• Lilaa

När kan bebisen börja sitta i en babysitter?

som rubriken lyder.

• Svar på tråden När kan bebisen börja sitta i en babysitter?
  • Fam Bäck

Båda mina barn har suttit i babysitter sen dag 5. Men inte så långa stunder åt gången.......

• Sandrakim

Beror på sittern. Vi har MacLaren med fullt liggläge, dvs vi kunde använda den genast när vi kom hem från BB.

• Lantani

direkt från början om den har fullt liggläge så att säga. Oftast finns det olika lägen på nyare babysitters.

• Kangkurr

man brukar väl rekommendera att de är ngn månad.. men vi använde från start...

• Takhiza

Min son sov i sin från början
    Tjockt täcke i som extra underlag, han älskade det och hade en "sovplats" så han kunde vara med var vi än var i lgh.

• Liten Mjau

lilltjejen var 3 veckor. Men hon satt bara korta stunder. Vi hade en babybjörn trio. Super!

• Lilith74

Vår nya bebis var en månad, men bara korta stunder då. Nu är han snart 12 veckor och sitter lite längre, kanske upp till en kvart någon gång om dagen.

• kinsan

Vi har en sån som man kan ställa läget på och dottern satt, eller snarare låg i den, när hon var 4 dgr gammal.

• Lilith74

...fast frågan är ju "när kan bebin SITTA i en babysitter", inte ligga...

• mittenavapril

Dagens babysitter har bra stöd för rygg så de ska gå att använda från början, men inte så länge kanske, men det märks om barnet inte tycker om det....
    Tidigare sade man 3 månader och det står på vissa fortfarande, men det är bara tillverkaren som inte vill bli stämd....

• Fam Bäck
    Svar på #9
    Lilith74 skrev 2008-09-30 22:05:22 följande:
    ...fast frågan är ju "när kan bebin SITTA i en babysitter", inte ligga...
    Okej, men det beror väl på barnet? Hur stark eller stabil barnet är?
    I så fall satt min pojk när han var 4 månader och tösen vid 3 månader (i sittern alltså )
  • Lilaa

Tack för svaren. Vår babysitter har liggläge så då ska jag börja prova den.

• MIC

Vi har också en McLaren och vår kille gillade inte den förrän han var kanske två månader. Nu gillar han den korta stunder när vi är i köket eller äter och kan tom somna i den. Men som sagt - lyssna på ditt barn...

• Fille Melle

Redan från början har mina båda suttit/legat i sin babysitter. Har fullt liggläge på min så den är kanon nu i början.

Filip 27/12-04 & Namnlös 22/9-08
  • GudsMestOskuldsfullasteLillaLamm

Hm min bebis föredrar att sitta i babysittern ofta när ryggläget är så högt som möjligt, alltså inte ligga utan sitta. Kan det vara skadligt? När vi fick den så läste jag igenom alla papper och det stod inget alls om att barnet måste vara någon viss ålder eller att ryggstödet ska vara i något visst läge. Är inte lillan nöjd i stolen tar jag upp henne men jag låter henne sitta i det läge hon förerar och det varierar.

reserverar mig för evt felstavningar och feltolkningar
Svar på tråden När kan bebisen börja sitta i en babysitter?