Inlägg från: Rottis77 |Visa alla inlägg
  • Rottis77

    Förstföderskor med bf i oktober del 3

    Hej.

    Nu hittade jag också hit.

    Hur är era magar nu? Min är konstant sten hård, känns lite jobbigt iblan, kan inte alls ligga på rygg för då spänner det så mycket i magen att det gör ont, är detta vanligt??

  • Rottis77
    Kya skrev 2008-09-30 12:38:39 följande:
    Mmm, då närmar det sig min mage är också väldigt ofta stenhård. inte dygnet runt, men ofta. just nu är den som ett bowlingklot, haha! men till nästa BM-besök - ta upp det med henne!
    Ska ta upp det med henne, men ska inte dit förräns nästa vecka.

    Innan har min mage bara blivit så hård i samband med sammandragningar eller förvärkar, men nu är den alltid lika stenhård, börjar kännas i ryggen.
  • Rottis77
    Kya skrev 2008-09-30 12:43:58 följande:
    Jo, den är ju hård pga sammandragningar. min vän som födde för två veckor sen var konstant hård om magen mot slutet. och jag börjar känna av nu, att sammandragningarna kommer oftare och håller i sig längre. men du behöver inte vara orolig, det är normalt. och det gör inget om du väntar till nästa vecka med att ta det med BM. vilken vecka är du i? du kan ju be henne känna om du har öppnat dig något?
    Fast tycker inte att jag känner av sammadragningar så mycket längre.

    Går in i v. 38 idag.
  • Rottis77
    Aaglars skrev 2008-09-30 12:48:52 följande:
    Nej, du känner inte på samma sätt längre. men det stenhårda som nu sitter i är dina täta sd.
    Ja, så kan det ju vara, asså det händer så mycket med ens kropp nu att man hänger inte med, men det är en riktigt häftig upplevelse.

    Hade kunnat göra vad som helst för ett varmt långt bad, men vi har inte nåt badkar ännu, ska börja på vårt andra badrum om 1,5 vecka, så jag lär ju inte hinna bada nåt innan den lille kommer.
  • Rottis77
    Aaglars skrev 2008-09-30 12:54:10 följande:
    rottista en varm dusch och låt det stråla varmvatten länge på magen.det är så skönt när den är stenhård och sd är så där täta.kram

    Det ska jag göra, är skönt för ryggen också tycker jag.


    Vad hittar ni på hela dagarna när ni är hemma?? Jag orkar knappt göra nåt längre + att jag har mycket huvudvärk.

  • Rottis77
    Aaglars skrev 2008-09-30 12:58:09 följande:
    En LITEN promenad.Hyr filmerLäserChattar Surfar Plockar och städarLagar middag tii min älskade kommer hem

    Jag har fått sluta gå promenader med hundarna, för jag får JÄTTE mycket sammandragningar även om det bara är en liten och väldigt sakta runda, tråkigt.

    Jag är dessutom själv hemma i veckorna, sambon jobbar borta, så jag har inte ens nån att laga mat till Skrattande


    Blir nog mycket bättre när den lille är ute och man kan gå lång promenader med vagn och vovvar, har nu även köpt en bärsele om det blir jobbigt med både vagn och hundar så kan jag ju ta selen istället, vi bor ju mitt ute i skogen.

  • Rottis77
    Aaglars skrev 2008-09-30 13:06:52 följande:
    rottisåh vad jobbigt att sambon är borta i veckorna! det hade jag inte klarat.mina promenader är numera ca 10min - smärtsamma 10min kan jag lova
    Ja, det är faktiskt lite jobbigt, men på så sätt hinner han nog bli klar med sitt jobb innan den lille kommer, och han är "bara" 1,5 timmes körning hemmifrån, så händer det nåt nu så är han ju hemma rätt snabbt, men det hade känts MYCKET bättre att ha honom hemma just nu.

    Jag är mycket och går i trädgården, nära och bra, och kör lite light träning med hundarna nu när jag inte kan gå så mycket med dom, men har ett väldigt snällt ex som hjälper mig med dom och mamma kommer ofta hit och hjälper mig

    Men man har fått mycket gjort nu när man gått hemma sedan mitten på juli, jag har sorterat i alla skåp, i köket, på kontoret mm, känns skönt att ha allt sånt iordning.
  • Rottis77
    Tiiah skrev 2008-09-30 13:09:36 följande:
    Jag sover till ca halv elva ungefär..passar på nu hehe...äter en stooor frukostsurfar (en ganska stor del av dagen)är tyvärr beroende av Våra bästa År på tv3 sedan 1997 (hahah) så måste tyvärr kolla varje dag jag är hemma 12,50 (surfar lite samtidigt, just nu är det så otroligt tråkigt)spelar lite poker och betapet på nätetladdar hem lite serier (riktigt bra tidsfördriv att fastna för en ny serie och kolla hela säsonger!)Tvättar, småstädar och diskar i väntan på min sambo, han brukar alltid gymma efter jobbet så han brukar inte vara hemma förräns 18-tiden...Så fort bebisen kommit så har han semester i fem veckor, ska bli riktigt skönt att få lite sällskap tillsammans med bebisen...Just nu väntar jag bara på att denna vecka ska gå snabbt, för jag en av mina bästa vänner har precis blivit varslad från volvo så snart är hon ledig en månad innan hon ska ut och resa i sju månader..så kommer att passa på att umgås med henne så mycket som möjligt!!

    Låter ju lite som jag, hihi, idag gick jag inte upp förräns 11:15!! Och åt en stooor frukost, mums va gott det va. Jag kunde inte äta frukost innan jag blev gravid, men nu är det det viktigaste målet för mig.


    Ja, du får passa på att umgås med din kompis, det är ju en lång resa hon ska göra, låter härligt.

  • Rottis77
    Aaglars skrev 2008-09-30 13:07:50 följande:
    rottis, vi har förresten också köpt bärselevem går ut med dina hundar nu?
    Vad har ni köpt för sele?

    Mitt ex som har en av mina 3 hundar och bor bara 5 min härifrån, så han kommer hit och går ut med alla 3 hundarna nu när han är pappa ledig, jätte snällt. Han har sin dotter i en bärstol, sen går dom alla en lång promenad, det älskar dom alla.
  • Rottis77
    Tiiah skrev 2008-09-30 13:22:58 följande:
    Ja visst är frukost helt underbart!! har alltid varit en frukostmänniska, och att ha gott om tid till att äta känns viktigt för mig... nu händer det tom att jag bakar scones på morgonen och gör färskpressad apelsinjuice i min automatiska juicemaskin Det är lyx kan jag lova!!
    Oj, va duktig du är, och va gott det lätt!

    Jag är ingen bakmänniska, men jag har faktiskt börjat baka lite bullar och sånt som jag fryst in som man kan snabbt och lätt ta fram när det kommer besök sen när man kommit hem från BB.
Svar på tråden Förstföderskor med bf i oktober del 3