När kan bebisen börja sitta i en babysitter?
som rubriken lyder.
som rubriken lyder.
Båda mina barn har suttit i babysitter sen dag 5. Men inte så långa stunder åt gången.......
Beror på sittern. Vi har MacLaren med fullt liggläge, dvs vi kunde använda den genast när vi kom hem från BB.
direkt från början om den har fullt liggläge så att säga. Oftast finns det olika lägen på nyare babysitters.
man brukar väl rekommendera att de är ngn månad.. men vi använde från start...
Min son sov i sin från början
Tjockt täcke i som extra underlag, han älskade det och hade en "sovplats" så han kunde vara med var vi än var i lgh.
lilltjejen var 3 veckor. Men hon satt bara korta stunder. Vi hade en babybjörn trio. Super!
Vår nya bebis var en månad, men bara korta stunder då. Nu är han snart 12 veckor och sitter lite längre, kanske upp till en kvart någon gång om dagen.
Vi har en sån som man kan ställa läget på och dottern satt, eller snarare låg i den, när hon var 4 dgr gammal.
...fast frågan är ju "när kan bebin SITTA i en babysitter", inte ligga...
Dagens babysitter har bra stöd för rygg så de ska gå att använda från början, men inte så länge kanske, men det märks om barnet inte tycker om det....
Tidigare sade man 3 månader och det står på vissa fortfarande, men det är bara tillverkaren som inte vill bli stämd....
Tack för svaren. Vår babysitter har liggläge så då ska jag börja prova den.
Vi har också en McLaren och vår kille gillade inte den förrän han var kanske två månader. Nu gillar han den korta stunder när vi är i köket eller äter och kan tom somna i den. Men som sagt - lyssna på ditt barn...
Redan från början har mina båda suttit/legat i sin babysitter. Har fullt liggläge på min så den är kanon nu i början.
Hm min bebis föredrar att sitta i babysittern ofta när ryggläget är så högt som möjligt, alltså inte ligga utan sitta. Kan det vara skadligt? När vi fick den så läste jag igenom alla papper och det stod inget alls om att barnet måste vara någon viss ålder eller att ryggstödet ska vara i något visst läge. Är inte lillan nöjd i stolen tar jag upp henne men jag låter henne sitta i det läge hon förerar och det varierar.