• KroonLundin

När slutade ni med spjälsängen?

Hej ! Jaa som rubriken lyder .. Skriv gärna hur det gick att sluta med spjälsäng,tips eller sådant. Växasäng?

¯²-­»Nellie 071110 ♥ Mini BF 090220«¬
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden När slutade ni med spjälsängen?
  • Octobers

Vi har inte slutat ännu, men eftersom dottern är 20 månader så börjar det närma sig tycker jag. Så jag följer detta med spänning.

• Cecese

Första dottern samsov tills hon var runt 4 år och sen fick hon en juniorsäng direkt.
    Andra barnet samsov tills hon var 1 år sen blev det spjälsäng tills hon var lite mer än 3 år då det blev våningssäng med storasyster.
    Tredje barnet är nyss fyllda 2 år och kommer att sova länge till i spjälsängen. Han trivs bra där så jag ser ingen orsak till att byta.

Mamma till ♀-98, ♀-03, ♂-06 och pyret bf sept/oktober -08
  • Kina79

Min stora tjej sov i sin spjäsläng tills hon var 2 år och 10 månader. Hon sov bra och trivdes i den, så jag såg ingen anledning att byta tidigare. Vi bytte till en juniorsäng.

Lilla tjejen sov i sin spjälsäng mellan 1 och 10 månaders ålder. Sen vägrade hon och sov hos oss tills hon var 1 år och 8 månader. Då fick hon och storasyster en våningssäng att dela på, vanligt bäddmått, men nu när vi flyttat igen, så fick även lillan en juniorsäng. Nu är hon 2½ och sover äntligen bra

• Cahjo

Båda mina barn slutade med spjälsäng när de var strax över året, ca 13-14 månader gamla.
    Äldste sonen fick en vuxensäng som är 200*120 cm. Lillebror fick dela säng med storebror när han slutade med spjälsäng. Det har gått jättebra båda gångerna. Skönt att de kan komma in till oss på natten om de vaknar, i stället för att ligga kvar och skrika i en spjälsäng.

• Odine

Sonen är 15 månader och har snart sovit i sin stora säng i 1 vecka funkar jätte bra, och jag håller med om att det är bättre att han kan komma in direkt till mig istället för att ligga och gråta

Men spjälsängen lär inte stå tom länge till 3:an är beräknad till slutet av nov

• Sara K

Både dottern o sonen har fått juniorsängar vid 1 års ålder. Dom har varit tidiga motoriskt, och vid den åldern utan problem kunnat klättra i o ur sin säng ordentligt. Ingen av dom har nånsin gillat att sova i spjälsäng utan har först när dom fått riktiga sängar börjat sova hela nätterna..

• Jollboll

Vi slutade med spjälsäng någon vecka före 2-årsdagen. Hon fick en vanlig barnsäng, med en skyddsslå. Hon hjälpte till att bära in sängen själv och var så stolt, så det var bara att lägga henne i den som vanligt och det har aldrig varit några problem.

• xenaa

Vi bytte när sonen var 13 mån ungefär. Vi borde ha slutat tidigareför han gillade inte sin spjälsäng eftersom han är som en helikopter när han sover. vi skippade växar sängen och köpte en stor säng direkt. 80x200. vi köpte den utan ben s vi har den bara så på golvet så om man skulle rulla så är de itne långt ner. så har vi täckjen på golvet så landar han mjuk i sånna fall.

♥ Leo 2oo7-o6-22 ♥ - ♥ Bönan BF 2oo9-o3-o7 ♥
  • Glamrockare

min son var ca 11 månader o fick en vanlig mio säng med fall skydd.

Svar på tråden När slutade ni med spjälsängen?