående", troligtvis är det därför biomamman ger sig på dig. Stå på dig, det ÄR inte ditt ansvar att vara barnvakt för deras barn!
  • luckychica

tack för ni som visar stöd!

• luckychica

nuuu så börjar detta igen! min sambo fick idag ett sms av biomamman och hon frågade ''har NI pratat om när NI ska börja ha barnen igen varannan vecka?'' VADÅ NI?!?!!? det är ju inte JAG som ska ha dom! eller?!!?!?! blir så knäpp av detta.. känns ibland som det inte e värt allt jävla tjafs! varför står vi ut!! haha

• luckychica

förstår din åsikt... men tycker att det är något som kommer med tiden! det är inget man ska bli tvingad till att göra bara för att bio mamman tycker att de är mitt ansvar eller?!själv har jag inga barn och känner inte att jag vill binda mig! sp. när jag inte själv valt att jag vill ha barn.. tycker det är något de får lösa! inte mina bekymmer!

Mia3 skrev 2008-10-15 12:38:52 följande:
    Men du har ju valt honom,då väljer man ju oxå allt som hör till... Ser du inte er som en familj? En familj hjälps åt...tycker jag iaf och vilket jag skulle göra om jag fått bonusbarn!Min sambo tog till sig mina barn direkt och har aldrig haft problem att ha dom då jag jobbat kväll eller helg.. det va en självklarhet eftersom vi var nu familjen.Personligen tycke jag att du tänker fel... men de är jag det
  • luckychica

men hur?????

salcin13 skrev 2008-10-15 12:33:17 följande:
    Har inte läst hela tråden, bara skummat... ville bara säga hur jag lade fram samma dilemma... alltså när sambon jobbar kväll så är bonusen hos sin mamma.... därför att jag anser att ens barn ska vara hos sin förälder.... låt säga en vecka hos oss... sambon jobbar kväll 3 utav dessa dagar... han träffar då inte pappa och skulle han då vara med mig ja, då träffar han inte mamma heller. När han kommer hem till mamma, då kanske hon är borta 2-3 kvällar den veckan och bonus med mammas sambo.... hmmmm hur blir matematiken och logiken??? Jo att bonusen sällan är med sina föräldrar bara med bonus föräldrar... är det rättvist mot barnet??? Nix det tycker inte jag.... därför så.... (självklart någon gång ibland eller om sambon är och tränar eller så men det är en annan sak.... fullt ansvar, nope det tar jag inte).Mitt tips är att sälja det på rätt sätt.... (inte lätt jag vet)...
  • luckychica

ja det är ju såklart min sambo som måste ta tag i det hela.. men han kan INTE ändra sina arbetstider har redan kollat det.. och byta jobb det hade han kunnat göra.. men det krävs då att han får ett nytt jobb.. han kommer ju göra nåt åt det men en så länge så får det ju vara som de är och då går det inte som biomamman vill! och det jag vill ha fram i denna tråden vilket det inte verkar riktigt som alla förstår är ju att JAG inte tycker det är mitt ansvar att ha dom varenda natt när han jobbar och bio mamman tycker jag ska...

tycker det är bra att du har en kille som vill engegera sig så mkt i din sons liv.. det hade varit bra om där fanns fler 'bonusar' som var så men nu e det inte så i verkligheten. vi är många som känner detsamma när det gäller den saken och det är en jobbig situation tyvärr

Zaria skrev 2008-10-16 16:13:18 följande:
    Jag tycker det är upp till pappan att ändra sina arbetstider alt byta jobb.Blir ett väldigt meckande för barnen att åka till mamma på kvällen och pappa på morgonen varannan vecka,barnensn bästa i första hand.Min sambo (ej sonens pappa) har bytt till dagtid för att få mer tid till oss,han har även sonen de kvällar jag jobbar sent,dock inget jag kräver
Svar på tråden ha barnen själv på nätterna?