• Jenny70

Vanligt med 13-åring som håller hand och sitter i knä??

Har bara en fråga...hur vanligt är det med en 13-årig kille som sätter sig i pappas knä så snart han ätit upp maten, på kvällen när dom sitter i TV-soffan...som vill hålla pappa i handen när dom är ute och går...??

• Svar på tråden Vanligt med 13-åring som håller hand och sitter i knä??
  • Mickis74

Brukar inte se 13-åringar göra så överhuvudtaget, oavsett kön.

• Birgitta2

Tror inte alls det är ovanligt. Dotterns två väninnor (systrar) är runt 20 och de håller mamma i handen när de är ute och går. DET ser märkligt ut! Låt du ungen ha sin närhet, snart nog är den tiden över.

• hymafr

Är nog mer vanligt än man tror - är en jobbig period i deras liv - kan nog kännas bra med lite extra närhet.

Men att hålla handen utomhus är nog ovanligt i den åldern när det gäller pojkar.
    Om pappan tycker att det känns fel så tycker jag han ska prata med pojken och förklara att det är ok hemma (förhoppningsvis) men inte ute bland andra som ni inte känner.

• jen bossman

jag tycker det låter lite konstigt...

• linjes

Tycker det låter konstigt men det beror ju oxå på vilken relation pappan o barnet har!
    Våran son skulla aldrig göra det,han skulle skämmas ihjäl om någon såg att han höll pappa i handen ute..
    Sitta och kramas i soffan är ju en sak men inte i knät

• Jaquline81

jättebra med nära relation, hoppas bara inte pojken blir retad =/

• sasso26

Tror det är ganska ovanligt! har aldrig hört eller sett det. Men Men alla barn är ju olika och han kanske är lite senare i utvecklingen. normalt så börjar ju puberteten vid den åldern och då brukar föräldrar vara pinsamma :)

• Rååsa Smurfen

jag tycker det låter som att han är svartsjuk ,rädd att förlora sin "plats " ,vet inte om du och hans pappa har träffats länge ,kanske ni sitter och håller handen i bland och han då "tävla" med dig om uppmärksamheten om pappan och sätter sig då i knät.

• Jenny70

Nja, vi har varit tillsammans i ett år, pappan & jag. Jag reagerade på detta direkt. Likadant att han (pappan) gick omkring & BAR på sin 9-åring...Det sa jag oxå, vid nå´t tillfälle...och han slutade bära på henne i alla fall. Vet vi hade vänner till mej hemma på middag & dom reagerade på det till och med.
    Han går och nattar både 9-åringen & 13-åringen - var för sig. 9-år är väl ett gränsfall, men varför man måste gå och natta en 13-åring förstår jag inte. Vart går gränsen? 18? Vi diskuterar inte detta för det är såklart jättekänsligt! Och jag säger inte att något är rätt eller fel. Bara att det känns helt skumt för mej, med en 13-årig kille som kryper upp som en liten boll i knäet hos pappa...
    Jag har själv en 12½ & en 14-åring & dom kan visst krama mej godnatt & så, men annars är det en himmelsvid skillnad. Även om min 14-åring (tjej) är väldigt barnslig, så är hon ju ändå väldigt mycket mer tonåring än honom i andra avseenden...kläder, smink, killar, disco...

• moassida

tja ibland är min 13åring gosig,vill ligga skavfötters i soffan och få masserat fötter,kramas offentligt,håller handen ute ibland.Och han är en cool kille med många kompisar.Skönt att dom visar känslor och inte skäms över sina föräldrar.I ditt fall låter det lite som han vill visa att det är hans pappa.Prova att prata med din man,,

Svar på tråden Vanligt med 13-åring som håller hand och sitter i knä??