• Beloved

Köpa via postorder (ellos)

Hej!

Har hittat en snygg baddräkt som jag skulle vilja ha men jag har aldrig köpt via postorder så jag är lite fundersam. Den finns på ellos och jag undrar om någon av er har några omdömen om att handla via ellos.

• Svar på tråden Köpa via postorder (ellos)
  • Fru Indosaurie

Jag handlade massor från ellos förut. Jag tycker att det har varit bra. Det står att det är leverans efter 1 vecka tror jag men jag har alltid fått mina saker på ungefär 2-3 dagar.
    Har aldrig fått något som varit fel. Återköp har gått smidigt.
    Ja.. jag är då positiv.

• Beloved

om storleken är fel får man byta då? även om det gäller baddräkter?
    är så fånigt feg när det gäller att handla kläder utan att först kunna prova dem

• Lilla

Jag tycker att det är svårt att se hur tyget egentligen ser ut. Det brukar vara annorlunda att se det i verkligenheten mot vad man föreställt sig. Jag har blivit besviken några gånger och nöjd några gånger, men som tur är brukar det vara smidigt att skicka tillbaka kläderna om man inte är nöjd.

• Fru Indosaurie

haha. Ja men jag är likadan.
    Fast det har gått bra dom gånger jag har handlat.
    Om man går efter den storleken man brukar ha så.
    En gång mätte jag enligt tabellen i katalogen men fick då alldeles för stora kläder =)

Jaa man får byta, men man får väl stå för frakten själv..
    Pappa hade konto där och jag brukade avbetala till honom så jag har inte så stor koll=)

• Nallemajatjejen

Har handlat både av ellos, hm och halens.

Tips: Beställ badräkten i flera storlekar/färger och prova hemma vilken som är bäst. Sen skickar du bara tillbaka det du inte vill ha. Burkar kosta ungefär 30-35 kr att returnera det man inte vill ha. Är det väldigt lätta grejer kan man lägga det i ett vanligt kuvert och skicka det som vanligt brev med porto på.

Jag beställde tex 6 bikini från hm (+ lite andra kläder). Behöll två och skickade tillbaka de övriga....

• Beloved

ojdå, la just beställning på 2 olika baddräkter får hoppas att de passar är iaf i två olika storlekar så en borde ju passa fint. Annars får jag fortsätta med bikinis och beställa en ny baddräkt

Tack för tipset får använda mig av det i framtiden!

Svar på tråden Köpa via postorder (ellos)